ظریف در واکنش به جلسه شورای امنیت به ریاست رئیس ایالات متحده آمریکا مطرح کرد انحراف وقیحانه ترامپ

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از ریاست دوره‌ای بر شورای امنیت، به انحراف کشاندن موضوع این شورا از فلسطین به ایران را وقاحت ترامپ توصیف کرد.
ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «شورای امنیت تنها یک قطعنامه درباره ایران دارد و ترامپ آن را نقض کرده و با قلدری می‌خواهد دیگران را هم به نقض آن وادار کند. اکنون وی می‌خواهد با سوءاستفاده از ریاست دوره‌ای بر شورای امنیت موضوعی را که برای ۷۰ سال به فلسطین اختصاص داشته منحرف کرده و در آن جلسه ایران را برای اوضاع وحشتناکی که او و مشتریانش در سراسر خاورمیانه ایجاد کرده‌اند متهم کند؛ وقاحت!»
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده است که دونالد ترامپ ریاست جلسه شورای امنیت که ماه جاری میلادی با موضوع آنچه «نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران» خوانده شده است را بر عهده خواهد داشت تا رهبران جهانی را برای اتخاذ رویکردی شدیدتر علیه ایران تحت فشار قرار دهد.
سایر اخبار این روزنامه
ترامپ از شوی جدید خود در آغاز ریاست دوره ای آمریکا بر شورای امنیت چه اهدافی دارد؟ رضا دهکی مرغ و تخم‌مرغ، بحران و احتکار گزارش «ابتکار» از سرنوشت طرح کاهش آلودگی صوتی در پایتخت گوش تهران از آلودگی پر است چرا آیت الله مصباح یزدی از انزوای بین المللی ایران سخن می گوید؟ همنوایی پدر معنوی نواصولگرایان با اپوزوسیون نظام بررسی ابعاد دستگیری سازندگان فیلم بریدن گوش کودک کار با رد کلیات دو طرح و فوریت یک طرح دیگر انجام شد سه تصمیم عجیب مجلس در یک روز «ابتکار» از هجوم 6 میلیون نفری مردم برای خرید خودروهای پیش‌فروش گزارش می دهد ترافیک حرص وطمع آملی لاریجانی: دستگاه قضا هیچ گونه خط قرمز توهمی را قبول ندارد کهبد تاراج در گفت‌وگو با «ابتکار» از نمایش «عبدل میمون، لات پا کوتاه» می‌گوید تئاتر را شبیه به «نانوایی» کرده‌اند ظریف در واکنش به جلسه شورای امنیت به ریاست رئیس ایالات متحده آمریکا مطرح کرد انحراف وقیحانه ترامپ آملی لاریجانی: دستگاه قضا هیچ گونه خط قرمز توهمی را قبول ندارد