مسئول کامل جنایات یمن ملک سلمان و پسرش هستند


در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز»، برادر سلمان بن عبدالعزیز در مقابل جمعی از معترضان که به سردادن شعار علیه آل‌سعود در برابر مقر اقامت وی در لندن می‌پرداختند، از آنها می‌خواهد به جای شعار دادن علیه او و خاندانش، پادشاه و ولیعهدش را مسئول دانسته و بازخواست کنند. در این ویدیو یکی از همراهان شاهزاده سعودی تلاش می‌کند تا معترضان را از وی دور کند، اما شاهزاده عبدالعزیز به آنها نزدیک شده و با آنها وارد گفت‌وگو می‌شود و خطاب به آنها می‌گوید: باید مسئولان اصلی جنگ یمن را بازخواست کنید. معترضان از وی می‌پرسند هویت این مسئولان را اعلام کنید که وی هم پاسخ می‌دهد: «پادشاه و ولیعهدش و دیگران در این زمینه مسئول هستند.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی وی این را هم می‌گوید که، مسئولیت کامل جنگ علیه یمن بر گردن ملک سلمان و ولیعهد است. احمد بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان طی سال 1975 تا 2012 معاون نخست‌وزیر بود.
خطر برکناری، بیخِ گوش ولیعهد سعودی
از سوی دیگر یک نشریه اسپانیایی از تلاش پادشاه سعودی برای یافتن جانشین جدید برای خود خبر داده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «پوبلیکو» با انتشار گزارشی به بررسی مشکلات داخلی و خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، پرداخته و نوشته، طرح‌های مورد نظر ولیعهد سعودی با پیچیدگی‌های ریشه‌ای به ویژه در جنگ یمن روبه رو شده است و حمله هوایی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی بیانگر این مسئله است... اوضاع پیچیده‌ای که بن سلمان در آن قرار گرفته، باعث شده بسیاری از طرف‌ها به این نتیجه برسند که روز‌های ولیعهدی او محدود است. با وجود آنکه جامعه جهانی جنایت‌ها در حق کودکان یمن را محکوم کرد، بعضی رسانه‌ها این هفته گزارش دادند بن سلمان بر ادامه جنگ خونبار در یمن اصرار دارد و از مشاوران خود خواسته است انتقادات غرب را نادیده بگیرند. محمد بن سلمان حتی گفته می‌خواهد وحشت از عربستان را در بین نسل آینده یمنی‌ها ایجاد کند. »


این نشریه خاطرنشان کرد، محدود بودن انتقاد کشور‌های غربی از رفتار‌های ریاض در یمن به علت آن است که هیچ یک از این کشور‌ها نمی‌خواهند قرارداد‌های تسلیحاتی خود با عربستان و شرکای آن را به خطر بیاندازند. طبق ادعای این رسانه، بعضی از رسانه‌های منطقه گفتند سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، به دنبال جانشین دیگری برای خود است که از سیاست سنتی عربستان پیروی کند و گام‌های عجولانه بر ندارد.