تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی به عدد 58 رسید والیبال و بسکتبال در آخرین روز مسابقات طلایی می‌شوند؟!

سرویس ورزشی-در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، اگرچه کاروان ورزشی ایران حتی یک مدال هم کسب نکرد ولی مسجل شدن مدال برنز نوشاد عالمیان در تنیس روی میز، موجب خوشحالی اهالی ورزش شد.
ارزش این مدال از آن جهت است که کاروان ورزشی ایران آخرین بار در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک توسط هوشنگ بزرگ‌زاده به مدال برنز رسیده بود. پس از آن در تمام این سال‌ها ما نتوانسته بودیم حتی یک مدال دیگر کسب کنیم تا اینکه امسال نوشاد عالمیان این کار بزرگ را انجام داد تا از حالا مدال برنز ایران در بازی‌های آسیایی 2018 را مسجل کرد.
نوشاد عالمیان در مرحله یک چهارم نهایی پینگ‌پنگ‌ بازی‌های آسیایی۲۰۱۸، دیروز به مصاف نماینده هنگ‌کنگ رفت و با شکست حریف قدرتمندش توانست مدال برنز خود را قطعی کند. نوشاد(رنکینگ ۷۸ جهان) توانست ونگ چون تینگ از هنگ‌کنگ (رنکینگ ۱۰جهان) را در یک بازی تماشایی۴ بر یک (۶-۱۱، ۱۱-۸، ۱۲-۱۰، ۱۱-۵، ۱۱-۸) شکست دهد و مدال برنز خود را قطعی کرد.
عالمیان امروز(شنبه) از ساعت 10:30 در مرحله نیمه نهایی به مصاف گایوان لین از چین که رنکینگ ۴ جهان را دارد، می‌رود. این بازیکن چینی در بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ توانسته مدال طلای تیمی و نقره میکس دوبل را بگیرد. لین در مسابقات قهرمانی تیمی جهان به همراه چین قهرمان شد.


بدین ترتیب قبل از بازی امروز، ایران برای اولین بار پس از ۵۲ سال که هوشنگ بزرگ زاده در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک مدال برنز گرفت، موفق به کسب مدال انفرادی شد. پیش از آن نیز ادموند بیت خدا، امیر احتشام‌زاده، هوشنگ بزرگ‌زاده، حمید کٌرلو مدال برنز تیمی را کسب کرده بودند که این تمام افتخارات ایران در تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی است.
نمایش ضعیف دوچرخه‌سواری
دیروز امید می‌رفت در دوچرخه‌سواری کاروان ورزشی ایران حداقل به یک مدال برنز برسد که این گونه نشد تا دوچرخه‌سواری یکی از تیم‌های ضعیف و ناکام ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا باشد. دوچرخه‌سواری در دور قبلی بازی‌ها، موفق به کسب سه مدال طلا، نقره و برنز شده بود اما در این دوره نتوانست کاری را انجام دهد. در روز سیزدهم و در جودو نیز محجوب نمایش خوبی نداشت و نتوانست به مدال برسد. محجوب برای سومین مرتبه در بازی‌های آسیایی حاضر شد و یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها بود. وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به ترتیب در جایگاه هفتم و پنجم وزن ۱۰۰- کیلوگرم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.پیش از این سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و محمد بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم به مدال برنز رسید. علیرضا خجسته نیز در وزن ۶۶- کیلوگرم در همان دور نخست حذف شد.
به این ترتیب تیم ملی جودوی مردان ایران که با ترکیبی ناقص و تنها با ۴ جودوکار عازم این رقابت‌ها شده بود با سرمربیگری محمد منصوری با یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.
طلاهای ارزشمند در روز یازدهم
اگرچه دست ورزشکاران ایران در روز سیزدهم و دوازدهم به مدال طلا نرسید ولی در روز یازده کاروان ورزشی ایران صاحب دو نشان طلای باارزش در پرتاب دیسک دوومیدانی و کوراش شده بود.
در ماده پرتاب دیسک دوومیدانی، احسان حدادی با پرتاب 65/71 متری به چهارمین مدال طلای پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی دست پیدا کرد. وی در نخستین پرتاب خود رکورد 63/67 متری از خود به جای گذاشت. دومین پرتاب حدادی 64/72 متر جلو رفت و در سومین پرتاب، دیسک وی مسافت 62/84 را پیمود. در چهارمین پرتاب وی رکورد 62/36 متر به ثبت رسید. حدادی در پنجمین و آخرین پرتاب رکورد 65/71 متری را از خود به جای گذاشت. این چهارمین نشان طلای احسان حدادی در بازی‌های آسیایی بود.
در کوراش هم الیاس علی اکبری در وزن ۸۱- کیلوگرم در مبارزه پایانی «خوجازودا» از تاجیکستان را شکست داد و طلا گرفت. وی با برتری مقابل «آلابردیف» از ترکمنستان، «فربیان رحمان» از کشور میزبان، «بایانمونخ» از مغولستان و «شامرادف» از ازبکستان راهی مرحله دیدار نهایی شد.
