چند خبر از زیمبابوه!

هومن جعفری- به آخرین اخبار از کشور گل و بلبل زیمبابوه توجه فرمایید.
تعدادی از حروف الفبا موفق به فرار از این کشور شدند. این حروف الفبا به تعدادی جرم ناچیز و بی‌اهمیت مانند دزدی، اختلاس، کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی متهم بودند و همه‌شان هم خیلی شیک و مجلسی با پرواز‌های فرست‌کلاس کشور را ترک کرده و هم‌اکنون در خارج از کشور زیمبابوه، مشغول گرفتن حمام آفتاب و خوردن نان حرام هستند. در همین رابطه یک مقام مسوول از مردم به دلیل اینکه اجازه دادند این نفرات از کشور خارج شوند انتقاد کرد!
* یک نفر که خودش را آتش زده بود سوخت! سابق بر این آدم‌هایی که می‌سوختند را با بیل خاموش می‌کردند اما این فرد که اصلا پدر و مادرش اسمی را هم برای او انتخاب نکرده بودند بعد از آنکه خودش را جلوی شهرداری شهر تومبابوه پایتخت زیمبابوه آتش زد، سوخت! گویا شهردار تومبابوه به همراه اعضای شورای شهر در محل حادثه حضور داشتند و مدام آن مرحوم را می‌گرداندند که خوب مغز‌پخت شود! شایعه شده که شهردار زیمبابوه از آن کباب‌بازهای قهار است و تا مغزپخت نکند ول نمی‌کند.
* خبر آمده که هفت نفر از اعضای شورای شهر بومبابوه، یکی از شهرهای شمالی زیمبابوه که با یک خانمی رابطه افلاطونی برقرار کرده بودند، بازداشت شده و قرار است به جرم‌شان رسیدگی شود. کلا زیمبابوه یک طوری است که برخی مسوولانش همه شلوارشان دوتا می‌شود و هی هم خبرش لو می‌رود تا نامبردگان ناچار شوند استعفا بدهند و نفرات بعدی جایشان را بگیرند.