​​​​​​​​​​​ ترسیم جمعه پرافتخار ایران در بازیهای آسیایی به دست بانوان کاش دلسوز داشتند

علی نامجو ‪-‬ کره جنوبی در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در رشته کبدی در اصطلاح زنگ تفریح حریفان بود و تیمش را در اینچئون برای کسب تجربه به کارزار المپیک آسیایی فرستاد. دیروز آنها در فینال مردان با تیم ملی کبدی مردانمان روبه‌رو شدند و قبل از آن هند را در مرحله گروهی بردند و از سد پاکستان در دیدار نیمه نهایی. ماجرای حضور کشورهایی نظیر کره جنوبی، چین، ژاپن و به طور کلی قدرتهای برتر ورزش آسیا در بسیاری از ورزش‌ها از جایی شبیه تیم کبدی کره در دوره قبل آغاز شد، اما امروز آنها در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف اول را در قاره کهن می‌زنند. ماجرا برای تیم‌های ملی ایران در بازی‌های آسایی کاملا متفاوت است. آخر، مدیران با تدبیر و آینده‌نگر ورزش ایران اصطلاحات و جملات و سخنرانی‌هایی دارند که در عالم مدیریت ورزش افتخار ثبت آن را در حکم یک اختراع به نام ایران عزیز زده‌اند. بعد از مصدومیت کیمیا علیزاده و منتفی شدن حضور او در جاکارتا مسئولان با بینش ورزش ایران در شورای عالی در یک تصمیم جمعی پرچم کاروان ورزش ایران را به یک زن سپردند. همان روزها بود که نام فرزانه فصیحی سریعترین دختر ایران را از فهرست بازی‌های آسیایی خط زدند.
زهرا موسوی مدیر امور زنان وزارت ورزش همان روزها، می‌گوید در رشته جودو شش سهمیه برای زنان و شش سهمیه مردان برای شرکت در بازیهای آسیایی وجود داشته، اما فدراسیون جودو خودسرانه از سهمیه زنان برداشته و بر سهمیه مردان افزوده است. همان دور و بر بود که سهمیه تیم بانوان در رشته پاراگلایدر را به مردان این رشته هدیه کردند تا به قول آقای شهنازی کاروان کیفی راهی جاکارتا شود. پاروزنان روئینگ ایران در بخش بانوان دیروز گل کاشتند و دو مدال نقره صید کردند اما نازنین ملایی اشک‌ریزان نام مربی‌اش را فریاد‌ می‌زد و‌ می‌گفت حق من نقره نبود. چرا؟ چون در کاروان اعزامی به بازی‌هایی آسیایی جایی برای روانشناسان وجود نداشت. کاروان ورزشی ما باید با کیفیت به سوی شرق آسیا‌ می‌رفت به همین دلیل هم بود که مسئولان و همراهان و با کیفیت‌هایی که به هیچ کاری جز رفتن به ناهار و فرستادن ورزشکار تیر وکمان به ناهار اشتغال نداشتند، با مسئولان امنیتی دهکده به خاطر نداشتن آیدی‌کارت درگیر بودند و فحاشی‌هایشان در سالن مسابقات کبدی عالم‌گیر شد و فرزندانشان در اینستاگرام از حضور مقتدرانه در جایگاه‌ها عکس یادگاری‌ می‌گرفتند. حضور همان‌ها البته واجب‌تر بود از ورزشکاران بانویی که سهمیه گرفتند اما مدت‌ها تلاش‌شان به باد فنا رفت و البته واجب‌تر از حضور روانشناسان و مربیان تغذیه و خیلی متخصص دیگر که کارشان را بلد بودند اما نرفتند به جاکارتا تا کاروان کیفی‌تری از کشورمان در جاکارتا حضور داشته باشد.
بیانیه رئیس فدراسیون پرافتخار و غرورآفرین فوتبال هم واقعا جذاب و خواندنی است.
آقای تاج بعد از حذف تحقیرآمیز ایران با بهره‌گیری از قانون تمام نشدنی «باید ببازی» در مدح تیم ناکام فوتبال ایران نوشت: «خاطره فداکاری این جوانان که در برابر نام‌های شناخته شده کره جنوبی ایستادند، هرگز از ذهن جامعه فوتبال پاک نخواهد شد». چطور‌ می‌توانید این همه بی‌تدبیری و حقارت را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورید؟ ورزش ایران مدیون مهسا جاورهاست که با وجود یک دهه عضویت در تیم ملی قایقرانی ایران هنوز ابزار و پیست استاندارد تمرین را به چشم ندیده‌اند، به بازیکنان غیرتمند تیم ملی زنان و مردان کبدی خود‌ می‌بالد چون با وجود همه فحش‌هایی که خوردند از یاد نبردند چشم انتظاری مردمی که شاید یک هفته بعد نام آنها را از یاد ببرند، وام‌دار ووشوکارانی است که خواهران منصوریانش را چند وقت قبل به صدا و سیما راه نداده بودند و خوشحال از شیرهای بیشه کشتی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی که بعد از دو روز بی‌خوابی و در سالی که وزارت ورزش از هیچ کوششی برای نابودی ورزش‌شان کوتاهی نکرد به دل حریفان و داوران و سختی‌ها زدند و قهرمان قاره کهن شدند.


آخر حضور بیش از صد مسئول و همراه بی‌خاصیت در کاروان ایران چه توجیهی جز باندبازی و فراهم آوردن فرصتی برای خوشگذرانی آقازاده‌ها و از ما بهتران داشت؟
ورزشکاران برخی رشته‌ها را به بهانه مدال‌آور نبودن به جاکارتا نفرستادید و بودجه برخی فدراسیون‌ها را به بهانه‌های مختلف کم کردید اما آدم‌هایی را به جاکارتا فرستادید که هیچ خاصیتی نداشتند. قهرمانان دیروز کاروان ایران شیرزنان کبدی و قایقرانی و پس از آن مردان تیم ملی کبدی بودند که با تمام سختی‌ها باز هم افتخار آفریدند. شکست‌خورده‌های کاروان هم مثل روزهای قبل سلفی‌بگیران بی‌مسئولیتی بودند که برخی از آنها نام مسئول به روی خودشان گذاشته‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
گفت‌وگوی همدلی با فریبرز لاچینی آهنگساز پاییزهای طلایی در سالروز تولد 69 سالگی‌اش؛ ​​​​​​​​​​​ ترسیم جمعه پرافتخار ایران در بازیهای آسیایی به دست بانوان کاش دلسوز داشتند «همدلی» از سناریوی اسیدپاشی به بهانه تکرار آن در تبریز گزارش می‌دهد زنان خشن و مردان خشن «همدلی» از اوضاع ناخوشایند حمل ونقل هوایی به دلیل آشفتگی‌های مدیریتی و شکل‌گیری دردسرهای اقتصادی گزارش می‌دهد راهکار وزیر خارجه آلمان مبنی بر ایجاد یک نهاد مالی مستقل از سوئیفت برای عبور از قفل برجام وضعیت تازه ای در مقابل ایران قرار داد اخبار و اظهارات مربوط به چهار چهره مهم از اطرافیان ترامپ، سناریوهای احتمالی آینده رئیس‌جمهور را شفاف‌تر می‌کنند میرزایی‌نیکو: گشایش‌هایی برای رفع حصر در حال انجام است و باز هم تکرار وعده‌ها برای چهل و هفتمین زادروز مهدی سلطانی سروستانی که در جعبه جادو معیار پدرانگی ‌ست مردِ صحنه‌ها ​​​​​​​​​​​ ترسیم جمعه پرافتخار ایران در بازیهای آسیایی به دست بانوان کاش دلسوز داشتند نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: پلاکاردهای مدرسه فیضیه در ذهن مردم ایجاد سوال کرده است آشنا: رئیس‌جمهور در مجلس حتما با صراحت و قاطعیت صحبت خواهد کرد