تعداد مدالها به عدد 58 رسید
در پایان روز سیزدهم بازی‌های آسیایی جاکارتا تعداد مدالهای ایران به 19 طلا، 19 نقره، 20 برنز و مجموع 58 مدال رسید تا ایران همچنان در جایگاه پنجم جدول توزیع مدالها باقی بماند. اسامی مدال‌آوران ایران تا پایان روز سیزدهم به شرح زیر است:
طلا: ۱‌- حسن یزدانی - کشتی آزاد، ۲‌- علیرضا کریمی‌- کشتی آزاد، ‌3- پرویز هادی - کشتی آزاد، ۴‌- سعید رجبی- تکواندو، ۵‌- میرهاشم حسینی- تکواندو، ۶ - محمد‌علی گرایی - کشتی فرنگی، ۷ - حسین نوری- کشتی فرنگی، ​۸ -‌عرفان آهنگریان– ووشو، ۹-‌محسن محمدسیفی‌– ووشو، ​۱۰- رضا علیپور‌- سنگ‌نوردی، ​۱۱- تیم کبدی بانوان، ۱۲- تیم ملی کبدی مردان‌، ​۱۳‌- سهراب مرادی - وزنه‌برداری و ​۱۴‌- سجاد گنج‌زاده‌- کاراته، 15- بهمن عسگری – کاراته، 16- بهداد سلیمی – وزنه‌برداری، 17-حسین کیهانی – دوومیدانی، ۱۸- الیاس علی اکبری – کوراش، ​۱۹- احسان حدادی – دوومیدانی.
نقره:۱‌- مرجان سلحشوری‌- پومسه تکواندو ۲‌- کوروش بختیار - پومسه تکواندو، ‌3- زهرا کیانی‌– ووشو، ۴‌- الهه منصوریان – ووشو، ۵‌- شهربانو منصوریان‌– ووشو، ۶‌- فرود ظفری – ووشو، ۷‌- تیم روئینگ چهار نفره زنان، ​۸- امیر محمد بخشی – تکواندو، ۹- تیم شمشیربازی اسلحه سابر مردان، ۱۰- نازنین ملایی- قایقرانی روئینگ، ۱۱- تیم دو نفره روئینگ‌، 12- طراوت خاکسار – کاراته، 13 – امیر مهدی زاده – کاراته و 14- رزیتا علیپور‌– کاراته، 15- سعید علی حسینی – وزنه‌برداری، 16- جعفر پهلوانی – کوراش، ۱۷- هدیه کاظمی - کایاک ۵۰۰ متر، ​۱۸ - سعید ملایی – جودو، ۱۹ - امیر مرادی – دوومیدانی.
برنز: ۱- رضا اطری - کشتی آزاد،۲ - فرزان عاشور زاده – تکواندو، ۳ - علی پاکدامن – شمشیربازی، ۴ - محمدرضا گرایی- کشتی فرنگی، ۵ - مهرداد مردانی - کشتی فرنگی، ۶ - مه‌لقا جام بزرگ – تیراندازی، ۷ - تیم روئینگ دو نفره بانوان – قایقرانی، ​۸- ناهید کیانی – تکواندو، ​۹ - حمیده عباسعلی – کاراته، 10- تهمینه کربلایی - پنجاک سیلات، 11- علی هاشمی – وزنه‌برداری و ۱۲- تیم بسکتبال سه نفره، 13- پگاه زنگنه – کاراته، 14- تیم میکس کامپوند تیر و کمان، 15 – ذبیح‌الله پورشیب – کاراته، 16- قنبرعلی قنبری – کوراش، ۱۷- امید تیزتک- کوراش، ۱۸- کایاک ۴ نفره مردان، ۱۹- محمد نبی رضایی - کانوی تک نفره، ​۲۰- محمد محمدی‌بریمانلو – جودو.
ایران به 21 طلا می‌رسد؟
با پایان روز سیزدهم، کاروان ورزشی ایران از نظر تعداد مدال به عدد 58 رسید تا بیشتر از دور قبل بازی‌ها در اینچئون (که ایران با (21 طلا، 18 نقره، 18 برنز و مجموع 57 مدال) مدال کسب کند. به غیر از بازی‌های آسیایی 1974 تهران که ایران به لطف میزبانی موفق به کسب 36 طلا، 28 نقره، 17 برنز و مجموع 81 مدال شد، در اینچئون 2014 برای نخستین بار بود که کاروان ورزش ایران در طول 16 دوره برگزاری بازی‌ها بطور واقعی موفق به کسب بیش از 20 مدال طلا در بازی‌های آسیایی شد.
در صورتی که امروز در آخرین روز مسابقات تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال دو طلای دیگر برای کاروان ورزشی ایران کسب آن وقت کاروان ورزشی ایران با 21 طلا نتایجی بهتر از دوره قبلی کسب می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید(یادداشت روز) اخبار ویژه 8 هزار خودروی سمند احتکار شده در آذربایجان شرقی توقیف شد رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت افزایش فشارها به «سوچی» برای استعفا پس از افشای نقش او در نسل‌کشی مسلمانان میانمار 420 هزار واحد روستایی از محل تسهیلات مسکن مهر ساخته شد جلسه سه‌شنبه مجلس جنجالی نشد ضد انقلاب عصبانی شد! تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی به عدد 58 رسید والیبال و بسکتبال در آخرین روز مسابقات طلایی می‌شوند؟! توصیه مدعیان اصلاحات به رئیس‌جمهور برای فرار از مسئولیت‌پذیری جشن پنج سالگی دکتر سلام با وجود کارشکنی‌ها برگزار شد با ما در فضای مجازی همراه باشید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید