آن چه درباره «تولستوی» نمی دانستید!

گروه ادب و هنر-  تولستوی در 9 سپتامبر 1828 در یاسنایا پلی‌یانا به دنیا آمد و در 20 نوامبر 1910 درگذشت. از بین آثار او می‌توان به رمان‌های «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» اشاره کرد.
تولد در یک خانواده اشرافی
پدر و مادر تولستوی، هر دو از خانواده‌هایی اشرافی می‌آمدند. پدربزرگ مادری او، شاهزاده نیکلای ولکنوسکی، یکی از اعضای دربار کاترین کبیر و سفیر روسیه در آلمان و پدربزرگ پدری او نیز کنت ایلیا تولستوی، فرماندار شهر کازان (پایتخت فعلی تاتارستان) بود.
نظر تولستوی درباره شکسپیر


با این که تولستوی بسیاری از آثار شکسپیر را می‌خواند اما مرتباً نقدهای کوبنده‌ای را علیه این نمایش نامه نویس انگلیسی منتشر می‌کرد و می‌گفت که او فاقد نبوغ بوده و استعدادی متوسط داشته است و در جایی گفته بود: "نه تنها نباید نمایش نامه‌های شکسپیر را الگویی برای هنر نمایشی دانست بلکه در این آثار حتی ابتدایی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین قواعد هنری نیز رعایت نشده‌اند."
زندگی بی پروای تولستوی
تولستوی در جوانی زندگی بی‌پروایی داشت و بسیار قمار می‌کرد. به خصوص زمانی که افسر ارتش بود. در سال 1854، او مجبور شد خانه‌ای را که از پدربزرگ مادری اش در یاسنایا پلی‌یانا به ارث برده بود، تفکیک کند و بخشی از آن را به 5000 روبل بفروشد. او به خانه‌ای کوچک تر نقل مکان و بیش از 50 سال در آن جا زندگی کرد.
پایان زندگی پیر ادبیات
تولستوی اواخر عمرش در ناامیدی بسیار، کشور زادگاهش را در 28 اکتبر سال 1910 ترک کرد و این در حالی بود که بعد از 48 سال زندگی با سوفیا و داشتن 13 فرزند، از او جدا شد. بعد از مدتی کوتاه نیز در یک ایستگاه دورافتاده راه آهن از دنیا رفت.