روز تاریخی کبدی ایران

گروه ورزشی: تیم‌ملی کبدی زنان و مردان ایران با درخشش خیره‌کننده در بازی‌های آسیایی جاکارتا تاریخ‌سازی کردند و برای نخستین‌بار مدال طلای این رشته را برای کاروان ورزشی کشورمان به ارمغان آوردند.
به گزارش «وطن‌امروز»، ملی‌پوشان کبدی ایران دیروز در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف کره‌جنوبی رفتند و با نتیجه ۲۶ بر ۱۶ پیروز و برای نخستین‌بار قهرمان بازی‌های آسیایی شدند. تیم‌ملی کبدی شاهکار بزرگ را یک روز قبل از فینال و در دیدار نیمه‌نهایی مقابل هند قدرتمند انجام داد و روز پنجشنبه با نتیجه 27 بر 17 بر هند غلبه کرد تا کار آسانی برابر کره‌جنوبی در فینال داشته باشد.
فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمداسماعیل نبی‌بخش، هادی اشترک، ابوالفضل مقصودلومحلی، حمید میرزایی‌نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، میثم عباسی، محمد ملاک، محمدامین نصرتی و محمداسماعیل مقصودلو ملی‌پوشان ایران در این دوره از بازی‌ها بودند.
شاگردان مازندرانی در این دوره از بازی‌ها در مرحله گروهی با پاکستان، ژاپن، نپال، مالزی و اندونزی هم‌گروه بودند که توانستند همه حریفان خود را از پیش رو بردارند. آنها در نیمه‌نهایی مقابل هند بازی کردند و به برد تاریخی مقابل هند رسیدند. تیم‌ملی در فینال هم کره‌جنوبی را شکست داد و به قهرمانی رسید.


تیم‌ملی کبدی ایران در بازی‌‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۰ به عنوان نایب‌قهرمانی و در  ۲۰۰۶ دوحه به مقام چهارمی رسیده بود. این نخستین قهرمانی کبدی مردان ایران در بازی‌‌های آسیایی است.
تیم‌ملی کبدی بانوان ایران نیز دیروز جمعه در فینال بازی‌‌های آسیایی به مصاف تیم هندوستان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ به نفع ایران تمام شد. به این ترتیب تیم‌ملی کبدی کشورمان قهرمان بازی‌‌های آسیایی شد.
نیمه اول این مسابقه در شرایطی تمام شد که ایران با نتیجه ۱۱ به ۱۳ از حریفش عقب بود ولی با شروع نیمه دوم ایران حتی ۱۸ به ۱۵ از حریفش پیش افتاد و توانست این برتری را تا پایان مسابقه حفظ کند.
ایران در مرحله گروهی کره‌جنوبی و بنگلادش را شکست داده و مقابل چین تایپه باخته بود. ملی‌پوشان کبدی بانوان در مرحله نیمه‌نهایی تایلند را از پیش رو برداشتند و در فینال به هندوستان خوردند.  
کریمی: مدالم را به رهبری تقدیم می‌کنم
ملی‌پوش کبدی بانوان گفت: دوست دارم ارزشمند‌‌‌‌‌ترین مدالم را به رهبری عزیز کشور و عموی شهیدم تقدیم کنم.
به گزارش فارس، زهرا کریمی، ملی‌پوش کبدی بانوان ایران اظهار کرد: خدا را شکر امروز توانستیم یکی از بهترین لحظات زندگی خود را داشته باشیم. بعد از ۱۵ سال کبدی بانوان ایران در مهم‌ترین مسابقات خود مدال طلا گرفت‌. بچه‌ها با تمام وجود و با غیرت جنگیدند .
وی افزود: من خودم یک عموی شهید دارم. این مدال را به عموی شهیدم تقدیم می‌کنم، همچنین دوست دارم این هدیه ناقابل را به رهبر عزیزم تقدیم کنم.
اورسجی: مدال طلای تیم کبدی بانوان را به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنیم
رئیس فدراسیون کبدی گفت: خدا را شکر توانستیم بعد از سال‌ها به سلطه هندی‌ها در کبدی پایان دهیم و این مدال خوش‌رنگ طلا را به مقام معظم رهبری و تمام کسانی که از ما حمایت کردند، تقدیم می‌کنیم.
عباس خواجه‌اورسجی افزود: اردوهای بسیار منظم و برنامه‌ریزی دقیقی برای حضور در این مسابقات داشتیم. پیش از این در نشریه فدراسیون اعلام کرده بودم در کبدی بانوان صاحب مدال طلا می‌شویم و در اندونزی به قول‌مان وفا کردیم.
با وجود اینکه تیم‌ملی کبدی ایران تنها طلاآوران بازی‌های دیروز بودند اما ورزشکاران سایر رشته‌های روز پنجشنبه بهترین روز بازی‌های آسیایی را برای ایران رقم زدند. عرفان آهنگریان در ساندای 60 کیلوگرم و محسن محمدسیفی در ساندای 70 کیلوگرم در رشته ووشو موفق به کسب مدال طلا شدند و رضا علیپور در رشته سنگ‌نوردی و در بخش سرعت نخستین مدال طلای تاریخ ایران در بازی‌های آسیایی را به ارمغان آورد.
در پایان روز ششم رقابت‌های آسیایی، ایران با 12 طلا، 11 نقره و 8 برنز در رده چهارم جدول قرار گرفت. چین با 66 طلا، ژاپن با 29 طلا و کره‌جنوبی با 23 طلا، اول تا سوم هستند و اندونزی با 9 طلا، کره‌شمالی با 8 طلا، چین‌تایپه، هند و تایلند هر کدام با 6 طلا در رده‌های پنجم تا نهم جدول قرار گرفته‌اند.