رسانه‌های آمریکایی افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند

رسانه‌های آمریکایی این روزها همسو با دولت این کشور درحال تلاش برای اقناع افکار عمومی جهت حمله نظامی احتمالی به سوریه هستند.
ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه تروریست‌ها در ادلب که 7 سال است این کشور را درگیر جنگ داخلی کرده‌اند، آماده می‌شود، اما همزمان با نزدیک شدن به زمان انجام این عملیات، عملیات روانی آمریکا برای جلوگیری از این اقدام و همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله نظامی به سوریه نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.
اخبار، هشدارها و تحرکات یکی دو هفته در منطقه نشان می‌دهند که آمریکا و متحدان نظامی‌اش بار دیگر درحال مقدمه‌چینی برای حمله نظامی به سوریه بر پایه ادعای دروغین استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی هستند.
روسیه هفته گذشته در ادامه هشدارهای قبلی خود از احتمال توسل دوباره آمریکا به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی برای حمله نظامی به این کشور خبر داد. طبق گفته ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گروه تروریستی «هیئه تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن به شمار می‌رود، در تدارک انجام اقداماتی برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب است و 8 محموله حاوی گاز کلر نیز به این استان فرستاده شده‌اند.


این مقام روس همچنین اعلام کرد که ناوشکن «سولیوان» آمریکا با 56 موشک کروز وارد خلیج فارس شده و علاوه بر این، آمریکا یک فروند بمب‌افکن استراتژیک B-1 B را با 24 موشک کروز هوا به زمین در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر کرده است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه دوشنبه گذشته نیز با اشاره به حضور ناو‌های آمریکایی در دریای مدیترانه، تاکید کرد: «این تدارکات نظامی، تاییدی بر نیات آمریکا است تا از یک حمله شیمیایی شبیه‌سازی‌شده از جانب عناصر جبهه‌النصره به عنوان بهانه‌ای برای حمله دوباره به نیرو‌های دولتی سوریه استفاده کند.»
با وجود آنکه سوریه چندین سال پیش کلیه تسلیحات شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان‌های مسئول از این کشور خارج کرد، این نخستین باری نیست که غرب، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی خود متهم می‌کند. آمریکا پیش از این دو بار (یکبار به تنهایی و بار دوم با مشارکت فرانسه و انگلیس) به همین بهانه، مواضع دولت سوریه را برای کمک به پیشروی تروریست‌ها یا جلوگیری از شکست آنها مورد حملات موشکی قرار داده است.
حمله اول در فروردین 1396 به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون» صورت گرفت که طی آن، آمریکا به تنهایی به پایگاه هوایی «الشعیرات» متعلق به ارتش سوریه در استان حمص حمله کرد و دومین حمله نیز در 25 فروردین سال جاری با مشارکت آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد.
حملات قبلی غرب به سوریه به بهانه استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی درست در زمانی صورت گرفت که ارتش سوریه به پیروزی‌های چشمگیری در برابر تروریست‌ها دست یافته بود و این بار نیز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله مجدد به سوریه در شرایطی مطرح می‌شود که ارتش این کشور در تدارک برای آزادی «ادلب» است که آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه به شمار می‌رود.
جوسازی رسانه‌های آمریکایی
در این میان، تلاش رسانه‌های غربی برای اقناع افکار عمومی جهان جهت توجیه‌پذیر کردن سومین حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه نیز به نوبه خود قابل تامل است:"طوفان مرگ در سوریه در راه است"، "دولت سوریه در تدارک یک حمله بزرگ علیه آخرین پایگاه مخالفان است؛ ادلب غرق در خون خواهد شد"، "جنگ سوریه درحال ورود به خطرناک‌ترین مرحله خود است؛ میلیون‌ها جان در خطر هستند"، اینها و مواردی از این دست، نمونه‌ای از تیترهایی هستند که رسانه‌های آمریکا از جمله "سی‌ان‌ان"،" نیشن"،" واشنگتن‌پست" و غیره طی روزهای اخیر برای آماده‌سازی افکار عمومی جهان جهت حمله نظامی احتمالی به سوریه انتخاب کرده‌اند.
در شرایطی که به اذعان غرب و رسانه‌های غربی، جنگ داخلی سوریه آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد، چنین فضاسازی‌هایی به خوبی گویای تلاش آنها برای جلوگیری از شکست تروریست‌ها پس از 7 سال حمایت بی‌وقفه مالی و تسلیحاتی است.
به همین دلیل، رسانه‌های آمریکایی همسو با دولت این کشور در صدد القای این نکته هستند که دولت سوریه در تدارک استفاده از تسلیحات شیمیایی یا انجام یک حمله نظامی تمام ‌عیار برای شکستن مقاومت تروریست‌ها در ادلب است و اگر اقدامی برای متوقف کردن آن صورت نگیرد، هزاران غیرنظامی جان خود را از دست خواهند داد، چراکه مهمترین اقدام پیش از هر حمله نظامی، آماده‌سازی افکار عمومی است.
سی‌ان‌ان: آمریکا لیستی از اهداف برای حمله به سوریه تهیه کرده است
در همین راستا شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، کارشناسان اطلاعاتی و جاسوسان نظامی در آمریکا لیستی از اهداف احتمالی را تهیه کرده‌اند که گفته می‌شود در حمله جدید آمریکا به سوریه مورد هدف قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایسنا، این شبکه آمریکایی به نقل از تعدادی از مسئولان در این کشور لیستی را شامل زیرساخت‌های سوریه منتشر کرده و مدعی شد که از این زیرساخت‌ها برای تولید سلاح‌ شیمیایی استفاده می‌شود.در این گزارش آمده است: آمریکا حملاتی را به این اهداف در صورت صدور "دستور مناسب" توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان واکنش به اجرای "حمله شیمیایی با مواد سمی از سوی نیروهای دولت سوریه" خواهد داشت.
این شبکه در گزارش خود آورده است: این تصمیم هنوز گرفته نشده اما یک مسئول مطلع به وضعیت کنونی به سی‌ان‌ان گفته است، نیروهای آمریکایی قادر به پاسخ سریع در صورت حمله شیمیایی نیروهای سوریه هستند.وی مدعی شده است، برآوردها و اطلاعات جمع‌آوری شده درباره اهداف احتمالی به پنتاگون تضمینی را درباره آغاز خوب برای عملیات خود در صورت تصمیم ترامپ برای انجام حمله می‌دهد.
سی‌ان‌ان مدعی شد آمریکا نسبت به حمله قریب‌الوقوع نیروهای سوری در ادلب که مقر اصلی شورشیان مسلح در این کشور محسوب می‌شود و احتمال استفاده از سلاح‌ شیمیایی نگران است.
مسئولان نطامی آمریکا مدعی‌اند، نیروهای دولت سوریه طی هفته‌های گذشته مجموعه‌ای از هلی‌کوپترهای جنگی را به سمت ادلب روانه کرده‌اند و آمریکا نگران استفاده از آنها در نهایت به منظور انجام حمله شیمیایی دیگر با استفاده از بمب‌های حاوی گاز کلر هستند.
زمینه سازی آمریکا و متحدینش برای حمله
اما در روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه بارها هشدار داده افراد مسلح در ادلب با همکاری عناصر کلاه سفید و سازمان اطلاعات انگلیس برای انجام یک اقدام تحریک‌آمیز شیمیایی با هدف متهم کردن دمشق به حمله با مواد سمی زمینه‌سازی می‌کنند و این حادثه بهانه دست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای انجام حمله به سوریه خواهد داد.
وزارت دفاع روسیه هشدار داد، این عملیات برای سرپوش گذاشتن حمله گسترده افراد مسلح در ادلب به مواضع ارتش سوریه در استان‌های همجوار یعنی حماه و حلب انجام خواهد گرفت.طبق گفته وزارت دفاع روسیه، آمریکا اخیرا گروهی از نیروهای ضربتی خود را در آب‌های دریای مدیترانه برای انجام حمله موشکی به سوریه آماده کرده است.
در واقع هدف آمریکایی‌ها از به راه انداختن بازی به‌کارگیری سلاح شیمیایی توسط سوریه، به شکل جنون‌آمیزی، نگرانی از شکست گروه‌های تروریست مورد حمایت غرب و جلوگیری از موفقیت ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است و این موضوعی است که اکنون پس از دوبار تکرار این بازی برای همگان آشکار شده و در صورت اجرای آن، آمریکا را رسواتر خواهد کرد.

*ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه تروریست‌ها در ادلب که 7 سال است این کشور را درگیر جنگ داخلی کرده‌اند، آماده می‌شود، اما همزمان با نزدیک شدن به زمان انجام این عملیات، عملیات روانی آمریکا برای جلوگیری از این اقدام و همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله نظامی به سوریه نیز بیشتر و بیشتر می‌شود
*اخبار، هشدارها و تحرکات یکی دو هفته در منطقه نشان می‌دهند که آمریکا و متحدان نظامی‌اش بار دیگر درحال مقدمه‌چینی برای حمله نظامی به سوریه بر پایه ادعای دروغین استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی هستند
*"طوفان مرگ در سوریه در راه است"، "دولت سوریه در تدارک یک حمله بزرگ علیه آخرین پایگاه مخالفان است؛ ادلب غرق در خون خواهد شد"، "جنگ سوریه درحال ورود به خطرناک‌ترین مرحله خود است؛ میلیون‌ها جان در خطر هستند"، اینها و مواردی از این دست، نمونه‌ای از تیترهایی هستند که رسانه‌های آمریکا از جمله "سی‌ان‌ان"،" نیشن"،" واشنگتن‌پست" و غیره طی روزهای اخیر برای آماده‌سازی افکار عمومی جهان جهت حمله نظامی احتمالی به سوریه انتخاب کرده‌اند
*در شرایطی که به اذعان غرب و رسانه‌های غربی، جنگ داخلی سوریه آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد، چنین فضاسازی‌هایی به خوبی گویای تلاش آنها برای جلوگیری از شکست تروریست‌ها پس از 7 سال حمایت بی‌وقفه مالی و تسلیحاتی است
سایر اخبار این روزنامه
امکان فروش حواله ارزی در سامانه نیما فراهم شد رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز جان کری: آمریکا در بحران است رسانه‌های آمریکایی افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند نگاهی به کارکرد مداحان فحاش و تاثیر مخرب آن در ارزش‌های اسلامی خطرهائی که محافل مذهبی و عزاداری‌ها را تهدید می‌کنند حملات هوایی گسترده‌ ائتلاف سعودی به «تعز» و «الحدیده» مشایی، بقایی و جوانفکر امروز محاکمه می‌شوند وندی شرمن: از اینکه گفتم «فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است» پشیمانم ذخیره آب نیمی از سدهای بزرگ کشور کمتر از 40 درصد است چودانی و پرسی سوالت خطاست مشاور راهبردی وزارت دفاع: ارتقای توان موشکی بالستیک و کروز طرح جدید وزارت دفاع است معاون قوه قضائیه: دشمن به دنبال شکاف میان مردم و مسئولان است رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز