وزیر بهداشت: نیاز دارویی کشور به‌زودی تامین می‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به تحریم‌های یکجانبه و نوسان نرخ ارز، گفت: مشکل تامین برخی از داروها و مواد اولیه مورد نیاز کشور تا مهر امسال برطرف می‌شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگاران در مهاباد افزود: طی فروردین امسال تاخیر کوتاهی در تامین دارو و مواد اولیه این بخش در سطح کشور به وجود آمد که این مشکل در 2 ماه گذشته تا حدود زیادی حل شده و به‌زودی با واردات این اقلام، تمامی داروهای مورد نیاز تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکل حل نشدنی در تامین اقلام دارویی کشور وجود ندارد، ادامه داد: مجلس و دولت برای تامین برخی از اقلام و داروها که تحریم شده و مشابه آن در کشور تولید می‌شود، ارز دولتی تخصیص نمی‌دهد و از آن حمایت نمی‌کند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کیفیت اکثر داروهای داخلی مشابه نمونه خارجی است، اضافه کرد: در صورتی که تامین داروهای خارجی با ارز آزاد برای بخش خصوصی مقرون به صرفه باشد، می‌توانند این اقلام دارویی را وارد کنند.


قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اگر پزشک معالج بیمار، داروی نمونه داخلی را تایید کرد، پیشنهاد می‌شود از آن استفاده کنند تا مشکلات بیماران برای تامین داروی خارجی با ارز آزاد کمتر شود.
همزمان با حضور وزیر بهداشت در مهاباد، چهار طرح بهداشتی و درمانی با 95 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان، کلینیک فوق تخصصی و مرکز ثبت و تشخیص سرطان بود.
سایر اخبار این روزنامه
چگونه بازنشر عجیب خبری قدیمی درباره "اف‌ای‌تی‌اف" روند کاهشی قیمت ارز را متوقف کرد تازه‌ترین وضعیت لوایح و قوانین مرتبط با پیوستن ایران به FATF وزیر بهداشت: نیاز دارویی کشور به‌زودی تامین می‌شود رئیس دستگاه قضا: برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند، قوه قضاییه عقب‌نشینی می‌کند افتتاح تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقتضائات امروز کشور ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد همزمان با آغاز محرم و درغم مصایب حضرت اباعبدالله الحسین و خاندان نبوت(ع) مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران، تعهدات خود تحت برجام را اجراء کرده است در چهار ماهه نخست امسال درآمد نفتی دولت 60 درصد بیشتر شد با دستورالعمل بانک مرکزی عرضه ارز حاصل از صادرات سرعت می‌گیرد آمریکا دادگاه کیفری بین‌المللی را به اعمال تحریم تهدید کرد موساد، سیا و عربستان پشت پرده 11 سپتامبر در «بصره» چه می‌گذرد؟ دیوان عدالت: اخذ آبونمان از قبض تلفن ثابت غیرقانونی است وزیر علوم: عدم صلاحیت علمی تنها معیار محرومیت از تحصیل است سخنگوی قوه قضاییه: مردم متخلفان اقتصادی را معرفی کنند در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی مصوب شد؛ لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور