جشن پنج سالگی دکتر سلام با وجود کارشکنی‌ها برگزار شد

بخش ادب و هنر-این برنامه قرار بود در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شود؛ با توجه به استقبال بالای علاقه‌مندان و حضور پرشور جوانان، ورزشگاه آزادی مکان مناسب‌تری بود. اما با مخالفت دولت که هر سال تکرار می‌شود، این مکان به جشن دکتر سلام اختصاص نیافت. همچنین سایر سالن‌های بزرگ، از این جشن دریغ داشته شد.
در این مراسم، چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف، عزت الله ضرغامی، احمد توکلی، محمدحسین صفارهرندی، مهدی چمران، حسین یکتا، محمد مهدی زاهدی، محمد انصاری، زهرا کریمی، نادر طالب‌زاده، مریم رزاقی آذر، مرجان سلحشوری و... حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم از برگزیدگان جشنواره‌های استندآپ کمدی و شعر طنز دکتر سلام تقدیر شد. این تقدیر با حضور مهمانان ویژه مراسم از جمله صفار هرندی، زاهدی، حاجی دلیگانی و امیرآبادی برگزار شد.
در ادامه، از مجاهدتهای عبدالحسین روح الامینی در جشن دکتر سلام تجلیل به عمل آمد. این تقدیر توسط عزت الله ضرغامی انجام شد.همراه او همسر و نوه‌اش نیز به روی سن آمدند، پیش از حضور این افراد مستندی درخصوص عبدالحسین روح الامینی و اقدامات وی در مبارزه با ضدانقلاب و فتنه‌گران پخش شد.


ضرغامی، رئیس ‌اسبق صداوسیما نیز با بیان اینکه دکتر سلام از همان ابتدا با راهبرد مقاومت وارد عرصه شد و با همین راهبرد هم عمل کرده است، افزود: بنده می‌دانم که عوامل دکتر سلام چقدر مشکل داشته‌اند که این برنامه را برگزار کنند. در هر حال دکتر سلام یک طنز خوب انتقادی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه با طنز می‌توان حرف خود را زد و راه فراری پیدا کرد، گفت: دکتر سلام کار ارزشمندی است؛ و بنده از همه جوانانی که از جا‌های دور آمدند و برخلاف اتاق رئیس‌جمهور که خیلی سرد است در این فضای گرم که حضور یافته‌اند قدردانی می‌کنم.هفته گذشته برای جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به اتاق رئیس‌جمهور  با کت رفته بودم و با این حال، احسای سردی کردم و یکی از دوستان گفت که اینجا را سرد نگه می‌دارند تا کسی فاسد نشود!
فرزندان شهید زاداکبر که در جشن چهار سالگی دکتر سلام در سال گذشته به شعرخوانی پرداخته بودند، امسال نیز به جشن دکتر سلام آمدند. آنها همچنین شمع روی کیک جشن پنج سالگی را فوت کردند.
در ادامه و با دعوت فرزندان شهید زاداکبر، محمد انصاری بازیکن تیم پرسپولیس روی صحنه آمد و گفت: خیلی خوشحالم که در این جمع هستم و افتخار حضور در کنار پسر شهید زاداکبر را دارم.
تجلیل از شهید حدادیان، جوان بسیجی که به دست دراویش داعشی به شهادت رسیده بود، دیگر برنامه این مراسم بود. پس از پخش کلیپ زیبایی در مورد شهید امنیت محمدحسین حدادیان، پدر این شهید وارد سالن جشن پنج سالگی دکتر سلام شد. حاضران به احترام پدر شهید محمد حسین حدادیان تمام قد ایستادند. همچنین کلیپی از اتفاقات ناگوار خیابان گلستان هفتم برای نخستین بار در جشن پنج سالگی دکتر سلام پخش شد.این کلیپ با واکنش متفاوت حاضران در سالن و‌اشک‌های آنان همراه بود.مادر حاج محمود کریمی از مداحان کشورمان تصویر شهید حدادیان و پرچم ایران را به پدر شهید حدادیان هدیه داد و از رشادت‌های این خانواده شهید پرور تقدیر و تشکر کرد.
