رهبر معظم انقلاب: احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر روز گذشته (یک شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این قرارگاه را بخشی بسیار حساس از نیروهای مسلح و در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران خواندند و بر افزایش آمادگی‌ها و توانمندی‌های پدافند هوایی و کارکنان آن تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا... خامنه ای، در این دیدار که به مناسبت روز پدافند هوایی برگزار شد، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأکید بر این که از لحاظ محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد، افزودند: درعین‌حال نیروهای مسلح باید با هوشیاری و با مدیریت کارآمد و چابک، توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند و بدانند هر گامی که در جهت تقویت آمادگی‌های نیروهای مسلح برداشته شود، یک عبادت و حسنه در نزد پروردگار متعال است. در این دیدار، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این قرارگاه بیان کرد.همچنین یک شنبه شب فیلم کامل دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب که به مناسبت هفته دولت صورت گرفته بود ،منتشر شد. با توجه به این که پیش از این تنها بخش هایی از این دیدار انعکاس یافته بود برخی از محورهای این دیدار در ادامه ذکر می شود.
اروپایی ها در فضای برجام و تحریم ها دارند بازی در می آورند
حضرت آیت ا... خامنه ای در این دیدار ضمن توصیه هایی به دستگاه دیپلماسی کشور تصریح کردند: بنده قبلاً هم گفته ام الان هم می گویم ارتباط با اروپا باید ادامه پیدا کند، البته اروپا یک شکل نیست، جاهای مختلف اش متفاوت اند در یک موضوعاتی مشترک هستند و در یک موضوعاتی هم نه؛ جور دیگر و روش های مختلفی دارند. به هر حال با کشورهای اروپایی باید ادامه ارتباط باشد اما از این ها قطع امید کنید. از اروپا قطع امید کنید. اروپا جایی نیست که ما بتوانیم برای مسائل گوناگون خودمان ازجمله مسئله برجام و مسائل اقتصادی به آن ها امید ببندیم . این ها کاری نخواهند کرد. این قطع امید به معنای قطع رابطه و قطع مذاکره نیست، به معنای این است که ما تصمیم خودمان را جور دیگری بگیریم. حضرت آیت ا... خامنه ای در ادامه سخنان خود تأکید کردند: نگاه شک آلود داشته باشید به وعده های اروپایی ها و هرچه وعده می دهند با تردید نگاه کنید. الان هم که به نظرم در قضایای مربوط به برجام و تحریم ها دارند بازی در می آورند و در واقع دارند شوخی می کنند و یک رفتار مناسبی با ما ندارند.
چرا برجام را آتش نزدیم؟
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر این که برجام هدف نیست و وسیله ای برای حفظ منافع ملی است، فرمودند: اگر روزی به این نتیجه رسیدید که برجام نمی تواند منافع ملی را تأمین کند برجام را کنار بگذارید. ایشان   تصریح کردند: از من گاهی سؤال می شود که شما گفتید که برجام را آتش می زنیم چرا آتش نزدید؟ علت آن که آتش نزدیم همین بود گفتیم شاید بشود منافع ملی را با آن تأمین کرد والا اگر آدم بفهمد که منافع ملی تأمین نمی شود ما همان آتش زدن را بلد هستیم. حضرت آیت ا... خامنه ای خطاب به وزیر امور خارجه تأکید کردند: من شنیدم شما نامه خوبی نوشتید به تازگی که این خوب است. این گونه نامه نوشتن خوب است البته باید بفهمند که در پشت سر این نامه یک تدبیر و تصمیمی وجود دارد و این را باید هم در بیانات جناب عالی و آقای رئیس جمهور و بقیه و هم در اقداماتی که آقای صالحی –که من نمی دانم چقدر این اقدامات را ایشان کردند یا نه-باید حس کنند.  


اشاره رهبر انقلاب به کمبود پوشک نوزادان و کودکان
در بخش دیگری از فیلم منتشر شده از دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر انقلاب، ایشان با اشاره به تحولات اخیر در بازار تأکید کردند: یک مواردی هم هست که بحث سودطلبی نیست، خرابکاری است. مثلاً فرض بفرمایید شما می بینید ناگهان در تهران یا در شهرهای بزرگ پوشک بچه، [کمیاب می شود] این اتفاق افتاده و واقعی است و به عنوان فرض نیست. این موضوع مردم را عصبانی می کند. دشمن می خواهد مردم از دستگاه های دولتی و حکومتی عصبانی بشوند. یا در شب عید وقت شست و شو است مواد شوینده ناگهان کمیاب می شود.  این کاری است که خرابکاری است و این ها را باید با چشم باز دنبال کرد.
سایر اخبار این روزنامه
سـراب صربستان سـراب صربستان جنجال برای فراموش نشدن! جنجال برای فراموش نشدن! موافقت نمایندگان مجلس با ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری موافقت نمایندگان مجلس با ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری اوج گیری قیمت ارز و طلا اوج گیری قیمت ارز و طلا جنجال و سکوت مشایی در جلسه دوم دادگاه جنجال و سکوت مشایی در جلسه دوم دادگاه نمایش ظرفیت واقعی ورزش ایران در اندونزی نمایش ظرفیت واقعی ورزش ایران در اندونزی پخش مستند جنجالی در مجلس و دفاع قاطع ظریف پخش مستند جنجالی در مجلس و دفاع قاطع ظریف طرح توزیـع کالاهای اساسی ارزان قیمت طرح توزیـع کالاهای اساسی ارزان قیمت پشت پرده پیچیـده یک عزل در عـراق پشت پرده پیچیـده یک عزل در عـراق واکنش الهام چرخنده به ادعای جنجالی خواهران منصوریان واکنش الهام چرخنده به ادعای جنجالی خواهران منصوریان جنجال ریاضت اقتصادی به سبک عمران خان جنجال ریاضت اقتصادی به سبک عمران خان پراید 36 میلیونی شد پراید 36 میلیونی شد دو قطعه غیرمجاز در «ابراهیم» دو قطعه غیرمجاز در «ابراهیم» رهبر معظم انقلاب: احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد رهبر معظم انقلاب: احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد