آغاز رزمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان گیلان با 200 گروه جهادی

فرمانده سپاه قدس گیلان از آغاز رزمایش دو روزه اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲ با دو رویکرد دفاعی-امنیتی و خدمت‌رسانی در گیلان خبر داد.
به گزارش فارس، سردار محمد عبدالله‌پور عصر دیروز در نشست خبری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) ۲ گیلان در رشت اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت حفظ انقلاب اسلامی با کمک مردم را در بخش‌های مختلف داراست و این توان در قالب رزمایش‌ها به رخ جهانیان کشیده می‌شود. وی با اشاره به رزمایش‌های واقعی و عملی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی افزود: اکنون خصیصه‌های دشمنان در عرصه انقلاب و تهدیدات آنان بر همگان مشهود است، اما سپاه با کمک مردم دستاورد‌های انقلاب را با قدرت و خدمت‌رسانی به مردم نشان می‌دهد. فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در رزمایش اقتدار عاشورایی ۷۲ گردان حضور دارند، گفت: این نوع خدمت‌رسانی با دو رویکرد دفاعی- امنیتی و خدمت‌رسانی با حضور بیش از ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان برگزار می‌شود.
عبدالله‌پور با بیان اینکه هدف از برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی مقاومت ملت ایران و ایستادگی تا آخرین قطره خون است، خاطرنشان کرد: سپاه در تلاش است همه مردم را با وحدت در کنار یکدیگر قرار دهد و در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب پیشرفت‌های شایانی عاید مردم شریف خواهد شد. فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به رویکرد خدمت‌رسانی سپاه در رزمایش اقتدار عاشورایی گفت: در این رزمایش گروه‌های جهادی در قالب تیم‌های پزشکی، عمرانی، بهداشتی و آموزشی وارد عرصه‌های سازندگی می‌شوند. عبدالله‌پور با بیان اینکه در این رزمایش تنها عملیات‌های محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های عمرانی سپاه در قالب ساخت مسکن محرومان و ساخت خانه‌های عام و سایر موارد در طول سال انجام می‌شود و تا رفع کامل دغدغه‌های محرومان و مستضعفان ادامه دارد. وی داشتن تجربه را یکی از محور‌های پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و گفت: با تجاربی که انقلاب اسلامی در جنگ با عراق به دست آورده، هیچ کشوری جرئت حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد. فرمانده سپاه قدس گیلان فضای سایبر را حوزه آسیب‌پذیر نظام دانست و گفت: جوانان و بسیجیان باید در عرصه فضای مجازی بتازند و فضایی را که دشمن برای خود حاشیه امن درست کرده، تصرف کنند. عبدالله‌پور از راه‌اندازی گردان‌های مخصوص فضای مجازی در گیلان خبر داد و گفت: جریان پاک و انقلابی ایران اسلامی بدانند سربازان بسیجی انقلاب فضای امنی را برای همه نیرو‌های مؤمن و انقلابی ایجاد خواهند کرد. وی با اشاره به طرح جوادالائمه سپاه در گیلان گفت: سپاه در شهرستان‌های رشت، لاهیجان و لنگرود طرح‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی را با طرح‌های اشتغال‌زایی و فرهنگی در دستور کار خود قرار داده است. فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه سپاه به کمک دولت آمده، گفت: هر جا که دولت نیاز به سپاه داشته باشد، به‌صورت جدی ورود کرده و اکنون تهیه جهیزیه برای نوعروسان، سلامت‌محوری در محلات و شهر‌های کم برخوردار و ... در خدمت مردم خواهد بود. عبدالله‌پور با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی و زیست‌محیطی از سوی سپاه قدس گیلان گفت: تاکنون با توجه به وام‌های پرداخت‌شده سپاه بیش از ۵ هزار شغل ایجادشده و علاوه بر آن ۸ هزار اصله درخت به یاد ۸ هزار شهید گیلان در دفاع مقدس در استان خوزستان کاشته شده است. وی نقش رسانه‌ها را در جریان‌سازی و حفظ ولایتمداری مردم حائز اهمیت دانست و گفت: حدود ۱۷ هزار نفر در گیلان در بخش‌های متفاوت در رزمایش اقتدار عاشورایی وارد میدان می‌شوند و این تنها گوشه‌ای از ولایتمداری مردم گیلان است که باید توسط رسانه‌ها گزارش شود.