افزون بر 6 میلیون نفر در ایران از ذریه پیامبر اکرم (ص) هستند

معاون اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: افزون بر 6 میلیون سادات و از ذریه پیامبر اکرم (ص) در شهرها و روستاهای ایران اسلامی زندگی می‌کنند.
به گزارش ایرنا محمد ناظمی اردکانی روز یکشنبه در همایش «خیرکثیر» در زاهدان اظهار داشت: این آمار در برخی استانها بیشتر و در برخی کمتر است به طوری که 11 درصد جمعیت استان مازندران، 10 درصد جمعیت استان یزد و 9 درصد جمعیت استان قم سادات و از ذریه پیامبر اکرم (ص) هستند.
وی افزود: براساس آمارهای موجود در شناسنامه 43 هزار سیستانی و بلوچستانی قید سیادت به کار رفته اما به طور قطع تعداد سادات این استان بیش از این آمار است.
معاون امور اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بیشترین جمعیت سادات جهان در کشور اندونزی زندگی می‌کنند.


ناظمی اردکانی خاطر نشان کرد: برای بهره مندی از ظرفیت عظیم این جمعیت باید جامعه جهانی سادات پایه‌گذاری شود.
وی اظهار داشت: از ظرفیت این جمعیت می‌توان در مقابله با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.
به گزارش ایرنا دومین همایش استانی «خیر کثیر» دیروز با حضور بیش از 400 نفر از سادات تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد و در پایان 20 نفر از سادات برجسته سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد: ممنوعیت صادرات برخی کالاها برای حمایت از دهک‌های پایین به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی بازوی توانای اسلام روزنامه جمهوری اسلامی بررسی می‌کند؛ بزرگترین مانع اروپا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران بدون آمریکا چیست؟ در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ یک میلیارد دلار برای حفظ و توسعه اشتغال اختصاص یافت عضو شورای روابط خارجی آمریکا: حامیان برجام در شورای امنیت، ترامپ را بازخواست کنند فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش در دانشگاه علوم دریایی نوشهر: اقتدار نیروهای مسلح دشمن را به عقب نشینی وا می دارد سپاه پاسداران: 7 فروند موشک به محل استقرار تروریست‌ها شلیک شد افشای نقش آمریکا وعربستان در حوادث بصره ناکامی دشمنان مشترک ایران و عراق رئیس مدیریت شبکه وزارت بهداشت: یک میلیارد خدمت بهداشتی درمانی به مردم ارائه شد تاکید وزیر اطلاعات بر حراست از مرزهای اعتقادی مردم معاون وزیر بهداشت: تحریم‌ها مانع انتقال تجربیات بهداشتی بین کشورها نمی‌شود طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور «مهتاب» در مناطق محروم انجام می‌شود افزون بر 6 میلیون نفر در ایران از ذریه پیامبر اکرم (ص) هستند