معاون وزیر صمت: بسته حمایتی صنایع کوچک تقدیم دولت شده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که بسته حمایتی از صنایع کوچک در زمینه تامین مالی، ارز، مقررات و فضای کسب و کار به دولت ارائه شده است که در جلسات آینده دولت بررسی می‌شود.
به گزارش ایرنا، صادق نجفی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز افزود: با تصویب این بسته حمایتی برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع کوچک در زمینه تامین اجتماعی، ارزش افزوده، تامین مالی و تبصره 18 برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حمایت از صنایع همکاری خوبی دارد، اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای با قوه قضائیه به امضا رسیده که براساس آن هر واحد تولیدی که به دلیل مشکلات قضایی و حقوقی تعطیل یا درحال تعطیل است، موضوع به وزارت صنعت اعلام تا رفع مشکل شود.
نجفی ادامه داد: همچنین در یک ماه گذشته بانک‌ها تعهد کرده‌اند که هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی تعطیل نشود.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 60 هزار واحد تولیدی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: این صنایع که بیشتر به صورت گمنام فعالیت می‌کنند 48 درصد اشتغال کشور و 17 درصد ارزش افزوده به همراه دارند.وی بیان کرد: با ممنوعیت واردات برخی کالاها، امروز شاهد حیات دوباره صنایع در کشور هستیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: قابل قبول نیست وقتی یک سرمایه گذار و تولیدکننده در سطح استان مجوز دریافت کرده است، دچار مشکل شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یادآور شد که تاکید رهبرمعظم انقلاب رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که همه با یک روحیه جهادی پای کار بیایند تا مشکلات کشور برطرف شود.
وی گفت: نباید در گمرگ کشور ماشین آلات خریداری شده یک واحد تولیدی صنعتی، معطل بماند و برای بخش تولید و اشتغال، مشکل ایجاد کند.مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: امروز اگر جوانان ما بیکار هستند به این دلیل است که نتوانسته‌ایم نقش آفرینی خوبی داشته باشیم.وی ادامه داد: مشکلات بخش تولید نیز به این دلیل است که نتوانسته‌ایم فضای کسب و کار را رونق بخشیم.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر صمت: بسته حمایتی صنایع کوچک تقدیم دولت شده است هیات دولت با کاهش سود بازرگانی لاستیک برای خودروها موافقت کرد رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس اعلام کرد: برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی دولت 12 برنامه معیشتی و 30 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است رئیس قوه قضائیه: دستگاه قضا هیچگونه خط قرمز توهمی را قبول ندارد دادستان کل کشور: رسیدگی به پرونده‌های مهم و دانه درشت در راه است ابلاغ دستورالعمل خرید و فروش ارز به شکل اسکناس توسط شبکه صرافی‌های مجاز وزیر جهاد کشاورزی: ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده‌های دامی تامین شده است روسیه خواستار بررسی خروج آمریکا از برجام در شورای امنیت شد در هشتمین دوره جشنواره مالک اشتر صورت گرفت؛ تجلیل از فرماندهان و مسئولان موفق نیروی زمینی ارتش دکتر ظریف از «وقاحت» ترامپ نوشت خبرگزاری کره شمالی: آمریکا به دنبال فروپاشی درونی کره شمالی است تحلیل سیاسی هفته هافینگتون پست: یمن گورستان بلندپروازی‌های ریاض و ابوظبی است بگم بگم شماره 2 انتصاب جانشین فرمانده و معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش وزیر علوم: دانشجوی بازداشتی اخراجی نداریم جشن عاطفه‌ها ازامروز در سراسر کشور آغاز می‌شود