واعظی‌آشتیانی:

افرادی که خارج از سازوکار جمنا کاندیدا شده‌اند، اگر از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند در صورتی که ببینند اقبالی به آنها وجود ندارد، حتما از عرصه انتخابات به نفع یک نفر کناره‌گیری خواهند کرد.
امیررضا واعظی‌آشتیانی در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان گفت: اصولگرایان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: جمنا گروهی متشکل از احزاب و تشکل‌های سیاسی در مجمع اصولگرایی است که هدف آن ایجاد یک چتر حمایتی از کاندیدای واحد است و از تعدادی از کاندیداها کار خود را شروع کرد و به مرور زمان از آن تعداد کاسته شده و اکنون تعداد نامزدها به پنج نفر رسیده است.
این عضو اسبق شورای شهر تهران در تشریح نحوه دستیابی به یک نامزد واحد اظهار داشت: سازوکار جمنا برای رسیدن به یک گزینه واحد آن است که هر ‌یک از پنج نامزد، اقبال بیشتری برای رای‌آوری داشته باشند از آن نامزد حمایت کنند که این مساله با استفاده از فرمول‌های مختلفی مانند نظرسنجی انجام خواهد شد.


واعظی‌آشتیانی یادآور شد: البته تعدادی از گروه‌های سیاسی هم هستند که هرچند عضو مجمع اصولگرایی محسوب می‌شوند ولی براساس گفته‌هایشان تمکینی به نظر نهایی جمنا نخواهند داشت که برای مثال می‌توان به رویکرد حزب موتلفه اشاره کرد. همچنین افرادی مانند سعید جلیلی و مسعود زریبافان هستند که مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌اند و این موضوع نمی‌تواند چالشی برای وحدت اصولگرایان محسوب شود.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بهتر است به کاندیداتوری افرادی مانند میرسلیم، زریبافان و جلیلی به صورت قهری نگریسته نشود، خاطرنشان کرد: افرادی که خارج از سازوکار جمنا کاندیدا شده‌اند، اگر از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند در صورتی که ببینند اقبالی به آنها وجود ندارد، حتما از عرصه انتخابات به نفع یک نفر کناره‌گیری خواهند کرد.
با توجه به حضور مستقیم رییسی، واعظی‌آشتیانی در پاسخ به اینکه چرا برخی دوست ندارند با برچسب اصولگرایی در انتخابات حاضر شوند گفت: بعید می‌دانم که آن افراد چنین نگاهی داشته باشند. هرکسی که ارزش‌های نظام برایش احترام داشته باشد و در چارچوب قانون اساسی عمل کند، دلیل نمی‌شود حتما در چارچوب خانواده اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی قرار گیرد.
به گزارش ایلنا، این عضو اسبق شورای شهر تهران افزود: فکر می‌کنم تعدادی از افرادی که قصد دارند کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند در پایان به نفع یک نامزد کنار خواهند کشید و شاید حضور متعدد آن افراد در انتخابات یک استراتژی از سوی اصولگرایان برای گمراهی باشد که طرف مقابل فکر کند اصولگرایان دچار تشتت شده‌اند.