ملت ایران را شاد کردید و پرچم سرافراز ما را عزت بخشیدید

‌‌رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیامی خطاب به کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی صادر کردند و موفقیت‌های کسب شده توسط ورزشکاران کشورمان را تبریک گفتند.
متن این پیام بدین شرح است: «مدال‌آوران عزیر کاروان ورزشی؛ به همه شما تبریک می‌گویم و از همه شما تشکر می‌کنم. ملت ایران را شاد کردید و پرچم سرافراز ما را عزت بخشیدید.»
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک هم بعد از پایان کار ایران در بازی‌های آسیایی در خصوص عملکرد کلی کاروان ورزشی کشورمان گفت: «جایگاه واقعی ما رده پنجم آسیاست، نه ششم. پیش از شروع مسابقات هم هیچ‌گاه در تحلیل‌هایمان در ستاد عالی جایگاهی بالاتر از پنجمی برای کشور پیش‌بینی نکرده بودیم. این تحلیل‌ها منطبق با ظرفیت کشور بود. اعزام یک کاروان ۷۰۰ نفره چندان کار ساده‌ای نیست، اما تلاش‌های چهار ساله، امروز نتیجه داد و کاروان ایران با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز به کار خود پایان داد. در مجموع تعداد مدال‌هایمان بیش از دو دوره قبل است و از ۵۷ مدال به ۶۲ مدال رسیده است. ضمن اینکه نباید از یاد ببریم که حداقل چهار مدال طلا را از ما گرفتند.»
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: «ما باید حداکثر تا رویداد بعدی بتوانیم هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی مرز‌های جنسیتی را برداریم، چراکه کشورهایی، چون ژاپن، چین و کره جنوبی از تمام ظرفیت بانوان خود استفاده می‌کنند. بانوان ما تا اینجا که آمدند، خوش درخشیدند. اگر امروز کار را درست شروع کنیم، حتماً تا چهار سال آینده نتیجه آن را می‌بینیم.»