پس‌لرزه حمله انصارالله/ دوبی دیگر امن نیست


تنها یک ماه پس از حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه ابوظبی در امارات، همانطور که انصارالله وعده داده بود فرودگاه بین‌المللی دوبی هم هدف حملات پهپاد صماد3 انصارالله قرار گرفت. تاکنون درباره خسارات احتمالی این حمله پهپادی منحصر به فرد یگان پهپادی ارتش یمن خبر رسمی مخابره نشده و طبق معمول امارات نیز از ترس تبعات اقتصادی تایید این خبر، وقوع این حمله را از اساس تکذیب کرده است. اما برخی گزارش‌های درز کرده از این شهر نشان می‌دهد، فعالیت‌های این فرودگاه بین‌المللی دچار اختلالات جدی شده است.
طبق گزارش المسیره، سایت‌ها و منابع مرتبط با هوانوردی از وجود آشفتگی در فرودگاه دبی پس از این حمله خبر داده‌اند. به گفته این منابع، همزمان با وقوع حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی یمن، پرواز هواپیماها در این فرودگاه مختل شده و با تاخیر صورت گرفته است. این منابع تاکید می‌کردند از جمله پروازهایی که در پی این حمله پهپادی با تاخیر همراه شده است،‌پروازهای ریاض به مالزی بوده است.
آتش‌سوزی در فرودگاه دبی
در پی این حمله پهپادی، فیلمی نیز در فضای مجازی منتشر شده که از وقوع آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی دوبی خبر می‌دهد. کاربری در این باره نوشته: «این پیروزی و دستاورد را به روحیه رئیس‌شهید، صالح الصماد اهدا می‌کنیم، دستاوردهایی که خواب و آرامش متجاوزان را برهم زده است و آنها را در عمق خانه خود در هم کوبیده است و اقتدار آنها را در مقابل جهان در هم شکسته است.»


تمام امارات در تیررس ما است
«شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم درباره این گفته، حمله پهپاد صماد 3 اهداف خود را محقق کرد و منجر به توقف پروازها در فرودگاه دبی شد. وی افزود: «پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه ابوظبی، فرودگاه دوبی هم در پاسخ به جنایات متجاوزان هدف قرار گرفت...حمله به فرودگاه بین‌المللی دوبی تاکیدی بر این حقیقت است که تمام مناطق امارات در تیررس ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارد... موشک‌ها و پهپادهای ما قادرند با وجود تدابیر و اقدامات امارات به اهدافشان برسند... بار دیگر از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم از امارات دور شوند.»
آینده‌ دردناک‌تر در انتظار متجاوزان اماراتی
سرتیپ ستاد «عبدالله الجفری» سخنگوی نیروی هوایی یمن نیز تاکید کرده عملیات پهپادی ارتش یمن با پهپاد صماد 3 فرودگاه بین‌المللی دبی را که 1200 کیلومتر از یمن فاصله دارد،‌هدف قرار داد. وی به کشورهای متجاوز هشدار داد «آینده دردناک‌ تری در انتظار آنها خواهد بود»، چرا که «یمنی‌ها امکانات و توانمندی‌هایی در اختیار دارند که می‌توانند تاسیسات حیاتی و راهبردی آنها را درهم بکوبند.» محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم در صفحه خود در فیسبوک نوشته: «رژیم امارات به زودی خود را در مقابل حقایقی خواهد دید که مغالطه یا تکذیب آن برایش دشوار است.» وی خاطر نشان کرد پس از حمله صماد 3 به فرودگاه ابوظبی که رژیم امارات تلاش می‌کرد با دروغگویی و ادعای بروز یک حادثه جزئی و تصادفی، حقایق را کتمان کند،‌به زودی خود را در مقابل حقایقی خواهد دید که کتمان یا مغالطه درباره آن دشوار خواهد بود.
حمله پهپادی به دوبی که نبض تپنده و مرکز اقتصادی و به نوعی بهشت سرمایه‌گذاران منطقه‌ای و جهانی قلمداد می‌شد، نشان داد که در صورت تداوم تجاوزات رژیم امارات به یمن، این شهر همانند ابوظبی دیگر آرامش و امنیت نخواهد داشت. این عملیات قابل توجه که مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین نقطه امارات یعنی دوبی را هدف قرار داد،‌پیام هشدار بزرگی به حاکمان امارات و شیخ محمد بن زاید ولیعهد امارات بود که اگر همچنان بر تجاوزگری و ارتکاب جنایت علیه ملت یمن اصرار بورزد، باید منتظر ضربات غافلگیرکننده و بزرگ‌تری به گفته فرماندهان ارتش باشند و ادامه چنین حملاتی قطعا رعب و وحشت را در میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های چندملیتی و بزرگ جهانی فراگیر خواهد کرد. تداوم حملات پهپادی انصارالله به دوبی کابوس فرار سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران از قلب اقتصاد امارات و بروز فاجعه بزرگ اقتصادی برای امارات را رقم خواهد زد.