420 هزار واحد روستایی از محل تسهیلات مسکن مهر ساخته شد


به گزارش وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری مهرآبادی اظهار داشت: تاکنون علاوه‌بر دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر شهری، از محل تسهیلات مسکن مهر در مناطق روستایی نیز 420 هزار واحد مسکونی احداث شده است.
وی افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی آنکه اخیراً به تصویب دولت رسیده و به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده، قرار است تعداد 50 هزار واحد از واحدهای فاقد متقاضی در اختیار افراد تحت پوشش و مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار گیرد که این تصمیم می‌تواند بخشی از مشکل را حل کند.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با احتساب 40 هزار واحد فوق‌الذکر جمع واحدهای افتتاح شده مسکن مهر در سراسر کشور به یک میلیون و 924 هزار واحد خواهد رسید که امیدواریم این رقم تا پایان سال از مرز دو میلیون واحد عبور کند.
به گفته مهرآبادی، هم‌آکنون 280 هزار واحد مسکن مهر در کشور برای تحویل نیازمند تأمین خدمات زیربنایی، روبنایی و آماده‌سازی است و به اعتبار نیاز دارند، که در این راستا سال گذشته کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به ریاست دکتر ویسه در محل ریاست‌جمهوری تشکیل و پس از جلسات متعدد و بررسی موانع و مشکلات مسکن مهر مشخص شد جهت تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است که قطعاً در شرایط کنونی این رقم افزایش خواهد یافت. وی اضافه کرد: همچنین براساس توافق‌های انجام شده در کارگروه مذکور مقرر شده بود در اولویت نخست هزار و 400 میلیارد تومان بابت تأمین خدمات زیربنایی و آماده‌سازی در اختیار وزارت‌خانه‌های نیرو و راه و شهرسازی قرار گیرد که تاکنون محقق نشده است. این مقام مسئول بیان کرد: اگر این طرح به موقع حمایت مالی می‌شد قطعا تا پایان سال 95 تکمیل و به پایان رسیده بود اما متأسفانه با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای مالی، این برنامه محقق و میسر نشد.


این مقام مسئول افزود: طی پنج سال گذشته با همکاری و کار مشترک وزارتخانه و بانک مسکن یک میلیون و 400 هزار واحد در مناطق شهری و مجموعاً یک میلیون و 860 هزار واحد در شهر و روستا فروش اقساطی شده و متقاضیان دفترچه اقساط خود را دریافت کردند، که طبق این آمار تاکنون 19 هزار و 245 میلیارد تومان اقساط توسط بانک وصول شده است.
لازم به ذکر است، اظهارات این مقام مسئول در حوزه مسکن مهر نشان می‌دهد علیرغم اینکه دولت کنونی همواره در جهت تخریب چهره مسکن مهر تلاش می‌کرد (چنانچه شخص وزیر راه از عباراتی مانند مزخرف، خانمان برانداز و... را برای مسکن مهر به کار می‌برد) همین اقساط مسکن باعث شد تا حجم بالایی از مسکن‌های شهری و روستایی را احداث کنند.
به عبارت دیگر، دولتی که خود با ادعای ساخت مسکن اجتماعی شروع به کار کرد اما با گذشت پنج سال، برای اجرای آن نه تنها آجری روی آجر نگذاشت بلکه در اتمام مسکن مهر هم تعلل و کم کاری کرد، بیش از 19 هزار میلیارد تومان از تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده است!
جالب اینجاست که این مقام مسئول عملا اعتراف می‌کند که پرونده مسکن مهر باید در سال 95 بسته می‌شد اما هم‌اکنون هم از سوی وی اعلام می‌شود که اعتبارات کافی تاکنون پرداخت نشده است! لذا معلوم نیست چقدر دیگر باید صبر کنیم تا دولت پرونده مسکن مهری که نزدیک به 10 سال از عمر آن می‌گذرد را ببندد و این قدر در اتمام آن تعلل نکند.
سایر اخبار این روزنامه
منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید(یادداشت روز) اخبار ویژه 8 هزار خودروی سمند احتکار شده در آذربایجان شرقی توقیف شد رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت افزایش فشارها به «سوچی» برای استعفا پس از افشای نقش او در نسل‌کشی مسلمانان میانمار 420 هزار واحد روستایی از محل تسهیلات مسکن مهر ساخته شد جلسه سه‌شنبه مجلس جنجالی نشد ضد انقلاب عصبانی شد! تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی به عدد 58 رسید والیبال و بسکتبال در آخرین روز مسابقات طلایی می‌شوند؟! توصیه مدعیان اصلاحات به رئیس‌جمهور برای فرار از مسئولیت‌پذیری جشن پنج سالگی دکتر سلام با وجود کارشکنی‌ها برگزار شد با ما در فضای مجازی همراه باشید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید