هلند دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد ایران در هلند دو نمایشگاه هنری برپا کرد!

نمایشگاه «شکوه و خوشبختی: هنر جهان اسلام» شامل حدود یکصد اثر تاریخی هنری دوران اسلامی در موزه شهرداری لاهه در کشور هلند افتتاح شد.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عصر روز شنبه 17 شهریور با حضور «پاولین کریک» شهردار لاهه، «علیرضا جهانگیری» سفیر ایران و شمار زیادی از شخصیت‌های هنری، فرهنگی و دیپلماتیک برگزار شد.
در این نمایشگاه که به مدت سه ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود، بیشترین تعداد آثار متعلق به ایران است و حدود یکصد اثر نفیس از صنایع دستی، فرش، سفال، خاتم‌کاری، خوشنویسی، کاشی‌کاری و غیره را شامل می‌شود.
به گزارش فارس، همزمان موزه درِنتز در شهر آسِن هلند نیز از ٢٧ خرداد تا ٢٧ آبان ماه میزبان نمایشگاه «ایران مهد تمدن» حاوی ١٩٦ اثر ارزشمند ایرانی است.


اقدام متقابل!
گفتنی است در اواسط خرداد سال جاری دولت هلند با فرار به جلو، با اخراج دو دیپلمات ایرانی و برچسب اتهام قتل به جمهوری اسلامی، از مسئولیت اعطای پناهندگی به عامل حادثه تروریستی
7 تیر، شانه خالی کرد.
به عبارت دیگر در سایه سکوت و انفعال و وادادگی سفارت ایران در لاهه و وزارت امور خارجه کشورمان، طرف هلندی در کمال آرامش به جای مجرم (به دلیل پناه دادن به یک تروریست جانی) در مقام شاکی نشسته و دو نفر از دیپلمات‌های ما را از این کشور اخراج کرده است.
اخراج دیپلمات‌های ما از هلند و عدم واکنش وزارت امور خارجه در حالی صورت گرفت که دیپلمات‌ها در همه جای جهان علاوه‌ بر مصونیت دیپلماتیک، بالاترین مقام رسمی در ماموریت‌ها در کشورهای مقصد هستند و هرگونه تعرض به آنان در بدیهی‌ترین و پایین‌ترین شکل بر اساس اصل عمل متقابل (اخراج دیپلمات‌های طرف مقابل) صورت می‌پذیرد.
حالا با سپری شدن حدود 3 ماه از این اتفاق،سفارت ایران در لاهه در اقدامی تأمل‌برانگیز، بدون توجه به این رفتار گستاخانه اقدام به برگزاری نمایشگاه در هلند کرده است.
گویا برگزاری نمایشگاه در واکنش به اخراج دیپلمات‌ها، اقدام متقابل به سبک دولت تدبیر و امید است!