کپی کاری تهمینه میلانی

اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم»، روز جمعه ۱۶ شهریورماه در گالری ایوان افتتاح شد. ازدحام مردم برای سلفی گرفتن با این کارگردان سینما، یکی از چشم گیرترین صحنه‌هایی بود که در روز شلوغ گالری ایوان مشهود بود.
در مقابل این حضور، چند هنرمند جوان در حرکتی اعتراضی مقابل در ورودی گالری ایوان ایستاده بودند و تعدادی از کارهای هنری استادان شاخص تجسمی (از جمله محسن وزیری مقدم و بهمن محصص) را در دست داشتند و از مردم سوال می‌کردند آیا هنرمندان خالق این آثار را می‌شناسند یا خیر و قصدشان از این حرکت، نمایش هنر واقعی به مردم بود.
به گزارش مهر، این اعتراض ها که از همان زمان افتتاح نمایشگاه رقم خورد، متمرکز بر این بود که چرا افرادی که در حوزه ای دارای شهرت و طرفدار هستند تنها به واسطه آن شهرت، به خود اجازه ورود به عرصه هنر دیگری را می دهند و بدون داشتن پشتوانه هنری مثلا دست به خلق نقاشی می زنند. این حاشیه ها و اعتراض ها به همان روز ختم نشد بلکه این آغاز ماجرا بود و کارشناسان هنری از فردای آن روز با توجه به کیفیت نقاشی ها، برگزاری چنین نمایشگاهی و قیمت تابلوها  را به نقد کشیدند.
هنوز نقدها درباره کیفیت و قیمت آثار پاسخ داده نشده بود که به یکباره مشخص شد تعدادی از این آثار، کپی نقاشی های یک هنرمند خارجی است! تعدادی از هنرمندان، نقاشی‌های تهمینه میلانی را ضعیف و کپی‌ شده از آثار «jenny meilihove» که در حوزه طراحی کتاب کودک و کارت پستال فعال است و برخی آثار «آمادئو مودیلیانی» نقاش مشهور ایتالیایی برشمردند. آن ها به قیمت‌گذاری‌ بالای این نمایشگاه اشاره و ابراز کردند که ۲۵ میلیون تومان قیمت، مناسب چنین آثاری نیست.
 
پاسخ تهمینه میلانی به این اتهام
تهمینه میلانی در توییترش به کپی آثار نقاشان دیگر واکنش نشان داد و نوشت: «دوستان عزیز ! من الان رفتم در صفحه خانم jenny-meilihove و این تصویررو دیدم و متوجه شباهت نقاشی خودم با کار ایشان شدم. از این بابت قلبا متاسفم، این تابلو را از نمایشگاه خارج و‌ صدمه وارد شده را جبران می کنم. حقیقتا نمی دانستم که این تصویر که احتمالا روی یک‌کارت پستال برایم ارسال شده در ناخودآگاهم نقش بسته است . ایشان را تا دیشب نمی شناختم و‌ حتما از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد . در ضمن به دوستانی که گالری ایوان را متهم به کسب درآمد می کنند ، عرض می کنم که کلیه عواید این نمایشگاه صرف خیریه می شود .»