ترفند جدید آل سعود در جنگ یمن

بسم‌الله الرحمن الرحیم
کارشکنی ائتلاف سعودی در زمینه جلوگیری از اعزام هواپیمای عمان جهت انتقال هیئت عالی مذاکره‌کننده مقاومت یمن به معضلی جهت برپائی مذاکرات زیر نظر نماینده سازمان ملل در امور یمن تبدیل شده است. قرار بود این مذاکرات در روز پنجشنبه گذشته آغاز شود لکن سعودی‌ها با کارشکنی مدعی شده‌اند که حتی به دولت عمان هم اعتماد ندارند و باید هواپیمای اعزامی به یمن قبل از اعزام توسط ائتلاف سعودی بازرسی شود. چنین موضعی برای دولت عمان به کلی غیرقابل پذیرش است و به شدت نسبت به چنین دیدگاهی اعتراض کرده است. سعودی‌ها تصور می‌کنند با این قبیل کارشکنی‌ها و مهم‌تر از آن تشدید عملیات بمباران مناطق مسکونی و تخریب زیرساخت‌های یمن چنین وانمود می‌کنند گویا در اوضاع یمن، ائتلاف سعودی دست برتر و بالاتر را دارند ولی آنچه در این مقوله تعیین‌کننده است، درک این واقعیت است که ائتلاف سعودی پس از 3 سال و نیم جنایت و کشتار هنوز هم نتوانسته حتی یکی از اهداف اولیه حمله به یمن را محقق سازد. بعلاوه توسل به جنایات جنگی هم در این زمینه نه تنها گره گشا نبوده بلکه برعکس باعث شده که حتی حامیان شرور سعودی‌ها هم از آنها فاصله بگیرند و در برخی موارد ناچار به محکوم کردن سعودی‌ها و اظهار تاسف از جنایات جنگی شوند.
با این حال، وزیر دفاع آمریکا اخیراً با وقاحت کم نظیری به همدستی و همراهی آمریکا در جنگ یمن اعتراف کرد و تصریح نمود که آمریکا در جنگ یمن، چه در زمینه حمایت‌های لجستیکی و چه در زمینه سوخت رسانی و چه در مورد عملیات جنگی با ائتلاف سعودی همراهی و همکاری نموده است. بدون اعتراف وزیر دفاع آمریکا هم کاملاً محرز بود که حامیان ائتلاف سعودی از هیچ شرارت و جنایتی علیه مردم مظلوم یمن فروگذار نکرده‌اند و عملاً آمریکا در راس این ساختار ضدانسانی در خدمت ماشین جنگی سعودی‌هاست.
موضوع مهم‌تر در این زمینه سکوت مرگبار جامعه بین‌المللی در مورد بزرگترین فاجعه ضدانسانی قرن است که هنوز هم در ابعاد وسیعی ادامه دارد و جامعه بین‌المللی به شدت از هرگونه واکنش اعتراضی و مخالفت با شرارت‌های ائتلاف سعودی و حامیانش منع شده است.


نباید از نظر دور داشت که مستشاران نظامی آمریکا و انگلیس در اتاق جنگ ائتلاف سعودی حضور و نقش فعال دارند و در تمامی لحظات استمرار این جنگ خانمانسوز سه سال و نیمه از جزئی‌ترین جزئیات شرارت‌ها و جنایات جنگی ائتلاف بدنام سعودی به خوبی آگاه بوده‌اند و حتی قبل از ارتکاب هرگونه جنایتی با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای و اطلاعات دریافتی از آواکس‌های آمریکائی، با دقت بیشتری محل مناسب و موثر برای انجام عملیات جنگی علیه مردم مظلوم یمن را تعیین و به ائتلاف برای بمباران و حملات موشکی اطلاع داده‌اند.
این نکته از آن جهت اهمیت دارد که با توجه به اعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا بهتر قابل درک است که ماموریت‌های حساس‌تر برای حملات وحشیانه ولی موثرتر علیه مردم مظلوم یمن را دژخیمان آمریکائی مستقیماً انجام داده‌اند و در واقع جزو فهرست متهمین ردیف اول ارتکاب جنایات جنگی در یمن قرار می‌گیرند.
بدین ترتیب اگر قرار باشد روزی در جنگ بیهوده یمن عدالتی برقرار شود باید آمران و عاملان جنایات جنگی اعم از نظامیان متعلق به ائتلاف سعودی و همچنین حامیان آنها از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل نیز به محاکمه کشیده شوند و به خاطر جنایاتشان مجازات گردند.
سعودی‌ها و حامیان وقیح آنها تصور نکنند که هر شرارتی هر چند نشانگر اوج ددمنشی آنها هم باشد، کوچکترین تاثیری در جهت تامین و تضمین اهداف ناپاک آنها داشته باشد بلکه به عکس، نقطه ضعف جدیدی برای آنها محسوب می‌گردد. دقیقاً با امیدواری سعودی‌ها به کارآئی همین شرارت‌ها بود که ائتلاف سعودی اخیراً بر شدت و دامنه جنایاتش افزود تا بلکه در مذاکرات ژنو دست بالا را داشته باشد ولی کارشکنی‌ها برای ایجاد تاخیر یا تعلیق مذاکرات ژنو نشان می‌دهد که دربار سعودی حتی به نتایج مذاکرات هم امیدی ندارد.
این احتمال هم وجود دارد که ائتلاف با هدف برهم زدن تمرکز هیئت مذاکره‌کننده از سوی مقاومت یمن، دست به این رفتارها زده باشد تا بلکه آنها در مذاکرات از موضع ضعف عمل کنند و امتیازاتی به مهاجمین بدهند. ائتلاف سعودی تلاش می‌کند آنچه از طریق جنگ و توسل به اقدامات نظامی به دست نیاورده، از طریق مذاکره کسب کند اما این آرزوئی است که هرگز برآورده نخواهد شد و ائتلاف سعودی ناچار است در این جبهه هم شکست خفت بار خود را با تلخکامی بپذیرد. مرین و مری
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌کل بانک‌مرکزی خبر داد؛ آغاز ورود اسکناس به بازار از طریق صرافی‌ها رئیس انجمن لوازم صوتی و تصویری: تقاضای لوازم خانگی کاذب و قیمت‌ها کاهشی است درخواست مجازات افساد فی‌الارض برای سلطان سکه ازسوی معاون دادستان تهران ترفند جدید آل سعود در جنگ یمن وزیر خارجه اسبق آمریکا: با خروج از برجام، ترامپ نشان داد که بی‌اعتمادی به آمریکا درست بود جزئیات طرح‌های اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران فاتحه‌ای بر حقوق بشر هیات‌ علمی جایزه جلال معرفی شدند موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی کامپیوتر با حضور رئیس مجلس انجام می‌شود برگزاری جشنواره ملی جبرئیل امین و تجلیل از 260 حافظ کل قرآن پیکرهای 135 شهید دفاع مقدس در تهران تشییع می‌شوند دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند رئیس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی: دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است - چپ و راست در داخل با دولت همراهی کنند