مشكل اقتصادي است نه سياسي

مراسم تكريم و معارفه فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران روز گذشته با حضور سردار محمدعلي عزيز جعفري فرمانده سپاه برگزار شد. سردار جعفري در اين مراسم با بيان اينكه بازدارندگي ندسا سبب نااميدي دشمنان از چشم‌اندازي به مرزهاي آبي كشور شده است، اظهار داشت: دشمنان ما نيز با توجه به توسعه مقاومت‌هاي شكل گرفته در منطقه كه ناشي از تاثير انقلاب اسلامي است روز به روز به نااميدي‌شان افزوده مي‌شود.
او در ادامه با بيان اينكه امنيت امروز كشور به خاطر فداكاري‌هاي رزمندگان و ايستادگي ملت عزيز ايران و ساير كشورهاي مقاومت است، افزود: كشورهاي سوريه، لبنان، يمن و فلسطين با ايستادگي سرنوشت خود را با مقاومت انتخاب كرده‌اند و پيروزي در انتظار اين ملت‌ها خواهد بود. با توجه به تجاربي كه وجود دارد هر جا دشمنان اقدامي عليه جمهوري اسلامي ايران داشته، تهديد آنان به خودشان بازگشته و به فرصتي براي ما تبديل شده است، البته دشمن بيشتر در عرصه امنيتي به دنبال فرصت است، چراكه به گفته رهبر معظم انقلاب ما در حوزه سياسي مطمئن هستيم كه دشمن جرات اقدام نظامي عليه كشور ندارد.
فرمانده سپاه پاسداران با تقدير از سردار فدوي و رشادت‌هاي وي در طول حضورشان در اين جايگاه بيان داشت: سردار تنگسيري نيز با توجه به سير مراحل فرماندهي از ذيل تا بالا مطمئنا خواهند توانست براي اجراي سياست‌ها و وظايف محوله با افزايش پويايي گام بر‌دارند.
سردار جعفري ادامه داد: اگر براي نقش دادن مردم در اقتصاد بسترسازي شود، مشكلات كشور در اين حوزه به سرعت حل خواهد شد. اقدامات فراواني نظير خيريه‌ها و... توسط مردم در حال اجراست كه نيازمند حمايت و توسعه است. فرمانده سپاه پاسداران با بيان اينكه با وجود تاكيد مقام معظم رهبري كه نگاه‌ها بايد براي حل مشكلات اقتصادي به داخل باشد اما بارها برخي از مديران كشور تمام راه‌حل مشكلات اقتصادي كشور را سياسي و در نهايت به مذاكره پيوند مي‌زنند. وي در پايان بزرگ‌ترين مشكل كشور را حاكم نبودن مديريت مبتني با مباني اسلامي و اعتقادات ديني دانست و افزود: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي، حفاظت و پاسداري از انقلاب اسلامي را در تمام حوزه‌ها به ويژه حوزه مديريتي مورد توجه قرار داده است.


اما روز گذشته هجدهمين اجلاس سراسري بسيج اساتيد با عنوان «بسيج اساتيد و آغاز دوره تمدني انقلاب اسلامي» نيز با حضور سردار غلام‌حسين غيب‌پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد. سردار غيب‌پرور در اين مراسم با اشاره به توانايي‌هايي كه كشور از ابتداي انقلاب تاكنون كسب كرده است، گفت: دستاوردهاي چهار دهه انقلاب را منتشر مي‌كنيم و به‌طور گسترده در اختيار مردم قرار مي‌دهيم. دايما نبايد با زبان يأس و نااميدي سخن گفت؛ داشته‌هاي ما كم نيست و بايد با زبان اميد با هم صحبت كنيم. طي ۴۰ سال ما توانايي‌هاي زيادي به دست آورديم. ما مي‌توانيم شاهد تحول شگرفي در ۴۰ هزار روستاي كشور در بخش كشاورزي و رشته‌هاي وابسته باشيم. رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه اين مراسم دولت را مخاطب خود قرار داد و افزود: وقتي به دولت محترم عرض مي‌كنيم تا بسيج به ميدان بيايد، تعارف نكرديم. مگر وضعيت الان انقلاب تعارف دارد؟ جنگ تمام عيار دشمن عليه خودمان را مي‌بينيم.
سردار غيب‌پرور در ادامه به تشريح وضعيت فعلي اقتصادي كشور پرداخت و گفت: بعضي‌ها اعلام كردند مشكلات كشور اقتصادي نيست بلكه سياسي است. ما به آنها مي‌گوييم حتما اشتباه مي‌كنيد. از اين جمله استنباط خوبي نداريم، بوي بد به مشام مي‌خورد، ته‌اش يعني مي‌خواهيد راه مذاكره را باز كنيد. وقتي مي‌گوييد مذاكره سياسي ترجمانش اين است كه با چه كساني مذاكره خواهيد كرد؟ كساني كه سابقه آنها مشخص است؟ چرا به داشته‌هاي كشور باور نداريد؟ ما در بخش موشكي باور كرديم، مي‌توانيم اما در بخش‌هاي ديگر نه. ما در آن بخش دلال نداريم اما در بخش‌هاي ديگر نه. خدايي ناكرده توهين نمي‌كنم اما وجود عناصر ناسالم را نمي‌توانيم انكار كنيم.
رييس سازمان بسيج در پايان افزود: دشمن ما كيست؟ پاسخ به اين سوال را در دنيا مي‌بينيد. بخشي از مشكلات ما حاصل عمليات رواني است كه دشمن به راه انداخته است. اگر قرار شود كه حتما خواهد شد ما در عرصه انقلاب اسلامي پيروزمندانه حركت كنيم نبايد از اميد بترسيم، چرا كه انقلاب اسلامي راهي براي تعالي نوع بشر است. مي‌توانيم به خداوند بگوييم مردم ما ۴۰ سال امتحانات سختي را پشت سر گذاشتند. ديگر انتظار فرج داريم؛ ما مردم آبديده‌اي هستيم. اين اوضاع اقتصادي كشور تلخ است و همه ما درگيرش هستيم اما به فضل خداوند از آن عبور خواهيم كرد.