به عنوان قائم‌مقام حزب، انتخابات شوراي مركزي را برگزار كنيد

هفته گذشته بهرام سرمست، مديركل سياسي وزارت كشور در نشستي خبري از تاييد اساسنامه و مرامنامه حزب اعتماد ملي از سوي وزارت كشور خبر داد و با اشاره به بررسي گزارش مجمع عمومي حزب اعتماد ملي در جلسه كميسيون ماده 10 احزاب گفت: «از نظر كميسيون انطباق اساسنامه و مرامنامه حزب اعتماد ملي با قانون جديد مورد‌ تاييد است اما انتخابات اعضاي شوراي مركزي و بازرسان اين حزب بايد مجددا برگزار شود.»
تاكيد وزارت كشور بر تاييد كنگره اخير اعتماد ملي منهاي انتخابات شوراي مركزي و بازرسان اين حزب، در حالي از سوي برخي به عدم قائم‌مقامي الياس حضرتي در حزب اعتماد ملي تفسير شد كه در همان نشست، مديركل سياسي وزارت كشور تاكيد كرده بود كه «براساس نامه آقاي كروبي دبيركل اين حزب، آقاي حضرتي به عنوان قائم‌مقام معرفي شده است و در اين شرايط كميسيون ماده 10 احزاب نفيا و اثباتا وارد موضوع تعيين اركان حزب نمي‌شود.» پس از اين سخنان بود كه وزارت كشور در نامه‌اي به مهدي كروبي، دبيركل حزب اعتماد ملي موارد مطرح شده را كتبا به اطلاع او رسانده و خواستار برگزاري دوباره انتخابات شوراي مركزي و بازرسان اين حزب شد. موضوعي كه البته از سوي مهدي كروبي نيز بي‌پاسخ نماند و او با وجود محدوديت‌هاي موجود، در نامه‌اي خواستار تعيين تكليف انتخابات اعضاي شوراي مركزي و بازرسي حزب اعتماد ملي شد.
كروبي در واكنش به نامه وزارت كشور، بار ديگر الياس حضرتي را مخاطب نامه خود قرار داد و از او در كسوت قائم‌مقام خود در حزب اعتماد ملي خواست تا با مشاركت اركان و اعضاي حزب، هرچه سريع‌تر نسبت به برگزاري انتخابات شوراي مركزي و بازرسان حزب اعتماد ملي اقدام كند.
متن نامه كروبي به الياس حضرتي به شرح زير است:


عطف به ابلاغيه شماره 100480 مورخ 7/6/97 دبير محترم كميسيون ماده 10 احزاب و با اعلام وصول آن توسط نماينده قانوني حزب در وزارت كشور، بدينوسيله به جنابعالي ماموريت داده مي‌شود كه نسبت به برگزاري مجمع عمومي حزب قبل از انقضاي موعد مقرر بر اساس قانون، اساسنامه و آيين‌نامه‌هاي مصوب حزب اقدام نماييد. از كليه اعضاي محترم مجمع عمومي و تمامي اركان و اعضاي حزب در سراسر كشور انتظار مي‌رود كه نهايت مساعدت و همكاري را در برگزاري اين تكليف مهم تشكيلاتي معمول دارند.
حكم صادره از سوي مهدي كروبي در تاريخ دهم شهريورماه توسط نماينده حزب در وزارت كشور، طي نامه‌اي رسمي، تقديم دبير كميسيون ماده 10 احزاب شد.
به نظر مي‌رسد، نامه مهدي كروبي به الياس حضرتي كه آشكارا بر قائم‌مقامي الياس حضرتي در حزب اعتماد ملي تاكيد دارد، منجر به پايان مناقشات نيز شود، چرا كه بر اساس مستندات موجود از جلسات برگزار شده در ماه‌هاي اخير، الياس حضرتي چندين جلسه شوراي مركزي حزب اعتماد ملي را با حضور قريب به 40 نفر از 55 عضو شوراي مركزي برگزار كرده است.