ای کاش نمایندگان مجلس جایگاه خود را فراموش نمی‌کردند تا این‌گونه از سوی رسانه‌هایی که سوتی‌های ما را انتظار‌ می‌کشند، شکار نمی شدند

قابی که گاردین جهانی‌اش کرد!
گروه سیاسی- برخی اتفاقات شاید از نگاه برخی آدم‌ها خیلی مهم نباشند و‌ می‌شود به آنها بی‌اهمیت‌ترین نمره ارزشیابی را داد، اما واقعیت آن است که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم گونه‌ای از این اتفاقات به دلیل بسط دنیای ارتباطات و رسانه، عینکی را به مردم دنیا‌ می‌دهند که با آن به سادگی ما را قضاوت‌ می‌کنند. فارغ از این که شیطنت‌های رسانه‌ای در بسیاری از مواقع همین که به ما (یعنی به اتفاقاتی که در ایران رخ‌ می‌دهند) نزدیک‌ می‌شوند، به شکل تصاعدی افزایش‌ می‌یابند، باید این واقعیت تلخ را نیز گفت که ما، بعضی از ما نیز هرازگاهی آنقدر بی‌مبالات‌ می‌شویم که بهترین فضا را برای این شیطنت‌ها به وجود‌ می‌آوریم. درست مثل یک عکس که از جلسه استیضاح وزیر بی‌فرجام اقتصاد بیرون آمد و در آن چند نماینده مجلس به تصویر کشیده شده‌اند که به زور سعی دارند با گرفتن دهان یک نماینده دیگر از عطرآگین شدن فضای خانه ملت با کلمات رکیک جلوگیری کنند. حتما همه عصبانی‌ می‌شوند یا حتما همه آدم‌ها‌ می‌توانند جوگیر شوند، ولی همه آدم‌ها که نماینده مجلس یا نماینده خانه ملت نیستند. برای همین نمایندگان مردم در خانه ملت به خاطر داشتن همین عنوان باید بیشتر از شهروندان مراقب رفتار خود باشند. آنها نماینده مردم بزرگوار ایران هستند که متناسب با این شانیت باید در مجلس حضور خود را عینیت بخشند، اما هرازگاهی به نظر‌ می‌رسد در کل ضرورت وجود این منش از یاد‌ می‌رود. مثل زمانی که یا موگرینی به مجلس‌ می‌رود و سلفی‌های آبروریزی راه‌ می‌اندازند، یا علی ربیعی استیضاح می‌شود و باز برخی نمایندگان سوتی‌ می‌دهند یا مثل همین اتفاقی که برای جلسه استیضاح وزیر اقتصاد رخ داد و یک نماینده آنقدر حرف‌های نگو داشت که بقیه مجبور‌ می‌شوند دهان او را بگیرند. همین هم‌ می‌شود عکس برگزیده گاردین! باز هم تاکید‌ می‌شود که به طور قطع برخی از رسانه‌های غربی بدشان نمی‌آید به ما که‌ می‌رسند خوش‌رقصی بکنند و یک حادثه‌ای که در همه جا احیانا مدل آن یافت‌ می‌شود، در بوق کنند. ولی این پرسش هم جای طرح دارد که برخی از ما ظاهرا گاهی یادمان‌ می‌رود که کجا هستیم، که هستیم و چه نوع خدمت‌رسانی اجتماعی را تجربه‌ می‌کنیم. به هر حال این نیز بگذشت. این عکس برای توهین به جایگاه نمایندگان مجلس چاپ نمی‌شود؛ بلکه با ادای احترام به همه نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، برای این چاپ‌ می‌شود که شاید به یادآوری جایگاه خانه ملت در نزد نمایندگان محترم کمک کند. همین.
سایر اخبار این روزنامه
همدلی به‌مناسبت طرح پرسش پارلمان از رئیس جمهور، این حق قانونی مجلس را طی ادوار ده‌گانه مجلس بررسی کرد ای کاش نمایندگان مجلس جایگاه خود را فراموش نمی‌کردند تا این‌گونه از سوی رسانه‌هایی که سوتی‌های ما را انتظار‌ می‌کشند، شکار نمی شدند گرانی خودروی معروف ایرانی تا 40 میلیون تومان موجب شکل گیری همزمان حیرت و طنز در جامعه شد «همدلی» شکایت جمهوری اسلامی ایران از دولت آمریکا بر اساس پیمان دو کشور در سال 1955 را بررسی کرد گزارشی از آیین نکوداشت استاد قاسم رفعتی قدردانی از دوست خوب موسیقی ایرانی اسماعیل بخشی، فعال کارگری در گفت‌وگو با «همدلی» مصیبت کارگران و ناکارآمدی دولتی‌ها در هفت‌تپه را تشریح کرد: برای زادروز یوهان ولفگانگ فون گوته معاوضه روح در ابدیت عبور شاگردان معنوی فردید از حوزه ای کاش نمایندگان مجلس جایگاه خود را فراموش نمی‌کردند تا این‌گونه از سوی رسانه‌هایی که سوتی‌های ما را انتظار‌ می‌کشند، شکار نمی شدند تصاویر دو قاضی متخلف منتشر شد حمله پهپاد یمن به فرودگاه بین‌المللی «دبی»