مدیری بحران صدا جنجال شیر خشک

نورا بیگ| انگار مثلا یک پدیده موسیقی متولد شده باشد. شبکه‌های مجازی و استوری خیلی از بازیگران پر شده بود از اجرای مهران مدیری و اینکه عواید کار را برای خرید شیرخشک تقدیم یک شیرخوارگاه کرده است اما تا همین جای کار جالب است بدانید که مسئولان بهزیستی حرف او را تکذیب کرده‌اند.
با صدای نتراشیده و فالش وسط سالن آواز خواند و سلبریتی‌ها از مهراب قاسم‌خانی و رضا یزدانی گرفته تا خاطره اسدی برایش کف زدند. مدیری کنسرت را با ترانه «امشب شب مهتابه» شروع کرد و بعد «شاه صنم» را خواند. او از مدیرعامل برج میلاد برای حمایت از  حرکت خیرخواهانه‌اش تشکر کرد و در ادامه «سوغاتی» را از یکی از خوانندگان قدیمی خواند. آن طرف سالن رو هوا رفت و این طرف در شبکه‌های مجازی غوغا به پا شد. برخی کاربران از خوانش نه چندان خوب ترانه محبوبشان عصبانی بودند؛ اگر چه مهران مدیری وسط اجرا گفته بود: «به اردلان سرفراز، شاعر نازنین این ترانه زنگ زدیم و از او اجازه گرفتیم و او با بزرگواری گفت بخوانید.» کاربران دیگری می‌پرسیدند که مگر او چه خصوصیت هنری در رشته موسیقی داشته که کنسرت برگزار کرده؟ در  برابر همه انتقادات، صفحاتی به تبلیغ حرکت مدیری تأکید داشتند. او در ابتدای کنسرت گفته بود که چند نفر از دوستان گفتند که یک ماه است که به دلیل گرانی پول خرید شیر خشک ندارند و صبح و ظهر و شب به نوزادان قندداغ می‌دهند. این را جلوتر اعلام نکردیم چون احساس کردیم شوآف به نظر می‌رسد؛ اما اینجا اعلام می‌کنم که درآمد هر دو شب این کنسرت در هر چهار سانس صرف خرید شیر خشک خواهد شد. فکر می‌کنم چند کانتینر شیر خشک شود که به نقاط مختلف ایران که دچار این مشکل هستند، ارسال خواهد شد. شما هم در این رویداد سهیم هستید و مبلغی که برای حضور در اینجا پرداخته‌اید، صرف خرید شیر خشک می‌شود.» اما محمد نفریه، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کمبود شیرخشک در مراکز نگهداری کودکان را رد کرد: «تمامی مراکز نگهداری کودکان و پرورشگاه‌ها زیر نظر بهزیستی هستند و هیچ مرکز خصوصی در این بخش فعالیت نمی‌کند.» او البته از فعالیت سلبریتی‌ها در حوزه خیریه و جلب مشارکت‌های مردمی استقبال کرد و در عین حال از مهران مدیری خواست که خیریه مورد اشاره را معرفی کند.
در هر حال مهران مدیری با تمام حاشیه‌هایی که دو ماه گذشته با موسسه ثامن‌الحجج داشته است، 4 سانس را در دو شب اجرا کرد و کلی هم هورا شنید. در میان ترانه‌ها یادی هم از عزت‌الله انتظامی کرد و قطعه «لالایی» از محمد نوری را هم به یاد او خواند و بعد دوباره رفت سراغ تکرار «سوغاتی».
مدیری خواننده یا مدیری شومن


مدیری اجراگر موفقی است و همیشه توانسته مخاطبان زیادی را در برنامه‌های طنز و تاک‌شو جذب کند اما در حوزه خوانندگی تجربه زیادی ندارد. مدیری تا به حال یک کاست با همکاری بهروز غریب‌پور برای کودکان، یک کاست دکلمه و یک آلبوم هم در ‌سال 79 داشته است. جز اینها در ‌سال 96 یک تک‌آهنگ برای مرحوم عارف لرستانی خوانده است و 9 بار هم برای تیتراژ پایانی فیلم و سریال خوانده است؛ البته مجموعه‌هایی که بیشتر از آثار خود او بوده است.
واکنش کاربران در شبکه‌های مجازی
کوروش در صفحه اینستاگرام خود را مدرس دوره‌های خوانندگی معرفی کرد و در واکنش به این رویداد  نوشت: «مدیری و گلزار کوچکترین استعداد، ته صدا و طنینی برای خوانندگی ندارند. فیزیک حنجره‌شان همین‌طور؛ حجم و پختگی صدا ضعیف، تکنیک تحریر ضعیف، پوزیشن و سلفژ و نفس‌گیری ضعیف. صدا صدا‌سازی نشده و فاجعه است که این افراد تبدیل به خواننده شدن.» امیر ارسلان اما از مدیری دفاع کرد: «قبل از قضاوت بدونید که درآمد کنسرت برای شیرخوارگاه هستش آن‌قدر کوته‌فکر نباشیم.» توحید هم نوشت: «اونایی که رفتن کنسرت مهران مدیری فازشون چی بوده؟! من هنوز برام سواله.»