سناتور ایران ستیز آمریکا درگذشت

جان مک‌کین سناتور برجسته آمریکایی که در یک سال گذشته با سرطان مغز پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کرد، درگذشت.
به گزارش ایسنا، مک‌کین که از چند ماه پیش به علت سرطان مغز کنگره را ترک و مشغول معالجه شده بود، روز جمعه گفت دیگر تمایلی برای ادامه درمان ندارد.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که در سال 1387 با جان مک‌کین برای ورود به کاخ‌سفید رقابت کرد با صدور بیانیه‌ای به مرگ او واکنش نشان داده و نوشت: من و جان مک کین از دو نسل متفاوت، دو دیدگاه متفاوتیم و در بالاترین سطح سیاسی روبروی هم رقابت کرده‌ایم. اما در یک چیز با هم مشترک بودیم. در ایدئولوژی که چندین نسل آمریکایی و مهاجران برای آن جنگیده و جان فدا کرده‌اند. این عقیده که آمریکا سرزمینی است که همه چیز در آن ممکن است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم که بارها از آقای مک کین به تندی انتقاد کرده بود و حتی دوران اسارات او به عنوان سرباز جنگی در ویتنام را به سخره گرفته بود، در توییتر به خانواده مک‌کین تسلیت گفته است.


این درحالی است که منابع نزدیک به سناتور مک‌کین قبلا گفته بودند، او وصیت کرده از ترامپ در مراسم خاکسپاری‌اش دعوت نشود.
خانواده مک‌کین جمعه با صدور اطلاعیه‌ای گفته بودند: او که تا همین الان هم فراتر از انتظارها برای زنده ماندن جنگیده و پیروز شده، حالا تصمیم گرفته که به روند درمان سرطان خود خاتمه دهد.
مک‌کین، 81 ساله، تیر سال گذشته و درحالی که برای یک جراحی ساده و برداشتن یک لخته خون بستری شده بود، با تشخیص یک تومور مغزی بدخیم و پیش‌رونده روبه‌رو شد.
او در طول چهار دهه فعالیت سیاسی خود دو بار برای ورود به کاخ‌ سفید نامزد شد اما نتوانست وارد کاخ‌‎ سفید شود.
جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری، سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا و میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا با انتشار بیانیه‌های مجزا نسبت به مرگ مک‌کین ابراز تاسف کردند.
سایر اخبار این روزنامه
حل مشکل تامین ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما ظریف: جناح های داخلی در اتاق جنگ آمریکا بازی نکنند مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا: ریاست جمهوری ترامپ سومین «بحران بزرگ» تاریخ آمریکاست سناتور ایران ستیز آمریکا درگذشت سخنگوی قوه قضاییه: پرونده‌ای برای اتفاق فیضیه قم در دادگاه روحانیت تشکیل شد حادثه فیضیه و انفعال مدیریت حوزه خشم آمریکا از ناکامی تروریستها در سوریه پاسخ پدر کودک بیمار لبنانی به کاردار عربستان: پولتان را خرج کودکان یمن کنید سید حسن نصرالله: غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود بعد از اخذ آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس‌جمهور به وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پی زلزله منطقه تازه آباد اعلام اسامی متهمان، قرائت کیفرخواست و آغاز دفاعیات اولین جلسه دادگاه سه متهم به اخلال‌ در نظام اقتصادی؛ استیضاح دومین وزیر دولت هم رای آورد وزیر اقتصاد از کابینه رفت سوال از رئیس‌جمهور فرصتی برای بیان ناگفته‌ها دکتر محمدمهدی مظاهری اعتیاد به تحریم