نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: پلاکاردهای مدرسه فیضیه در ذهن مردم ایجاد سوال کرده است

ایلنا| نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حوادث رخ داده در مدرسه فیضیه قم گفت: باید یک کمیته حقیقت یاب برای برخی هتک حرمت‌ها تشکیل و با این افراد برخورد شود.
مهدی شیخ، درباره اتفاقات در مدرسه فیضیه قم وتوهین به رئیس‌جمهور و مرحوم آیت‌الله هاشمی گفت: متاسفانه هر از چند گاهی شاهد چنین رفتارهایی از سوی عده‌ای هستیم باید خاطرنشان کنم این‌گونه حرکات ضربه‌هایی را وارد می‌کند که هیچ‌گونه نمی‌توان آنها را جبران کرد.
وی ادامه داد: این که پلاکارد دست بگیرند و علنا اعلام کنند ما فلان کار را کردیم و با رئیس‌جمهور هم همان کار را خواهیم کرد، متاسفانه کم از دیوار سفارت بالا رفتن به ما ضربه نخواهد زد بلکه معتقد هستم این ضربه بیشتر و عمیق‌تر به ما آسیب خواهد رساند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای با بیان این‌که مشکل این‌جاست که برخوردی با این افراد نمی‌شود، بیان کرد: مشاهده می‌کنیم مواردی این چنینی اتفاق می‌افتد اما برخوردی صورت نمی‌گیرد. معتقدم اگر این افراد حتی تلویحاً اگر اعتراف به چیزی کرده‌اند باید احضار شوند و مورد بازجویی قرار بگیرند.


وی ادامه داد: باید این افراد بیایند و دلایل خود را بیان کنند و بگویند که چرا دست به چنین کاری زده‌اند.
نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که ما همیشه شاهد اینگونه موارد و اهانت به شخصیت‌های نظام هستیم چرا برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد و این باور در مردم شکل می‌گیرد که شاید این افراد از جایی به خصوص دستور می‌گیرند که مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند، گفت: ما هم از همین مردم هستیم برای ما هم سوال است و این تناقض وجود دارد که چرا برخورد نمی‌شود؟
وی افزود: گاهی اعلام می‌کنند که این افراد از نیروهای خوب ما هستند،‌ قصدی ندارند و ممکن است بدون تفکر دست به اقدامات زده باشند و اشتباه کردند؛ اما رفتارها بیان‌گر چیزی دیگری است که نشان می‌دهد این‌ کارها کاملا برنامه‌ریزی شده هستند و این اتفاقات ساده نیست.
شیخ تاکید کرد: متاسفانه انگیزه لازم برای برخورد با این افراد وجود ندارد به همین خاطر است که دوباره این حوادث تکرار می‌شود
وی با اشاره به این که مردم سوال می‌کنند که چرا با بانیان این گونه حوادث برخورد نمی‌شود، گفت: این اتفاقات باعث می‌شود مردم احساس کنند که برخوردهای دوگانه صورت می‌گیرد. می‌بینیم که یک دانشجو اظهارنظر می‌کند یا فسادی را افشا می‌کند اما با او برخورد می‌شود، خب این‌گونه عملکرد باعث ایجاد علامت سوال می‌شود.
این نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این‌‌که این برخوردهای دوگانه چه تاثیری می‌تواند بر جامعه و مردم داشته باشد، گفت: بزرگترین سرمایه نظام اعتماد مردم است که این‌گونه رفتارها مستقیماً‌ به این سرمایه عظیم ضربه می‌زند و اعتماد مردم را خدشه وارد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بعضی از نهادها سرمایه نظام هستند در مواقعی کشور را نجات دادند و مهم‌ترین مسائل نظام به دست آنها حل شده است و در حال حاضر هم در راس کار قرار دارند چنین ضربه‌هایی قطعاً از نقش آنها می‌کاهد و اجازه نمی‌دهد درست کار کنند.
شیخ تاکید کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ نشان داده است که هیچ چیز بالاتر و ارزشمندتر از حفظ شان و جایگاه افراد نیست این‌ که یک عده پلاکارد دست بگیرند و کاری کنند که همه چیز زیر سوال برود قابل توجیه نیست.
این عضو کمیسیون فرهنگی درباره ورود مجلس به این گونه جریانات گفت: در اولین اقدام نامه‌ای به وزیر کشور کشور نوشتیم تا مسئله را بررسی کند و اگر لازم باشد یک کمیته حقیقت یاب تشکیل شود که چرا هر چند وقت چنین اقداماتی در کشور صورت می‌گیرد و از افراد هتک حرمت می‌شود.
وی ادامه داد: افکار عمومی امروز منتظر پاسخ است ببیند قتلی صورت گرفته است یا خیر؟ یا عده خودسر برای این که کسی را تهدید کنند دست به این کار زده‌اند؟
سایر اخبار این روزنامه
گفت‌وگوی همدلی با فریبرز لاچینی آهنگساز پاییزهای طلایی در سالروز تولد 69 سالگی‌اش؛ ​​​​​​​​​​​ ترسیم جمعه پرافتخار ایران در بازیهای آسیایی به دست بانوان کاش دلسوز داشتند «همدلی» از سناریوی اسیدپاشی به بهانه تکرار آن در تبریز گزارش می‌دهد زنان خشن و مردان خشن «همدلی» از اوضاع ناخوشایند حمل ونقل هوایی به دلیل آشفتگی‌های مدیریتی و شکل‌گیری دردسرهای اقتصادی گزارش می‌دهد راهکار وزیر خارجه آلمان مبنی بر ایجاد یک نهاد مالی مستقل از سوئیفت برای عبور از قفل برجام وضعیت تازه ای در مقابل ایران قرار داد اخبار و اظهارات مربوط به چهار چهره مهم از اطرافیان ترامپ، سناریوهای احتمالی آینده رئیس‌جمهور را شفاف‌تر می‌کنند میرزایی‌نیکو: گشایش‌هایی برای رفع حصر در حال انجام است و باز هم تکرار وعده‌ها برای چهل و هفتمین زادروز مهدی سلطانی سروستانی که در جعبه جادو معیار پدرانگی ‌ست مردِ صحنه‌ها ​​​​​​​​​​​ ترسیم جمعه پرافتخار ایران در بازیهای آسیایی به دست بانوان کاش دلسوز داشتند نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: پلاکاردهای مدرسه فیضیه در ذهن مردم ایجاد سوال کرده است آشنا: رئیس‌جمهور در مجلس حتما با صراحت و قاطعیت صحبت خواهد کرد