توسط موشک‌های زمین به زمین سپاه پاسداران صورت گرفت حمله موشکی ایران به مقر حزب دموکرات کردستان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شش فروند موشک زمین به زمین، مقر حزب دموکرات کردستان را هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از اعضای این گروه‌ها از جمله سرکردگان آنها شد.
صبح دیروز تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از شلیک شش موشک از پایگاهی در نزدیکی ارومیه داشت. در ابتدا این تصور وجود داشت که پدافند هوایی ارومیه فعال شده اما با توجه به آن که موشک‌ها در امتداد هم شلیک نشده بودند و به موازات هم خط سیری در آسمان شکل داده بودند، برخی کارشناسان درباره این که موشک‌ها از نوع پدافندی باشند، دچار تردید بودند و در نهایت مشخص شد، موشک‌ها آفندی بوده و به اهداف گروه‌های تروریستی شلیک شده است.
این حمله در واکنش به تحرکات گروه‌های تجزیه طلب و حملات به مرزبانان کشورمان که به شهادت شماری از ایشان منجر شده بود، از بامداد دیروز مواضع نظامی گروهک حزب دموکرات کردستان ایران و گروه حزب دموکرات را در نزدیکی شهر کویه واقع در 180 کیلومتری محل شلیک و 66 کیلومتری مرز ایران و عراق هدف قرار داده‌اند. به گزارش تابناک، آنگونه که منابع خبری وابسته به این گروه‌ها ادعا کرده‌اند، در جریان این حمله موشکی دست کم 11 نفر کشته و 35 تن زخمی شده‌اند که برخی سرکردگان آنها نیز جزو زخمی‌ها هستند. گفتنی است این حملات همزمان با برگزاری جلسه مسئولان این گروهک انجام شده است. پیش از این خانواده شهدای ترور کردستان و قربانیان تروریسم و افراطی‌گری در بیانیه‌ای از مسئولان قضایی و حافظان امنیت و تمامیت ارضی کشور درخواست کرده بودند با قاطعیت و صلابت با هرگونه حضور تروریست‌های تجزیه‌طلب و خشونت‌طلبی که هدف‌شان آسیب رساندن به شهروندان کرد ایرانی است مقابله کنند. تیرماه گذشته، این گروه‌ها با حمله به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقبا انفجار زاغه مهمات، تعداد 10 تن نیروهای ایرانی را به شهادت رسانده بودند. منابع خبری همچنین اعلام کرده‌اند پس از این عملیات موشکی، جنگنده‌های اف 5 نیز در منطقه مورد نظر پرواز کرده‌اند و برخی منابع از پرواز پهپادها برای ثبت عملیات سخن به میان آورده‌اند که تا لحظه تنظیم این گزارش منابع رسمی این دو رویداد را تایید نکرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه