اقتدار شما دشمن را به عقب نشيني وا مي‌دارد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا صبح روز گذشته در شانزدهمين مراسم مشترك دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران، لباس ارتش را لباسي مبارك و افتخارآفرين ناميدند و با اشاره به سياست‌هاي شرارت بار استكبار براي ايجاد ناامني و بي ثباتي در منطقه تاكيد كردند: جمهوري اسلامي و ملت ايران با ايستادگي در مقابل امريكا ثابت كرده است اگر ملتي از اخم و تشر زورگويان نترسد و به توانايي‌هاي خود اعتماد و اتكا كند، ابرقدرت‌ها را به عقب‌نشيني و شكست مي‌كشاند. در ابتداي اين مراسم كه در دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) در نوشهر برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با حضور بر مزار شهيدان گمنام و قرائت فاتحه، به شهيدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس اداي احترام كردند.
رهبر معظم انقلاب سپس از يگان‌هاي مستقر در ميدان سان ديدند. فرمانده كل قوا در اين مراسم، حضور هزاران جوان رشيد و مومن در دانشگاه‌هاي ارتش را موجب اميدواري بيشتر هر انسان خردمند به آينده ايران خواندند و افزودند: بار سنگين آينده روشن ميهن عزيزمان بر دوش جوانان است و جوانان غيور ارتشي، يكي از بخش‌هاي مهم و حساس اين مسووليت را بر عهده دارند.
ايشان ملت ايران را پرچمدار آزادگي و عدالت در جهان برشمردند و افزودند: نيروهاي مسلح از چنين ملتي و چنين كشوري دفاع مي‌كنند كه بايد اين افتخار بزرگ را با همه وجود و با انگيزه‌هاي عميق ديني و ملي ادامه دهند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مردمان بسياري كه در كشورهاي مختلف دوستدار عدالتند اما راهي براي ابراز عدالتخواهي و آزادي از چنگ استكبار ندارند، افزودند: در چنين دنيايي، جمهوري اسلامي و ملت ايران با زبان رسا و بدون هيچ پنهان كاري، ايستادگي خود را درمقابل ظلم و استكبار ابراز مي‌كند و همين مساله علت اصلي دشمني ظالمان جهاني با ملت بزرگ ايران است.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ناامني و بي‌ثباتي در مناطق مختلف جهان به ويژه منطقه غرب آسيا افزودند: استكبار و در رأس آن امريكاي ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ايجاد جنگ‌هاي خانگي، افزايش و توسعه فجيع فعاليت‌هاي تروريستي و درگيري‌هاي منطقه‌اي مي‌بينند و متاسفانه برخي كشورهاي منطقه به آنها كمك مي‌كنند.
رهبر انقلاب اسلامي جلوگيري از سربلند كردن يك قدرت اسلامي در منطقه را هدف امريكا و رژيم صهيونيستي خواندند و افزودند: آنها مي‌دانند كه پيام جذاب اسلام دفاع از مستضعفين و محرومين است، بنابراين از شكل‌گيري قدرتي بر مبناي اسلام بيمناكند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايستادگي مقتدرانه جمهوري اسلامي در مقابل استكبار را موجب شكست عمده اهداف ظالمان جهاني در منطقه برشمردند و خاطرنشان كردند: تحليلگران سياسي و هوشمندان عالم از اينكه ايران با اتكا به خداوند و تكيه بر قدرت ملي، قدرت‌هاي جهاني را در منطقه ناكام گذاشته است، شگفت زده‌اند و به اين واقعيت اذعان مي‌كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، تهديد و اخم و تشر و قدرت‌نمايي در حرف و سخن را روش عمده قدرت‌هاي ستمگر براي ترساندن ملت‌ها خواندند و تاكيد كردند: اگر ملتي از اين روش‌ها نهراسيد و با شجاعت و اعتماد و اطمينان به توانايي‌هاي