نیروهای مسلح طبق قانون اساسی تحت فرماندهی رهبری نظام قرار دارند


به گزارش تسنیم، در این بیانیه آمده است: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که خون‌نگاشت پاک‌ترین فرزندان این سرزمین الهی است، ضمن به‌رسمیت شناختن تفکیک قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح را در برابر اصل 110، تحت فرماندهی و زعامتِ رهبریِ نظام قرار داده است. در جای جای دوران چهل‌ساله‌ انقلاب اسلامی که مالامال از ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های غیورمردانی در کسوت‌های گونه‌گونِ ارتشی، سپاهی، انتظامی و بسیج بوده است، نظامیان همواره مورد عنایات رهبران خود بوده و در ذهن تابناک ایشان، منزلتی خاص داشته و دارند، آنجا که امام خمینی(ره) فرمودند: «قوای مسلح، از ارتش و سپاه و ژاندارمری و شهربانی تا کمیته‌ها و بسیج عشایر، ویژگی خاص دارند، اینان بازوان قوی و قدرتمند جمهوری اسلامی می‌باشند... می‌بایست مورد توجه خاص ملت و دولت و مجلس باشند. رهبر عزیز انقلاب اسلامی و فرمانده‌ معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز در مقاطع مختلف، منزلت و جایگاه نیروهای مسلح را تبیین نموده و از جمله فرموده‌اند: «نیروهای مسلح، آن خط مقدم تحرک و نشانه اقتدار ملت‌اند.» دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) ارتش ج.ا.ا. - 14 مهر 1378
سرلشکر باقری در ادامه بیانیه مذکور ابراز داشت: معظم‌له برای نیروهای مسلح، اهدافی الهی و آرمانی متصور می‌باشند؛ آنجا که می‌فرمایند: «هدف نیروهای مسلح در نظام اسلامی، احیای انسانیت و ارزش‌های انسانی و آرمان‌های الهی است. مجاهدت فی سبیل الله است.» دانشگاه افسری امام علی(علیه‌السلام) ارتش ج.ا.ا. - 4 دی 1382 سرانجام در ابراز عنایتی دیگر، طی فرازی، مهر مبارک مدیریت خویش را بر ساحت پرافتخار نیروهای مسلح ثبت نمودند؛ آنجا که در دیدار جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی (7 خرداد 1397) فرمودند: «مدیریت نیروهای مسلح با رهبری است؛ یعنی نیروهای مسلح را رهبری مدیریت می‌کند.»
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون! اگرچه این شأن افتخارآفرین، مایه مباهات فرزندان نظامی معظم‌له است، ولی این انتساب مبارک و خجسته و این منزلت فاخر، منشوری از تکالیف متعدد را پیش‌ِ‌روی منتسبان رهبر فرزانه می‌گشاید، تا آنان شئون این انتساب غرورآفرین را در ابعاد متعددی جلوه‌گر سازند؛ از جمله: ــ تلاش جهادگونه و عمل انقلابی، در انجام وظایف سازمانی و تکالیف محول ــ دلسوزی توأم با عمل صالح و اثربخش در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در توسعه امنیت، رفاه و آسایش مردم ــ بی‌اعتنایی به زخارف دنیا و دوری از ثروت‌اندوزی،‌اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و اتخاذ سبک زندگیِ اسلامی ــ ایرانی ــ تأسی به راهبرد متعالی «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار» در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی و «رُحَماءُ بَینَهُم» در تعامل با مسئولان، همکاران، زیردستان، ارباب رجوع و با آحاد مردم.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اینجانب با ابراز افتخار به سربازی ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ضمن اعلام تعهد شرعی و قانونی به رعایت شئونِ خدمتگزارِ منتسب به ولایت، انتظار دارم یکایک کارکنان نیروهای مسلح، به‌ویژه فرماندهان و مدیران، در انجام مأموریت‌ها، تعاملات سازمانی و رفتار فردی و جمعی، حداکثر تلاش خود را در جهت تجلیِ شئون شایسته سربازی ولایت و خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در ظلّ توجهات ویژه حضرت ولی‌عصر (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به‌عمل آورند. بهروزی و موفقیت روزافزونِ فرماندهان، مدیران و کارکنان تمام سطوح نیروهای مسلح و خانواده‌های محترم ایشان را از درگاه خداوند منان خواستارم.