حساب‌تان را ازدولت جدا نكنيد

 
حسن روحاني روز شنبه در مراسم تجديد ميثاق دولت دوازدهم با آرمان‌هاي امام راحل همراه با برخي ديگر از اعضاي هيات دولت در مرقد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضور يافت. او در اين سخنراني به صورت تلويحي به ماجراي فيضيه قم اشاره كرد. حسن روحاني كه قرار است روز سه‌شنبه براي توضيح به نمايندگان راهي بهارستان شود در بخش ديگري از سخنراني خود نيز تاكيد كرد كه حاكميت دولت و نظام نمي‌تواند از هم فاصله داشته باشد و امروز اشتباه محض است كه عده‌اي بار خود را بر دوش ديگري بيفكنند يا حساب خود را از ديگري جدا كنند. رييس‌جمهوري با گراميداشت ياد شهدا رجايي و باهنر و هفته دولت گفت: در هفته دولت در كنار تربت امام راحل مي‌خواهيم با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و سيره و راه امام بزرگوارمان تجديد بيعت كنيم و خوشحال هستيم كه امسال هفته دولت بين دو عيد بزرگ قربان و غدير واقع شده است.روحاني در بخش بعدي سخنراني خود با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي كشور، منطقه و جهان ضروري است كه بار ديگر، كلام و سيره امام را بازخواني كنيم، بيان كرد: امام عزيز و بزرگوار راه و مسير اميد را به همه ما آموختند و سراسر وجود و كلام ايشان اميد به آينده بود و اگر اين روحيه اميدوارانه را نداشت، نمي‌توانست با ياران اندك، نهضت عظيمي را آغاز كند.رييس‌جمهور اضافه كرد: اگر امام راحل اميدوار نبود، نمي‌توانست 10 ماه حبس و حصر را با كمال نشاط و سرزندگي طي كند و اگر اميدوار نبود، نمي‌توانست 14 سال تبعيد را تحمل كند و نمي‌توانست انصار را از معبرهاي بسيار خطرناك به ويژه در سال‌هاي اوليه انقلاب عبور داده و تجاوز متجاوزان را از سرزمين‌مان دفع و رفع كند و بتواند همان‌گونه كه انقلاب را رهبري كرد، براي نظام هم معماري بزرگ باشد.روحاني با اشاره به اينكه امروز يكي از روزهاي سخت و دشوار كشور عزيز ايران در برابر توطئه‌هاي بيگانگان است، تصريح كرد: با وجود چنين شرايطي، راه امام مي‌تواند منجي كشور و مردم باشد و همان‌طوري كه تكيه امام راحل به مردم بود، تكيه خلف صالح او مقام معظم رهبري نيز به مردم است.
رييس‌جمهور تصريح كرد: امروز روزي نيست كه بخواهيم باري كه بر دوش داريم را بر دوش ديگري بيفكنيم و اين فكر كه كسي مي‌تواند حساب خود را از ديگري جدا كند، اشتباهي محض و بزرگ است.
روحاني تلويحا به ماجراي رخ داده در فيضيه قم اشاره كرد و گفت: نهاد روحانيت و دين و نهاد دولت در كنار يكديگر قرار دارند و حاكميت دولت و نظام نمي‌تواند از هم فاصله داشته باشد. فقاهت، ولايت و حوزه‌هاي علميه و روحانيت از ابتداي انقلاب اسلامي در كنار دولت هستند و دولت نيز همواره در مسير ارشادات آنها حركت كرده است.


رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: هيچ‌كس نمي‌تواند به دريا قدم بگذارد و انتظار داشته باشد كه پايش خيس نشود يا بدتر اينكه پاي خود را در دريا بگذارد و نسبت به خيس شدن آن منكر شود. لذا در مسير آرمان‌هاي بزرگ انقلاب همه با هم و در كنار يكديگر هستيم و ايستادگي در برابر مشكلات و توطئه‌هاي دشمنان يك وظيفه همگاني است.
روحاني تاكيد كرد: بدون ترديد با وحدت، اتحاد و يگانگي به خوبي مي‌توانيم از همه مشكلات عبور كنيم.
رييس‌جمهوري همچنين با بيان اينكه به درد و رنج و مشكلات مردم واقف هستيم، اظهار داشت: همه تلاش ما آن است كه از درد و مشكلات مردم بكاهيم و هيچ ترديد نداريم كه با وحدت، اتحاد و استقامت مي‌توانيم از مشكلات عبور كنيم. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: همان طوري كه توانستيم تلاش لابي‌هاي صهيونيستي را در سالن‌هاي مجلس سنا و نمايندگان امريكا، خنثي كنيم و همچنين توانستيم توطئه‌هاي امريكا را در سالن شوراي امنيت سازمان ملل خنثي سازيم و اتهامات آنها را نسبت به ايران در افكار عمومي جهان بزداييم و توطئه‌هاي آنان را در دل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خنثي سازيم، اين ملت به خوبي خواهد توانست از همه مشكلات سرافرازانه عبور كند.
 
سيد حسن خميني: شايد در شر دشمني‌هاي خارجي، خير «انسجام دوباره فرزندان انقلاب» نهفته ‌باشد
در اين مراسم حجت‌الاسلام سيد حسن خميني نيز در سخناني ضمن خيرمقدم و تبريك هفته دولت بيان كرد: به توانايي دوستان‌مان در دولت بسيار اميدوار و مطمئن هستم؛ با اتكا به اميد مي‌توانيم از تمام گردنه‌ها عبور كنيم و بدون ترديد امروز بزرگ‌ترين عامل براي برون‌رفت از شرايط كنوني برخورداري از روحيه اميد است.يادگار امام با بيان اينكه با اتكاي به اميد مي‌توانيم از گردنه‌هاي امروز عبور كنيم، گفت: امروز بي‌ترديد بزرگ‌ترين عامل برون‌رفت از شرايط موجود تزريق اميد و توانايي فرزندان اين كشور است؛ در راس آنها دولت است كه در صف اول مبارزه با دسيسه‌هاست .
حجت‌الاسلام سيد حسن خميني در تجديد ميثاق هيات‌دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي با تبريك هفته دولت گفت: روزهاي سختي از حيث مسائل اقتصادي داريم ولي روزهاي سخت‌تري را پشت سر گذاشته‌ايم. يادگار امام با اشاره به اينكه رييس‌جمهور اميد را از مواريث بزرگ امام براي جامعه ما تعريف كرد، گفت: ما مي‌توانيم با اتكاي به اين اميد از گردنه‌هاي امروز هم مانند شرايط بسيار سختي كه در سال‌هاي جنگ و بعد از جنگ داشتيم، عبور كنيم.
وي افزود: روزهاي خوشي را در پيش روي داريم كه ان‌شاء‌الله با توجه به آنها مسيرمان را بهتر و باصلابت‌تر ادامه دهيم.
سيد حسن خميني اظهار داشت: يكي از فلسفه‌هايي كه براي شر در تاريخ آورده‌اند، اين است كه اگر با نگاه عميق نگاه كنيم، ممكن است خيري در آنها نهفته باشد. شايد در شري كه امروز به سبب دشمني‌هاي خارجي بر ما مستولي شده خيري باشد و آن، انسجام دوباره فرزندان انقلاب است؛ چرا كه از دست رفتن آن انسجام در مقاطعي مي‌توانست پايه‌هاي نظام را متزلزل كند.
وي تاكيد كرد: امروز بي‌ترديد بزرگ‌ترين عامل برون‌رفت از شرايط موجود تزريق اميد و توانايي فرزندان اين كشور است؛ در راس آنها دولت است كه در صف اول مبارزه با دسيسه‌هاست.يادگار امام ادامه داد: آثار اين اميد را در جان و روح همه مردم ديده‌ايم، مي‌بينيم و ان‌شاء‌الله خواهيم ديد و راه آن هم چيزي بيش از انسجام همه نيروها و به خصوص مديران كشور در نهادهاي دولتي و غيردولتي است كه دست در دست هم بتوانند به نيازهاي واقعي مردم پاسخ مطلوب دهند.وي گفت: من به توانايي دولت و به قدرت و توانايي جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب بسيار اميدوار هستم. مردم ما اميدوار بوده‌اند، هستند و خواهند بود .