پاسخ پدر کودک بیمار لبنانی به کاردار عربستان: پولتان را خرج کودکان یمن کنید

پدر یک کودک بیمار لبنانی پیشنهاد کمک کاردار عربستان در این کشور را رد کرد و از وی خواست این پول را خرج کودکان یمنی مورد حمله ائتلاف عربی کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد العوطه» کودک شش ساله لبنانی به‌سبب ابتلا به یک بیماری نادر باید به خارج از کشورش منتقل می‌شد و از آنجا که هزینه درمان او بسیار بالا بود، کمپینی در فضای مجازی برای جمع‌آوری این مبلغ میان لبنانی‌ها راه افتاد.
چند هفته پس از به راه افتادن کمپین مذکور و درحالی که مبلغ مورد نظر جمع شده بود «ولید البخاری» کاردار سفارت عربستان در لبنان اعلام کرد عربستان 10 هزار دلار برای کمک به درمان محمد العوطه اختصاص خواهد داد. البخاری این کار خود را «احساس مسئولیت» عربستان نامید اما لبنانی‌ها این اقدام دیرهنگام کاردار سعودی را سوءاستفاده از وضعیت این کودک برای بهبود بخشیدن به وجهه ریاض در لبنان تفسیر کردند.
حتی پدر کودک بیمار لبنانی این مبلغ مسئول سعودی را رد کرد و در پاسخ البخاری گفت: «مبلغ مذکور را خرج کودکان شهیدِ کشتار ضحیان در یمن بکنید شاید بخشی از گناهان شما بخشیده شود».


عربستان در ماه گذشته (هجدهم مردادماه) با بمباران یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان کم‌سن‌وسال در شمال یمن که درحال بازگشت از اردوی تابستان حفظ قرآن بود، بیش از 50 نفر را کشت که بیش از 40 نفرشان کودک بودند.
اتوبوس این دانش‌آموزان که اکثرشان زیر 15 سال سن داشتند، بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف کرده بودند که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمب‌ها را بر سر آن‌ها خالی کردند.
سایر اخبار این روزنامه
حل مشکل تامین ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما ظریف: جناح های داخلی در اتاق جنگ آمریکا بازی نکنند مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا: ریاست جمهوری ترامپ سومین «بحران بزرگ» تاریخ آمریکاست سناتور ایران ستیز آمریکا درگذشت سخنگوی قوه قضاییه: پرونده‌ای برای اتفاق فیضیه قم در دادگاه روحانیت تشکیل شد حادثه فیضیه و انفعال مدیریت حوزه خشم آمریکا از ناکامی تروریستها در سوریه پاسخ پدر کودک بیمار لبنانی به کاردار عربستان: پولتان را خرج کودکان یمن کنید سید حسن نصرالله: غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود بعد از اخذ آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس‌جمهور به وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پی زلزله منطقه تازه آباد اعلام اسامی متهمان، قرائت کیفرخواست و آغاز دفاعیات اولین جلسه دادگاه سه متهم به اخلال‌ در نظام اقتصادی؛ استیضاح دومین وزیر دولت هم رای آورد وزیر اقتصاد از کابینه رفت سوال از رئیس‌جمهور فرصتی برای بیان ناگفته‌ها دکتر محمدمهدی مظاهری اعتیاد به تحریم