توضیح رحیم پور ‌ازغدی درباره سخنرانی فیضیه


حسن رحیم‌پور ازغدی در دوره معرفت رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشجویان ابراز داشت: تعبیر سکولاریسم در حوزه را رهبر انقلاب دو سه بار به کار بردند، در خود قم که ایشان رفتند، گفتند سکولاریسم در حوزه یعنی اینکه بگوییم ما فقط به فقه، مباحث احکام دین در حوزه عبادات، نماز، روزه، نجاسات و معاملات شخصی و اینها کار داریم وگرنه این همه مسائل شخصی، اجتماعی، تمدنی و حکومتی است که اگر حوزه نظر ندهد و دیدگاه‌های اسلامی، مکتبی را با متد جواهری اعلام نکند، آن وقت سکولاریسم غرب جای آن را می‌گیرد.
به گزارش فارس، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بنده طلبه هستم، طلبه مشهد، قم و سال‌ها در کنار این آقایان بوده‌ام و بحث ما این است که خطر سکولاریسم در حوزه خیلی بیشتر از سکولاریسم در دانشگاه است.
وی یادآور شد: سکولاریسم دانشگاه، سکولاریسم عریان است و ترجمه از منابعی است که می‌گوید دین از دنیا و تمدن جداست، سکولاریسم در حوزه عریان نیست و پنهان است و از موضع حمله به دین نیست، از موضع دفاع دین است، ولی تعریف سکولاریسمی از دین است.
رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: بحث ما این بوده و هست که باید صد تا در خارج فقه داشته باشیم یکی بیاد بحث خارج فقه شهرسازی و معماری بگوید، یکی فضای مجازی را، یکی خانواده را با شرایط جدید. با سؤالات جدید به سراغ منابع برویم، نباید طوری از واقعیات اجتماعی غافل شویم که سر ما کلاه بگذارند. جریانات سیاسی و موج‌های رسانه‌ای سناریو تعریف کنند و معنای حرف‌ها را عوض کنند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌ آنجا بحث عدالت‌خواهی بود؛ اینکه مسئولان فاسد باید مجازات شوند، ده‌ها پلاکارد بود که هیچ‌کدام از این پلاکاردها را هیچ‌کس نشان نداد، یک پلاکارد که نمی‌دانم چه کسی بود و اصلا من هم آن را ندیدم و گفتند که قبل از جلسه شما بوده و جمع شده است، شد تمام جلسه و مابقی جلسه همه حذف شد.
وی تصریح کرد: بحث ما بحث مبارزه با فساد اقتصادی بود و اینکه روحانیت و فیضیه باید در کنار مستضعفین، مردم و کسانی که مشکلات اقتصادی دارند باشند و اینکه باید عدالت اقتصادی قاطع  اجرا شود و اینها همه گم شد، ولی یک تابلو که معلوم نبود از کجا آمده برجسته شد. رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: جالب این است که من همه تابلوها را خواندم تا نگویند که سانسور می‌کنیم ولی چنین تابلویی ندیدم. اصلا فرض کنید چنین تابلویی بوده است، ولی چرا باید چنین مسائلی مطرح شود که بگویند اینها تهدید به قتل کردند! البته من فهمیدم که این فضاسازی برای چه بوده، یک کار رسانه‌ای بود که از تهران هم هدایت می‌شد و در قم اجرا شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: آقای روحانی دو یا سه بار در مجلس گفت که در فیضیه می‌خواستند من را بکشند! معلوم بود که اینها حاشیه‌سازی است. آیا آن بچه‌طلبه‌ای که آن تابلو را بالا برده، زده مرحوم هاشمی را کشته و آمده آنجا اعتراف به قتل کرده و حالا هم می‌گوید می‌خواهم شما را هم بکشیم؟!
وی گفت: هزاران هزاران طلبه و مردم قم آمدند و می‌گویند ما همراه مردم و کنار مستضعفین هستیم و نسبت به مفاسد اقتصادی معترضیم، ولی یک دفعه همه اینها محو می‌شود و یک تابلو را علم می‌کنند و تمام یک ساعت و نیم صحبت‌ها را بگویند در مورد توهین به مرجعیت و حوزه بود، اگر اینها توهین است پس از منظر برخی از آقایان، اول باید امام را محاکمه کنید!  رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: سکولاریسم در حوزه را رهبری دو یا سه بار مطرح می‌کنند. اصلا مخاطب بنده آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله مکارم و این‌ها نبودند، کسان دیگری بودند، ولی یک عده با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان، طوری رفتار کردند که انگار ما به اینها داریم می‌گوییم.