یک یورو ۱۴۵۰۰ تومان

فروش ارز مسافرتی از دیروز آغاز شد و یورو با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان با ارائه مدارک به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گزارش ایبنا، فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی با شرایط و مدارک پیشین و با نرخ جدید، از روز گذشته در شعب میرداماد، اسکان، مرکزی، بازار، امام حسین (ع)، هفتم‌تیر، استاد معین و کاشف انجام می‌شود که البته با گذشت زمان و به‌ تدریج، تعداد این شعب بیشتر خواهد شد.
لازم به ذکر است، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است که در حال حاضر بانک ملی به عنوان نخستین بانک اقدام به پرداخت کرده است.
بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیت‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد-‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.


همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفا از یک منبع اعم از بانک یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.
در عین حال، نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی یورو بر مبنای نرخ حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی برای هر دلار تعیین شده است. بانک ملی اعلام کرده سقف فروش اسکناس یورو به هر مسافر معادل ۵۰۰ یورو است.