کمک یکی از مدیران بانک مرکزی به باند مظلومین

روز گذشته جلسه محاکمه وحید مظلومین، محمد اسماعیل قاسمی و تعدادی از مرتبطین اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه ۲ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی سید احمد زرگر و به صورت علنی برگزار شد.
به گزارش میزان، وحید مظلومین فرزند حبیب‌اله متولد ۱۳۴۱، سال‌ها در بازار ارز، سکه و طلای تهران فعالیت داشته و در جریان التهابات و نوسانات قیمت ارز در سال ۷۱ نیز بازداشت ‌شد. در آن زمان که دلار به یکباره چندین برابر افزایش قیمت یافت از سوی منابع انتظامی و اطلاعاتی، به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در بازار معرفی شده و پرونده قضایی برای او تشکیل شد.
در کیفرخواست صادر شده وحید مظلومین به افساد فی الارض از طریق سردستگی و تشکیل شبکه فساد اخلال درنظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیر قانونی و غیر مجاز ارز وسکه و قاچاق عمده ارز از کشور در حد کلان متهم شده است.
متهم ردیف دوم این پرونده محمداسماعیل قاسمی است او نیز به افسادفی الارض از طریق مشارکت و تشکیل شبکه فساد اخلال درنظام اقتصادی و ارزی وپولی کشوربا انجام معاملات غیرقانونی وغیر مجاز ارز و سکه و قاچاق عمده ارز در حد کلان متهم شده است.


تورک، نماینده دادستان گفت: در ایام نابسامانی بازار ارز در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ و حوادث اقتصادی آن سال‌ها، وحید مظلومین به عنوان یکی از ارکان و عوامل اصلی اخلال در نظام ارزی کشور شناسایی و معرفی و دستگیر می‌شود و حدود ۷ ماه با قرار بازداشت در بازداشت بوده است. بر اساس مدارک موجود، وحید مظلومین در ۲۱/۷/۹۱ در حالی که قصد خروج غیرقانونی و فرار از کشور را داشت در مرز مریوان توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر می‌شود.
وی افزود: همه اتفاقات نشان می‌دهد که وحید مظلومین در بازار غیررسمی ارز و سکه و طلا و با در اختیار داشتن افراد صاحب نفوذ از جمله در بانک مرکزی و همچنین داشتن چندین فقره پرونده و دستگیری و آزادی‌‎های متمادی باعث آشنایی وی با قوانین پولی و بانکی و او در این زمینه تبدیل به فردی منحصر به فرد شده است.
سایر اخبار این روزنامه