عمران خان: پاکستان عمله سیاست‌های امریکا نخواهد بود

نخست‌وزیر پاکستان در تبیین سیاست‌های دولت جدید کشور در قبال آمریکا گفت که اسلام آباد، پیرو سیاست‌های واشنگتن نیست و کشورش، تنها در صلح و نه در جنگ، شریک آمریکاست و واشنگتن باید اسلام آباد را دوست و نه "عمله" خود بداند.
«عمران خان» در گفت ‌و‌گو با یک شبکه محلی اضافه کرد: وقت آن رسیده که آمریکا، پاکستان را دوست و نه عمله خود قلمداد کند؛ چرا که واشنگتن نیازمند همکاری اسلام آباد در راستای تحقق صلح و خروج از افغانستان است.نخست وزیر جدید پاکستان گفت: 50 هزار پاکستانی کشته شده‌اند و کشور به تندروی کشیده شده و ما بیش از گذشته در نا امنی به سر می‌بریم.
عمران خان با انتقاد از بدعهدی آمریکا در کمک به جنگ علیه تروریسم، اضافه کرد که کشورش حدود 80 میلیارد دلار در جنگ افغانستان زیان دیده و خسارت آمریکا حدود 20 میلیارد دلار بوده است.
به گزارش ایرنا، این سخنان درحالی بیان می‌شود که "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر جدید پاکستان، تصمیم قاطع این کشور در مبارزه با تروریسم و کمک به فرایند صلح در افغانستان را خواستار شد.وزیر امور خارجه آمریکا، امیدواری خود را برای همکاری با دولت جدید پاکستان به منظور دستیابی به یک روابط دوجانبه سازنده ابراز کرد.


سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز هفته گذشته با انتشار پیامی در توئیتر، ضمن تبریک به "عمران خان" ادعا کرد که واشنگتن در کنار دولت جدید اسلام آباد خواهد بود."هدر نائورت» گفت که واشنگتن، همکاری و از سرگیری روابط دوستانه در همه زمینه‌ها با دولت جدید اسلام آباد را خواستار است.
دولت ترامپ ظرف هفته‌های گذشته در ادامه سیاست فشار به اسلام آباد، اعلام کرد که به قطع همکاری‌های خود با پاکستان در بخش آموزش نظامی مصمم است و متعاقب آن واشنگتن بر سر اعطای کمک‌ مالی صندوق بین‌المللی پول به اسلام‌آباد مانع تراشی کرد.
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز به تازگی در این باره به رویترز گفت که تعلیق موثر پاکستان از برنامه بین‌المللی دولت ترامپ در بخش‌های آموزش نظامی سبب خواهد شد سهمیه 66 افسر پاکستانی برای بهره مندی از این برنامه کنار گذاشته شود.
همچنین رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که روابط اسلام آباد و واشنگتن بار دیگر تنش آلود شده و دولت ترامپ تهاجمی دیگر علیه روابط دو کشور انجام داد.
سایر اخبار این روزنامه
استیضاح در انتظار ترامپ به خاطر رسوایی های سیاسی و اخلاقی سودجویی بی‌سابقه در فروش بلیت هواپیما؛ افزایش بی‌ضابطه نرخ پرواز‌های داخلی تا چهار برابر نرخ مصوب در جنایتی دیگر رژیم سعودی 27کودک و 4 زن یمنی را در الحدیده به خاک و خون کشید دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید ماهاتیر محمد: آمریکا پس از خروج از برجام منزوی شده است عمران خان: پاکستان عمله سیاست‌های امریکا نخواهد بود نتانیاهو از آمریکا خواست اشغال جولان توسط اسرائیل را به‌رسمیت بشناسد با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد درخواست از جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌ علیه اسرائیل هشدار یونیسف درباره آینده نامعلوم نیم میلیون کودک روهینجایی آفریقای جنوبی: آمریکا فتنه انگیزی می‌کند با پایان یافتن اعمال حج حجاج ایرانی از امروز به کشور باز می‌گردند خطر حذف روشنفکران دینی توسل به نردبان تخریب – 3 دادگاه اخلالگران ارزی فردا به صورت علنی برگزار می‌شود