حجت‌الاسلام و والمسلمین فاطمی نسب، امام جمعه سرپل ذهاب با تشویق حضار به روی سن برنامه آمد. وی تصریح کرد: اگر حضور سرداران سپاه و افردای چون حاج حسین یکتا نبود سرپل ذهاب وضعیتی نامناسب داشت.
در ادامه مراسم کلیپی از فعالیت‌های جهادی حسین یکتا در طی سالیان مختلف و مجاهدات‌های وی در جشن دکتر سلام پخش شد.
پس از پخش این کلیپ مجری برنامه با اهدای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از سال‌های رشادت حاج حسین یکتا تقدیر شد. یکتا در این مراسم گفت: خیلی‌ها می‌خواهند دکتر سلام پنج ساله را زمین بزنند، ولی کور خوانده‌اند. اگر ورزشگاه دکتر سلام را هم ندهند و جای آن را عوض کنند باز هم در دل همه جا دارد.
وی با بیان اینکه دکتر سلام یعنی جوانانی که سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم هستند، و حرف خود را با طنز به مسئولین می‌رسانند افزود: خیلی‌ها که ریگ دارند از دکتر سلام می‌ترسند.
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از دیگر تجلیل شدگان جشن دکتر سلام بود. وی در این مراسم گفت: دیدن کلیپ سخنرانی‌هایم در این مراسم مرا یاد خاطره‌ای در دوران جوانی انداخت.
زهرا کریمی، قهرمان تکواندوی آسیا نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت. وی با بیان اینکه یک زمانی آدم‌هایی برای کشور جنگیدند و باعث شدند این پرچم به اهتزاز در بیاید، افزود: امروزه در زمینه ورزش در مسابقات ورزشی رفتیم و قهرمان شدیم و پرچم را بالا بردیم. خیلی خوشحالم از اینکه با این مدال توانستم یکی از اسم‌ها را دوباره یادآوری کنم که نامش مرتضی کریمی عموی شهیدم بود.
مرجان سلحشوری برنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اندونزی با دریافت پرچم ایران از پرفسور رزاقی در جشن دکتر سلام مورد تقدیر قرار گرفت.
در این مراسم همچنین از مریم رزاقی آذر به دلیل دفاع از نام خلیج‌فارس در یک همایش بین‌المللی تجلیل به عمل آمد. حضار با شعار ایرانی باغیرت پروفسور مریم رزاقی‌آذر را تشویق کردند.
همچنین علی صدری‌نیا مجری جشن دکتر سلام از کارشکنی‌های برخی و در اختیار قرار ندادن سالن آزادی برای جشن دکتر سلام گلایه کرد. وی با صحبت درباره دلایل عجیب تحویل ندادن سالن‌های آزادی، شیرودی و شهدای هفتم تیر عملا از این رویه انتقاد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید(یادداشت روز) اخبار ویژه 8 هزار خودروی سمند احتکار شده در آذربایجان شرقی توقیف شد رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت افزایش فشارها به «سوچی» برای استعفا پس از افشای نقش او در نسل‌کشی مسلمانان میانمار 420 هزار واحد روستایی از محل تسهیلات مسکن مهر ساخته شد جلسه سه‌شنبه مجلس جنجالی نشد ضد انقلاب عصبانی شد! تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی به عدد 58 رسید والیبال و بسکتبال در آخرین روز مسابقات طلایی می‌شوند؟! توصیه مدعیان اصلاحات به رئیس‌جمهور برای فرار از مسئولیت‌پذیری جشن پنج سالگی دکتر سلام با وجود کارشکنی‌ها برگزار شد با ما در فضای مجازی همراه باشید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید