ورزش‌های تیمی ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی موفق عمل کردند والیبال طلایی، بسکتبال نقره‌ای و واترپلوی برنزی

گروه ورزشی - در روز آخر بازی‌های آسیایی تیم‌های والیبال ایران که شانس اول قهرمانی در این رشته بود موفق شد با نتیجه 3 بر صفر تیم کره‌جنوبی را شکست دهد و برای دومین دوره پیاپی به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کند. در بسکتبال تیم ایران باز هم در حسرت مدال طلای بازی‌های آسیایی ماند. بلند قامتان ایران که موفق شدند تیم قدرتمند کره‌جنوبی را در مرجله نیمه‌نهایی شکست دهند دیدار فینال را با نتیجه 84 بر 72 به چین واگذار کردند تا همچنان در حسرت مدال طلای این رقابت‌ها باقی بمانند. اما تیم واترپلوی ایران در صبح آخرین روز بازی‌های آسیایی جاکارتا کاری کرد کارستان و موفق شد در دیدار رده‌بندی تیم پرقدرت چین را پس از تساوی در وقت قانونی در ضربات پنالتی مغلوب کند تا ایران را بعد از 44 سال در این رشته به مدال برساند. در میان رشته‌های تیمی در بازی‌های آسیایی تنها تیم فوتبال کشورمان نتوانست انتظارات را برآورده کندو در این بازی‌ها تیم‌های کبدی زنان و مردان ایران دو مدال طلای با ارزش برای کاروان ایران کسب کردند و به نظر می‌رسد اگر مسئولان ورزش کشورمان هزینه‌ای که برای فوتبال انجام می‌دهند برای سایر رشته‌ها هزینه کنند کاروان ایران با دستی پرتر به میهن باز می‌گردد.
واترپلوی ایران طلسم 44 ساله بازی های آسیایی را شکست
تیم ملی واترپلو ایران با پیروزی مقابل چین در ضربات پنالتی به مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا رسید و به طلسم 44 ساله ناکامی های نمایندگان کشورمان در این بازی‌ها پایان داد.
تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و سنگاپور به برتری رسید و مقابل قزاقستان شکست خورد و به عنوان تیم دوم راهی مسابقه یک‌چهارم شد.


پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست عربستان به نیمه نهایی رسیدند و با شکست برابر ژاپن و باز ماندن از راهیابی به فینال، برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها مقابل تیم چین به آب زدند.
این دیدار که نبرد دو تیم خوب آسیا به شمار می رفت در ابتدا به سود چین پیگیری می شد اما تلاش ملی پوشان ایران تا پایان نیمه نخست کار را به تساوی کشاند.
مردان واترپلو ایران که خوب می دانستند برای رسیدن به مدال تنها یک نیمه فرصت دارند، در ادامه روند کار را در دست گرفتند و با اختلاف یک گل پیش افتادند اما در 30 ثانیه پایانی بازی یک گل از مهاجم چینی ها کار را به تساوی در پایان وقت قانونی بازی کشاند تا پنالتی مقام سوم این بازی ها را تعیین کند.
ایران در نهایت در ضربات پنالتی 8 بر 7 پیروز شد.
پیش از این دیدار تیم کره جنوبی با پیروزی مقابل سنگاپور در رده پنجم ایستاد و سنگاپور ششم شد. همچنین عربستان نیز با برتری مقابل اندونزی در جایگاه هفتم قرار گرفت.
بسکتبال ایران پشت دیوار چین ماند
تیم ملی بسکتبال کشورمان با شکست مقابل چین مدال نقره بازی‌های آسیایی را تکرار کرد.
تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی 2018 از ساعت 16 به مصاف چین رفت و با شکست 84 بر 72 مدال نقره را از آن خود کرد.
دو تیم در نیمه نهایی با شکست تایوان و کره جنوبی به این مرحله رسیده بودند و جدال برای کسب عنوان قهرمانی و مدال حساسیت زیادی داشت.
ملی پوشان کشومان بازی را بسیار خوب آغاز کردند و موفق شدند کوارتر اول را با برتری 25 بر 18 به سود خود به پایان برسانند.
در ابتدای کوارتر دوم نیز برتری با ایران بود، اما رفته رفته چینی‌ها با توجه به تعویض حدادی، در زیر سبد بهتر کار کردند و اختلاف را به حداکثر رساندند. پایان این کوارتر 23 بر 20 به سود چینی‌ها بود، اما نیمه 45 بر 41 به سود کشورمان به پایان رسید.
