ایندیپندنت مدعی شد درخواست ملاقات همسر نازنین زاغری با ظریف

ایسنا| روزنامه ایندیپندنت در خبری ادعا کرد که ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، در نامه‌ای خواستار ملاقات با محمدجواد ظریف برای تعیین سرنوشت همسرش شد.
این روزنامه با انتشار نامه‌ای به نقل از ریچارد رتکلیف خطاب به محمد جواد ظریف، مدعی شد که وی از تلاش‌های ظریف برای مرخصی سه روزه نازنین زاغری تشکر کرده است.
در بخشی از این نامه اشاره شده که وی از آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس، درخواست کرده از وضعیت نازنین زاغری مطلع شود و همچنین از انگلیس حمایت دیپلماتیک برای همسرش را خواستار شده است.
ایندیپندنت مدعی شد که در این نامه اعلام شده تا سه هفته آتی نیمی از حبس زاغری سپری و شرایط برای آزادی بی‌قید و شرط وی فراهم خواهد شد.


به ادعای این روزنامه ریچارد رتکلیف در این نامه بیان کرده که او و نازنین زاغری هم‌زمان با نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک خواهند شد.
وی در ادامه خواستار ملاقات با محمدجواد ظریف بر سر مسئله نازنین زاغری شد.
به گزارش ایسنا، اخیرا نازنین زاغری به منظور دیدار با خانواده‌اش به مدت سه روز از زندان اوین به مرخصی رفت.
پس از این مرخصی، سفیر ایران در انگلیس در صفحه توئیترش از استقبال رسانه‌های انگلیس نسبت به مرخصی نازنین زاغری خبر داد.
بعیدی‌نژاد  اعلام کرد: افکار عمومی و ‌تقریبا تمامی رسانه‌های تصویری و نوشتاری انگلیس در سطح وسیعی از تصمیم مقامات کشورمان برای صدور اجازه مرخصی خانم زاغری از زندان برای دیدار با فرزند و خانواده‌اش تشکر و استقبال نمودند.
جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس نیز با ابراز خشنودی از مرخصی سه روزه نازنین زاغری گفته بود که امیدوار است این اقدام همان‌گونه که از سوی خانواده خانم زاغری نیز عنوان شده است، به آزادی دائمی وی منجر شود.