در سالروز درگذشت «ابوذر انقلاب» و با حضور سید محمود دعایی مزار آیت‌الله طالقانی گلباران شد

مزار آیت‌الله طالقانی روز دوشنبه با حضور خانواده وی، شماری از مسئولان و مردم ولایتمدار در بهشت زهرا(س) گلباران شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم در قطعه 17 بهشت زهرا(س) برگزار شد و حجت‌الاسلام محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از جمله شرکت‌کنندگان بودند. مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در این مراسم اظهار کرد: لطف و ترحم آیت‌الله طالقانی به حدی بود که شکنجه‌گر حکومت شاهنشاهی به ایشان پناه آورد و تا آخر عمر در منزل وی ماند. دعایی ادامه داد: افراد منحرف و تحت‌تاثیر افکار منفی چپ، پس از پیروزی انقلاب وی را تکیه‌گاهی برای توبه می‌دانستند.
وی یادآور شد: آیت‌الله طالقانی چنان شخصیت تاثیرگذاری داشت که بسیاری از افراد مارکسیست به واسطه عملکرد مثبت وی توبه کردند و نماز شب خوان شدند.
آیت‌الله طالقانی 13 اسفند سال 1289 خورشیدی در روستای گلیرد طالقان به دنیا آمد. وی سال 1318 با انتشار اطلاعیه‌ای در اعتراض به سیاست‌های رضاشاه در مورد کشف حجاب فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد که به خاطر همین اقدام زندانی شد.


اوایل مرداد 1358 آیت‌الله طالقانی از سوی حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان اولین امام جمعه تهران منصوب شد.
آیت‌الله طالقانی در نخستین ساعات سحرگاه 19 شهریور سال 1358 به علت سکته قلبی دارفانی را وداع گفت و پیکر او همان روز در میان اندوه هزاران نفر از مردم تشییع و طی مراسمی باشکوه در بهشت‌ زهرای تهران به خاک سپرده شد. امام خمینی(ره) پس از درگذشت آیت‌الله طالقانی از وی باعنوان «ابوذر زمان» یاد کردند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از نقطه ضعف حمایت‌های موقتی کمپین‌ها از محرومان در آستانه بازگشایی مدارس گزارش می‌دهد علیرضا صدقی بار دیگر منبر و عاشورا کارشناسان حزبی از نتایج تصمیم جدید کمیسیون ماده 10 احزاب به «ابتکار» می‌گویند تضعیف احزاب بزرگ با یارانه مساوی بررسی تئاتر خصوصی، فانتزی و نمایش «تیولا» در روزنامه «ابتکار» با حضور علی عابدی، سامان دارابی، وحید آقاپور و ‌محمدصادق ملک: «ابتکار» از نگرانی‌ها درباره تایید یا رد لوایح FATF گزارش می‌دهد ماندن یا خروج از لیست سیاه ؛ مسئله این است! انتخابات پارلمانی سوئد با ناکامی حزب حاکم در بدست آوردن اکثریت و جهش چشمگیر جریان راست‌گرای افراطی پایان یافت «ابتکار» از وضعیت زیستگاه جانوران در حال انقراض سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهد خرس ‌سیاه و گاندو زیر تیغ خشکسالی در سالروز درگذشت «ابوذر انقلاب» و با حضور سید محمود دعایی مزار آیت‌الله طالقانی گلباران شد «ابتکار» عملکرد 9 ساله علی معلم در فرهنگستان هنر را در گفت‌وگو با حجت امانی بررسی کرد نماد خوزستان، نخل‌هاى سر سوخته مدیرکل سیاسی وزارت کشور خبر داد معرفی الیاس حضرتی برای برگزاری انتخابات شورای مرکزی اعتماد ملی