جنجال برای فراموش نشدن!

  بازیگر نقش اول زن سریال پدر که با این سریال به عنوان اولین کار حرفه ای خود معروف شده در چند روز اخیر و در اینستاگرام حاشیه ساز شده است. نکته جالب درباره اینستاگرام «ریحانه پارسا»، این که طبق اسکرین شات گرفته شده از صفحه شخصی اش در روزهای ابتدایی پخش این سریال تنها هشت هزار عضو داشته است و حالا که این تعداد به لطف این سریال و پخش هر شب آن در بهترین زمان ممکن از شبکه 2 به 350 هزار نفر رسیده است، دست به حذف تمام عکس های این سریال از صفحه شخصی زده و عکس هایی مدل گونه از خود منتشر کرده است. آن چه که واضح به نظر می رسد، این است که او در صفحه اینستاگرام خود سعی در فاصله گرفتن از نقش لیلا در این سریال دارد. او با انتشار پستی در صفحه شخصی اش بیان کرده که مدل است و شخصیت واقعی اش متفاوت است از آن چه که در این سریال بازی کرده است. از آن جا که مردم مفهوم بازیگری را می دانند و تفاوت بین شخصیت واقعی بازیگران و نقش های آن ها، بارز و بدیهی است این تلاش را می توان از چند جنبه بررسی کرد. البته باید ذکر شود که ما به بررسی احتمالات می پردازیم و به طور قطع اطلاع دست اولی از قصد و نیت وی فعلا وجود ندارد.
   فردی بدون هویت مستقل
شاید این کار را بتوان در راستای شکل نگرفتن هویت مستقل و فردی وی تعبیر کرد. هر شخصی یک هویت دارد که جنبه های گوناگون را دربر می گیرد مانند جنسیت، مذهب، شغل، خانواده و... . نوجوانان که در ابتدای شکل دهی به این هویت فردی هستند، معمولا به راحتی با اشخاص یا اجتماعات همرنگی می کنند و به طور مثال به صورت شدید طرفدار یک تیم ورزشی می شوند، به یک حزب سیاسی خاص سرسپردگی پیدا می کنند و ... . حال این تلاش برای فاصله گذاشتن بین من واقعی و شخصیت سریال توسط لیلا، می تواند از تردید درونی درباره این هویت و من واقعی او باشد. معمولا ما آن چه را که دوست داریم باشیم اما نیستیم را فریاد می زنیم. وقتی فردی بدون سوال خاصی می گوید من بسیار مهربان هستم، معمولا دوست دارد که مهربان باشد اما در درون می داند که نیست.
   آسیب های معروفیت سریع


معروفیت سریع با اولین فعالیت حرفه ای معمولا باعث به اصطلاح گم کردن خود می شود. وقتی بدون طی سلسله مراتب، یک مرتبه به شهرت می رسید، احتمالا نحوه ارتباط صحیح با مردم و نحوه مدیریت این معروفیت را نیاموخته اید. افرادی که راه چند ساله را یک شبه طی می کنند، سرمست از این معروفیت نامنتظر، توان تفکیک زندگی خصوصی از حرفه ای را ندارند. این دقیقا چیزی است که لیلای سریال پدر به آن دچار شده است.
   راهی نامناسب برای فراموش نشدن
موضوع دیگر، چشم انداز آینده حرفه ای برای این بازیگر است که اصلا مشخص نیست. بعضی از افراد مشغول در فعالیت های هنری که با مردم در ارتباط هستند، سعی در حفظ معروفیت خود به وسیله جنجال های اجتماعی دارند به ویژه افرادی که حداقل از نظر خودشان، چشم انداز آینده کاری درخشانی ندارند. آن ها مجبورند برای این که فراموش نشوند، هرازگاهی جنجالی ایجاد کنند. این موضوع باتوجه به تمام شدن سریال پدر و این که پیگیری خبرهای لیلا که تا دیروز برای مردم جذاب بود و دیگر نیست، بیشتر قابل تامل می شود.
   فرار افراطی از یک برداشت
این احتمال هم وجود دارد که این خانم بازیگر برای اجتناب از برداشت های  اجتماعی درباره شباهت شخصیت خودش و نقشش در این سریال ، سعی در نشان دادن خود به صورت افراطی در آن سوی طیف دارد که باز هم نشان دهنده تفکرات اشتباهش است چراکه برای مردم، بارها و بارها متفاوت بودن نقش بازیگرها در یک فیلم با شخصیت واقعی شان ثابت شده و نیازی به این همه جوسازی نیست.
سایر اخبار این روزنامه
سـراب صربستان سـراب صربستان جنجال برای فراموش نشدن! جنجال برای فراموش نشدن! موافقت نمایندگان مجلس با ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری موافقت نمایندگان مجلس با ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری اوج گیری قیمت ارز و طلا اوج گیری قیمت ارز و طلا جنجال و سکوت مشایی در جلسه دوم دادگاه جنجال و سکوت مشایی در جلسه دوم دادگاه نمایش ظرفیت واقعی ورزش ایران در اندونزی نمایش ظرفیت واقعی ورزش ایران در اندونزی پخش مستند جنجالی در مجلس و دفاع قاطع ظریف پخش مستند جنجالی در مجلس و دفاع قاطع ظریف طرح توزیـع کالاهای اساسی ارزان قیمت طرح توزیـع کالاهای اساسی ارزان قیمت پشت پرده پیچیـده یک عزل در عـراق پشت پرده پیچیـده یک عزل در عـراق واکنش الهام چرخنده به ادعای جنجالی خواهران منصوریان واکنش الهام چرخنده به ادعای جنجالی خواهران منصوریان جنجال ریاضت اقتصادی به سبک عمران خان جنجال ریاضت اقتصادی به سبک عمران خان پراید 36 میلیونی شد پراید 36 میلیونی شد دو قطعه غیرمجاز در «ابراهیم» دو قطعه غیرمجاز در «ابراهیم» رهبر معظم انقلاب: احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد رهبر معظم انقلاب: احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد