استقلال- السد؛ در انتظار تکرار حماسه در آزادی

استقلال تهران در دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت 20:30 در استادیوم یکدست آبی‌پوش آزادی به مصاف السد قطر می‌رود.
در آخرین نبرد این دو تیم، استقلال پرمهره منصوریان موفق شد در شگفتی بزرگ خود السد و ژاوی را در ضربات پنالتی حذف کند و از مرحله پلی‌آف خود را به دور گروهی برساند تا آبی‌های ایران روندی صعودی را سپری کنند و شکست این تیم پرستاره و بسیار گران‌قیمت قطری به شاگردان منصوریان انگیزه‌ای دو‌چندان بدهد.
وینفرد شفر نسبت به تیم علیرضا منصوریان چالش‌های بی‌شماری دارد. استقلال آن روزها انگیزه‌های فراوانی را برای دیده شدن داشت و استقلال این روزها درگیر انواع و اقسام حواشی شده و انگیزه خود را تا حدودی از دست داده است! آنها حتی بسیاری از ستارگان فصل گذشته‌شان را در اختیار ندارند و شفر برای پوشش لیست 18 نفره خود به بازیکنان زیر 23 سال روی آورده است.
کسب نتیجه در این دیدار برای آبی‌ها می‌تواند به منزله یک پیروزی بزرگ باشد؛ پیروزی‌ای که به روند آنها در لیگ برتر هم حتی کمک ویژه‌ای در راستای برون‌رفت از بحران تساوی‌های پی‌در‌پی کند. البته تمامی اینها وابسته به مهدی رحمتی، خسرو حیدری، روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و مرتضی تبریزی خواهد بود؛ مردانی که سرنوشت‌های شیرینی را پیشتر برای استقلال و تاریخش در نبرد‌های بزرگ نوشته‌اند.