رئیس مدیریت شبکه وزارت بهداشت: یک میلیارد خدمت بهداشتی درمانی به مردم ارائه شد

رئیس مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک میلیارد خدمت بهداشتی درمانی در طول یک سال اخیر از طریق سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به مردم ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتی افزود: سامانه یکپارچه بهداشت در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت راه‌اندازی شده است و تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد، ثبت و تمام پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع‌آوری می‌شود.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در این سامانه به مردم خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: تمام خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مردم در طول یک سال اخیر به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در سامانه سیب قابل مشاهده است.
شریعتی با بیان اینکه سامانه سیب رمز موفقیت وزارت بهداشت در روستاها و شهرها است، ادامه داد: هر فرد ایرانی با مراجعه به خانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی پس از دریافت یک خدمت، پیامکی دریافت می‌کند که در مورد چگونگی ارائه خدمت از وی سوال می‌شود؛ اگر ناراضی باشد، علت نارضایتی نیز پرسیده می‌شود تا اگر نواقصی وجود دارد، برطرف شود.


وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 21 میلیون نفر از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نظرسنجی شده‌اند که بیش از 96 درصد آنها از این خدمات راضی بودند.
رئیس مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 3.43 درصد نیز از دریافت خدمات ناراضی بودند بر همین اساس دستورالعمل‌ها و برنامه‌های خود را اصلاح می‌کنیم تا تعداد ارائه خدمات را افزایش دهیم.
شریعتی با بیان اینکه نظام پرداخت ما براساس میزان عملکرد و کیفیت خدمات بودجه دریافت می‌کند، توضیح داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی متصل به سامانه سیب هستند و براساس رضایت مردم به این دانشگاه‌ها بودجه داده می‌شود.
وی افزود: همه برنامه‌ها و مسائل مرتبط با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از طریق سامانه سیب کنترل می‌شوند. مدیران نیز به این سامانه دسترسی دارند و اهداف و برنامه‌های خود را پیگیری می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد: ممنوعیت صادرات برخی کالاها برای حمایت از دهک‌های پایین به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی بازوی توانای اسلام روزنامه جمهوری اسلامی بررسی می‌کند؛ بزرگترین مانع اروپا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران بدون آمریکا چیست؟ در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ یک میلیارد دلار برای حفظ و توسعه اشتغال اختصاص یافت عضو شورای روابط خارجی آمریکا: حامیان برجام در شورای امنیت، ترامپ را بازخواست کنند فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش در دانشگاه علوم دریایی نوشهر: اقتدار نیروهای مسلح دشمن را به عقب نشینی وا می دارد سپاه پاسداران: 7 فروند موشک به محل استقرار تروریست‌ها شلیک شد افشای نقش آمریکا وعربستان در حوادث بصره ناکامی دشمنان مشترک ایران و عراق رئیس مدیریت شبکه وزارت بهداشت: یک میلیارد خدمت بهداشتی درمانی به مردم ارائه شد تاکید وزیر اطلاعات بر حراست از مرزهای اعتقادی مردم معاون وزیر بهداشت: تحریم‌ها مانع انتقال تجربیات بهداشتی بین کشورها نمی‌شود طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور «مهتاب» در مناطق محروم انجام می‌شود افزون بر 6 میلیون نفر در ایران از ذریه پیامبر اکرم (ص) هستند