در کوارتر سوم چینی‌ها تیم برتر میدان بودند و شاگردان شاهین طبع در امتیازآوری ناموفق عمل می‌کردند. توپ‌ها یکی پس از دیگری هدر می‌رفت. چشم بادامی‌ها مزد بازی خوب خود را در این کوارتر با برتری 18 بر 11 گرفتند.
ده دقیقه پایانی بازی کاملا حساس دنبال می‌شد، در دقیاق ابتدایی حساب کار با یکی دو امتیاز اختلاف به سود چینی‌ها در جریان بود، اما در ادامه با از دست رفتن تمرکز ملی پوشان کشورمان چین اختلاف را به 10 امتیاز هم رساند.
دقایق پایانی بازی نیز با اختلاف زیاد سپری شد و کادرفنی عملا برنامه‌ای برای کاهش اختلاف یا دفاع مقابل پرتاب‌های چینی‌ها نداشت و در نهایت چشم بادامی‌‌ها 25 بر 16 نتیجه را به سود خود به پایان رساندند.
تیم ملی بسکتبال کشورمان در دوره قبل این رقابت‌ها مدال نقره را از آن خود کرده بود.
والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شد
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی بر کره جنوبی برای دومین بار متوالی قهرمان بازیهای آسیایی شد.
در پایان رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی دیروز دیدار فینال بین تیم‌های والیبال ایران و کره جنوبی برگزار شد که در پایان والیبالیست‌های ایران موفق شدند با پیروزی ۳ برصفر برابر کره جنوبی همانند دوره گذشته به عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی دست یابند و از مدال طلای دوره گذشته در اینچئون دفاع کنند.
ایگور کولاکوویچ در این بازی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی و مرتضی شریفی را به زمین فرستاده بود که در پایان والیبالیست‌های ایران توانستند ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۱ به سود خود تمام کنند و برای دومین سال متوالی بر بام والیبال آسیا بایستند. همچنین تیم ملی والیبال ایران موفق شد در ۵ بازی که انجام داد در ۱۵ ست به پیروزی برسد و در مقابل هیچ ستی را به حریفانش واگذار نکرد که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید.
در پایان این بازی مرتضی شریفی با کسب ۱۴ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.
از نکات جالب در این دوره از رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی می‌توان به قرار نگرفتن تیم‌هایی همچون ژاپن و چین در بین ۴ تیم مرحله پایانی اشاره کرد که در ادوار گذشته بازی‌ها همواره جزو تیم‌های برتر بودند و حتی ژاپن با ۸ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم بازی‌های آسیایی است.
همچنین در دیدار رده‌بندی تیم والیبال چین تایپه موفق شد با حساب ۳ بر یک از سد قطر شگفتی‌ساز بگذرد و به مدال برنز دست یابد تا دست قطری‌ها از کسب مدال کوتاه بماند.
والیبال ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی موفق شده است در سال ۲۰۱۰ به مدال نقره دست یابد اما در سال‌ ۲۰۱۴ به طلا رسیده بود و این دومین طلای والیبال ایران در ادوار بازی‌های آسیایی است.
سایر اخبار این روزنامه
محمدجواد ظریف در حاشیه امضای تفاهم‌‌نامه با وزارت بهداشت: اروپا علاوه بر تعهد سیاسی، اقدامات عملی انجام دهد جهانبخش محبی نیا ترمیم سخت کابینه با آغاز رزمایش روسیه در مدیترانه، تهدید اسرائیل و نیز سفر مقامات آمریکایی به منطقه کلید خورد «ابتکار» از چالش های مستقل شدن برای جوانان ایرانی بعد از گرانی های اخیر اجاره مسکن گزارش می‌دهد سرانجام طلسم اجرای کنسرت‌های رایگان شکسته شد رقص نت‌ها در خیابان برای شادی مردم «ابتکار» دلیل رای‌های آتش به اختیار و خارج از تصمیم های فراکسیونی نمایندگان مجلس را بررسی کرد ورزش‌های تیمی ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی موفق عمل کردند والیبال طلایی، بسکتبال نقره‌ای و واترپلوی برنزی رئیس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری اسلامی: ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است احسان‌حاجی‌پور در گفت‌وگو با «ابتکار» از نمایش «گزارش یک مهمانى» می‌گوید تعریف درستی از تئاتر خصوصی نداریم رئیس سازمان انرژی اتمی: نیازمند انتقال فناوری‌های نوین به کشور هستیم