خود در راه حق و عدالت حركت كرد، ابرقدرت‌ها را وادار به عقب‌نشيني و شكست مي‌كند. ايشان جمهوري اسلامي را نمونه‌اي روشن از اين واقعيت دانستند و خاطرنشان كردند: ۴۰ سال است ايران آماج خرابكاري‌هاي امريكا و همدستانش قرار دارد اما اكنون از نهالي كوچك به درختي برومند و پرثمر تبديل شده و با وجود اكراه شديد و اقدامات فراوان مستكبران، دل‌هاي ملت‌ها را به پيام انقلاب جذب و جلب كرده و توطئه‌هاي امريكا را در منطقه به شكست كشانده است. رهبر انقلاب اسلامي، سوريه، عراق و لبنان را نمونه‌هايي از شكست توطئه‌هاي امريكا در منطقه خواندند و افزودند: اينها نشانه‌هايي از قدرت پروردگار و صدق وعده‌هاي الهي است كه مي‌فرمايد اگر خدا را ياري كنيد، خدا شما را نصرت مي‌دهد و ثابت قدم مي‌دارد. فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنانشان نيروهاي مسلح را به افزايش روزافزون ابتكارات، آمادگي‌ها و توانايي‌ها در ميدان‌هاي علمي، سازماني، رزمي و پيشرفت‌هاي گوناگون توصيه كردند و افزودند: براساس آيه شريفه قرآن هرچه مي‌توانيد بر قدرت خود بيفزاييد كه اقتدار شما دشمن را مي‌ترساند و به عقب‌نشيني وا مي‌دارد. ايشان در بخش ديگري از سخنانشان همه مردم به ويژه جوانان را به مراقبت و جلوگيري از تأثيرگذاري وسوسه‌هاي دشمن در فضاي عمومي زندگي توصيه كردند و افزودند: اجازه ندهيد نفوذ دشمن درصفوف يكپارچه جوانان مومن اختلال ايجاد كند. رهبر انقلاب تلاش‌هاي دشمنان در فضاي مجازي و ديگر عرصه‌ها را مأيوسانه خواندند و افزودند: با وجود اين دشمن به‌شدت در زمينه‌هاي مختلف فعال است كه بايد با هوشياري، وحدت و تكيه بر خداوند در مقابل او ايستاد.
در اين مراسم، امير دريادار حبيب‌الله سياري معاون هماهنگ‌كننده ارتش، به پاس خدمات شايسته و صيانت از مرزهاي آبي كشور در مدت تصدي فرماندهي نيروي دريايي ارتش، به دريافت نشان درجه يك فتح از دست فرمانده معظم كل قوا مفتخر شد.
در اين مراسم فرماندهان، استادان و دانش‌آموختگان نمونه ارتش جوايز خود را از دست فرمانده معظم كل قوا دريافت كردند و نمايندگان دانشجويان و دانش‌آموختگان نيز درجه و سردوشي دريافت كردند. سپس گوشه‌هايي از آمادگي عملياتي دانشجويان ارتش به نمايش درآمد و يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند. همچنين در اين مراسم اميرسرلشكر موسوي فرمانده كل ارتش ضمن خيرمقدم، تاكيد كرد: ارتش جمهوري اسلامي، همراه و هم افزا با ديگر نيروهاي مسلح در خط مقدم دفاع از عزت و شرافت ملت ايران قرار دارد. ناخدايكم كريم مصدري فرمانده دانشگاه علوم دريايي امام خميني نيز ازفعاليت‌هاي دانشگاه‌هاي افسري ارتش گزارشي داد. آخرين مرحله از شانزدهمين مراسم مشترك دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش به تمرين دريايي دانشجويي در حضور فرمانده كل قوا اختصاص داشت. در اين تمرين ۸ مرحله‌اي در ساحل نوشهر، دانشجويان سال‌هاي دوم، سوم و چهارم گوشه‌هايي از آمادگي‌هاي خود را به نمايش گذاشتند. در ادامه اين مراسم در ارتباطي تصويري با ناو گروه ۵۶ مستقر در خليج عدن، ناخدا دوم عرشه و ستاد ناصر رزاقي از اقدامات اين ناو گروه، ايجاد فضاي امن براي تردد كشتي‌ها در آبهاي آزاد منطقه گزارش داد.
فرمانده كل قوا نيز با تقدير و آرزوي توفيق بيشتر براي نيروهاي مسلح ايران تاكيد كردند: شما قادريد درياهاي اطراف ايران عزيز ما را با هوشمندي و شجاعت به امنيت كامل برسانيد.