در نشست اتاق ایران با وزیر دادگستری درخواست شد؛ شیوه برخورد با انبارها به بهانه مبارزه با احتکار بازنگری شود

فعالان بخش خصوصی در جلسه با وزیر دادگستری در اتاق ایران گفتند: درحال حاضر پلمپ انبارهای متعدد کالا در سطح کشور به اتهام احتکار در دستور کار است که این مسئله مورد اعتراض بخش خصوصی است و باید راهکاری برای حل آن دیده شود.
به گزارش اتاق بازرگانی ایران، وزیر دادگستری در نشست صبحانه کاری با فعالان اقتصادی در اتاق ایران ضمن اعلام ده اولویت اصلی که باید به صورت فوری به آنها رسیدگی شود، گفت: طی یک هفته آینده در همین بازه زمانی نمایندگان خود را برای تشکیل کمیته مشترک به منظور رسیدگی مستمر به مسائل موجود معرفی کنید.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیروز به صرف صبحانه کاری میزبان وزیر دادگستری بود. در این نشست مهم‌ترین مسائل و چالش‌هایی که بخش خصوصی با آنها درگیر است و وزارت دادگستری توان رسیدگی به آنها را دارد، مطرح شد.
درحال حاضر پلمپ انبارهای متعدد کالا در سطح کشور به اتهام احتکار در دستور کار است که این مسئله در نشست با وزیر دادگستری مورد اعتراض بخش خصوصی قرار گرفت. به باور نمایندگان تشکل‌ها، روسای اتاق‌های سراسر کشور و کمیسیون‌های تخصصی که در این جلسه حضور داشتند، بخش قابل توجهی از انبارهایی که تاکنون به جرم احتکار پلمپ شده‌اند، تنها محلی برای نگهداری کالاها بوده‌اند و این موضوع همیشه وجود دارد؛ هر نگهداری بیانگر احتکار آن کالا نیست.


در ادامه موضوع ممنوع‌الخروجی فعالان اقتصادی توسط بانک‌ها عنوان شد، مسئله‌ای که سال‌هاست مورد اعتراض بخش خصوصی قرار گرفته و حتی دستورجلسه چندین نشست شورای گفت‌وگو را به خود اختصاص داده است.
صاحبان کسب‌وکار کشور تاکید دارند که ممنوع‌الخروجی افراد به حقوق شهروندی مربوط می‌شود و دادگاه صالح می‌تواند در این مورد حکم دهد.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز به این دو مورد پرداخت و تصریح کرد: زمانی که بخش خصوصی وثیقه کافی در اختیار بانک‌ها قرار داده چرا آنها را ممنوع‌الخروج می‌کنیم؟ به ویژه در شرایط کنونی که باید برای رهایی اقتصاد از چالش‌های ایجاد شده با طرف‌های تجاری خود در اقصی نقاط دنیا ارتباط داشته باشند.
وی به موجی از بگیر و ببندهایی که به عنوان احتکار کالا در کشور شکل گرفته نیز اعتراض کرد و خواستار توقف این روند شد. به باور وی این موضوع به صورت اصولی و دقیق انجام نمی‌شود و شیوه اجرای آن به گونه‌ای است که با‌تر و خشک، گناهکار و بی‌گناه به یک شکل برخورد می‌شود. فراموش نکنیم که این برخوردها اندک اعتمادی هم که باقی مانده باشد را از بین می‌برد و عواقب ناخوشایند اجتماعی در پی دارد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور همچنین در ادامه به تشکیل کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران که در زمان ریاست آیت‌الله شاهرودی در قوه قضائیه انجام می‌شد، اشاره و خواستار احیای آن شد. براساس اظهارات وی این کمیته در تمام استان‌ها تشکیل می‌شد و نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت.
وی به ستاد اقتصاد مقاومتی که مدتی است برگزار می‌شود اشاره و تاکید کرد: در این ستاد، نماینده بخش خصوصی متناسب با موضوع دعوت می‌شود. درخواست ما این است که نماینده اتاق در همه جلسات حضور داشته باشد.
شافعی در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که ریشه اصلی بخش قابل توجهی از پرونده‌هایی که امروز در دادگستری مطرح است به موضوعات اقتصادی برمی‌گردد، بنابراین همکاری اتاق ایران با وزارت دادگستری می‌تواند موثر باشد.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه خودروسازان 90 هزار خودرو می‌فروشند وزارت صمت تکذیب کرد؛ قیمت خودرو فعلا افزایش نمی‌یابد وزیر نفت در مراسم افتتاح چند طرح پتروشیمی در عسلویه؛ صادرات محصولات پتروشیمی 76 درصد افزایش یافت شرایط انتقال امتیاز وام مسکن یکم به سایر شهرها شما باید امید بدهید رئیس مجلس: بدهی تامین‌اجتماعی به وزارت بهداشت تا پایان مهر پرداخت شود دستور معاون اول رئیس جمهور برای شناسایی و برخورد با مامور خطاکار شهرداری تهران در نشست هماهنگی استقبال از مهر 97 مطرح شد؛ پیشنهاد شناورشدن ساعت کار ادارات ازاول تا 15 مهرماه شگرد تکراری حامیان تروریسم در ادلب در نشست اتاق ایران با وزیر دادگستری درخواست شد؛ شیوه برخورد با انبارها به بهانه مبارزه با احتکار بازنگری شود دکتر ظریف: تلاش داریم تروریست‌ها با کمترین هزینه انسانی از ادلب بروند در راستای آماده‌سازی مقدمات عملیات «فجر ادلب» صورت گرفت ؛ حملات هوایی گسترده سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها در ادلب و حماه لاریجانی در جلسه علنی اعلام کرد نشست ویژه مجلس و دولت برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور رئیس مجلس خبرگان: برخورد قاطع با مفسدان به مردم روحیه می دهد با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور صورت گرفت افتتاح 3 طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه