خشم آمریکا از ناکامی تروریستها در سوریه

بسم‌الله الرحمن الرحیم
روسیه درباره طرح تجاوزکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله موشکی به عمق خاک سوریه هشدار داده است. این برای نخستین بار است که مسکو قبل از انجام حملات موشکی ائتلاف آمریکا به سوریه در این مورد پیش بینی‌های خود را رسانه‌ای می‌کند. پیش از این ائتلاف آمریکا در چندین نوبت حملات موشکی گسترده‌ای را علیه خاک سوریه انجام داده و آنرا حملات تنبیهی علیه سوریه به خاطر استفاده از سلاح‌های شیمیائی معرفی کرده است. ماجرای استفاده از سلاح‌های شیمیائی در سوریه و نسبت دادن آن به دولت و ارتش سوریه تازگی ندارد بلکه از همان ابتدای حضور نظامی ائتلاف آمریکا در حمایت از تروریست‌های داعش و سایر گروه‌های تروریستی، هر چند وقت یکبار حملاتی با استفاده از سلاح‌های شیمیائی صورت گرفته و حتی قبل از آنکه تحقیقات سازمان ملل در این باره به جائی برسد، ائتلاف آمریکا انگشت اتهام را به سوی دولت و ارتش سوریه نشانه گیری کرده و حملات جدیدی را به بهانه آن علیه ارتش سوریه انجام داده است.
بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بارها در این باره افشاگری کرده و تصریح نموده است که استفاده از سلاح‌های شیمیائی توسط نیروهای امنیتی سازمان جاسوسی فرانسه به عنوان پشتیبانی از تروریستها انجام شده و عملاً سلاح‌های مورد استفاده از نوع اروپائی و تولید اروپا بوده‌اند. با وجود این ائتلاف آمریکا با سوءاستفاده از تریبون سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی و تبلیغات رسانه‌ای تلاش کرده تا فضای سیاسی – تبلیغاتی مورد نیاز خود برای توجیه جنایات جنگی خود و انجام حملات موشکی به سوریه را از این طریق مهیا سازد و مرتباً با هدف حمایت از تروریست‌ها به انجام عملیات جنگی به ویژه حملات موشکی علیه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بپردازد.
مسکو پیش از این هم چندین بار با انجام تحقیقات موازی و آزمایشات برروی نمونه‌های باقیمانده از سلاح‌های شیمیائی در غوطه شرقی، دوما و سایر نقاطی که تروریست‌ها دچار شکست سنگین و سردرگمی شده بودند، ثابت کرد که سلاح‌های شیمیائی مورد استفاده، منشاء غربی دارند. نکته مهم در این میان آنکه سلاح‌های شیمیائی ارتش سوریه در نخستین سالهای پس از شروع بحران سوریه، زیر نظر سازمان ملل به کلی نابود شد و سازمان ملل رسماً پایان عملیات منتهی به نابودی سلاح‌های شیمیائی ارتش سوریه را اعلام کرد. این بدان معنی است که ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیائی تا چه اندازه بی‌پایه و اساس است و صرفاً بهانه‌ای برای توجیه جنایات جنگی ائتلاف آمریکا تلقی می‌شود.


موضوع مهم‌تر در این میان، هشدار مستمر برخی کشورهای عضو ائتلاف آمریکا در مورد وجود سلاح‌های شیمیائی در اختیار تروریست‌های مستقر در سوریه به ویژه داعش است که یکبار دیگر تناقض آشکار در گفتار و عمل ائتلاف آمریکا را نشان می‌دهد. اگرچه داعش و سایر تروریست‌ها در سوریه به کلی دچار شکست و ناکامی استراتژیک شده‌اند و عملاً کمر تروریست‌ها در زیر بار عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت شکسته است ولی در عین حال هنوز هم ائتلاف آمریکا با تلخکامی احساس می‌کنند که هنوز هم می‌توانند از وجود تروریست‌ها و باقیمانده توان به تحلیل رفته آنها در جهت تامین اهداف و برنامه‌های خود استفاده کنند.
موضوع مهمتر به نقش و تاثیر مداخلات آشکار و نهان رژیم اشغالگر صهیونیستی در سوریه در حمایت از تروریست‌های مستقر در سوریه باز می‌گردد. با آنکه صهیونیست‌ها مرتباً ادعا کرده‌اند که در حمایت از تروریست‌ها کمترین برنامه‌ای نداشته و ندارند، اما در میدان عمل با ایجاد سرپل‌های متعددی به حمایت لجستیکی از تروریست‌ها، نقش اصلی در تامین نیازهای فوری تروریست‌ها در سوریه را برعهده داشته و دارد. حتی صهیونیست‌ها باتیمار کردن تروریست‌های مجروح که در عملیات وحشیانه تروریستی به شدت آسیب دیده اند، بیشترین حضور و نقش را در پشت پرده حمایت‌های همه جانبه از تروریست‌ها ایفا کرده‌اند. اکنون هشدار مسکو به منزله آمادگی ائتلاف آمریکا برای شروع طرح جدید در جهت حملات موشکی علیه دولت و ارتش سوریه است که احتمالاً ابعاد آن می‌تواند متوجه نیروهای مقاومت نیز باشد.
کاملاً بعید به نظر می‌رسد که این قبیل شرارت‌های ائتلاف آمریکا بتواند جانی را به پیکر بی‌جان تروریست‌ها در سوریه باز گرداند ولی به نظر می‌رسد که ائتلاف آمریکا امیدوار است با چنین جنایاتی بتواند انتقام شکست‌های سنگین خود را از سوریه و محور مقاومت بگیرد. در واقع آمریکا و همدستانش در سوریه هرگز انتظار نداشتند علیرغم در اختیار داشتن آنهمه امکانات و ظرفیت‌های اطلاعاتی، نظامی و تهاجمی، به چنین رسوائی و فلاکتی دچار شوند و ارتش سوریه با کمک محور مقاومت و پشتیبانی روسیه، تروریست‌ها را در سوریه جارو کند و طرح محور شرارت غربی – عبری – عربی را به کلی ناکام و بی‌اثر سازد.
حتی اصرار ائتلاف آمریکا و به ویژه عربده‌های ناشی از خشم صهیونیست‌ها علیه محور مقاومت و اصرار برای خروج فوری محور مقاومت از سوریه نیز دقیقاً بازخورد شکست سنگین تروریست‌ها و ناکامی ائتلاف آمریکا در حمایت، تجهیز و هدایت آنها تلقی می‌شود. حضور محور مقاومت، یک انتخاب از جانب طرف‌های حاضر در حمایت از ارتش و مردم مظلوم سوریه محسوب نمی‌شود بلکه آنها با احساس وخامت اوضاع به درخواست رسمی دولت قانونی سوریه برای حمایت از عملیات ضد تروریستی وارد سوریه شده‌اند و تا زمانی که خطر تروریست‌های وحشی به کلی برطرف نشده، حضور آنها در سوریه با صلاحدید دمشق ادامه خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
حل مشکل تامین ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما ظریف: جناح های داخلی در اتاق جنگ آمریکا بازی نکنند مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا: ریاست جمهوری ترامپ سومین «بحران بزرگ» تاریخ آمریکاست سناتور ایران ستیز آمریکا درگذشت سخنگوی قوه قضاییه: پرونده‌ای برای اتفاق فیضیه قم در دادگاه روحانیت تشکیل شد حادثه فیضیه و انفعال مدیریت حوزه خشم آمریکا از ناکامی تروریستها در سوریه پاسخ پدر کودک بیمار لبنانی به کاردار عربستان: پولتان را خرج کودکان یمن کنید سید حسن نصرالله: غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود بعد از اخذ آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس‌جمهور به وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پی زلزله منطقه تازه آباد اعلام اسامی متهمان، قرائت کیفرخواست و آغاز دفاعیات اولین جلسه دادگاه سه متهم به اخلال‌ در نظام اقتصادی؛ استیضاح دومین وزیر دولت هم رای آورد وزیر اقتصاد از کابینه رفت سوال از رئیس‌جمهور فرصتی برای بیان ناگفته‌ها دکتر محمدمهدی مظاهری اعتیاد به تحریم