با هدف مقابله با جوانان فلسطینی 500 هزار شهرک‌نشین صهیونیست مسلح می‌شوند


 
  سرویس خارجی-نیم میلیون شهرک‌نشین صهیونیست، به جنگ جوانان فلسطینی برود.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با تصمیمات جدید خود، شرایط دسترسی شهرک‌نشینان صهیونیست به سلاح و نگه‌داری آن را آسان‌تر کرده تا بدین ترتیب، افراد زیادی بتوانند در مقابل فلسطینی‌ها از سلاح استفاده کنند.
این تصمیم که عملا به مرحله اجرا درآمده است، به نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست اجازه می‌دهد اسلحه جنگی در اختیار داشته باشند.


«گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم ‌اشغالگر قدس در توجیه این تصمیم گفته: «بسیاری از اسرائیلی‌ها توانسته‌اند جلوی عملیات فلسطینی‌ها را بگیرند، بنابر این با داشتن سلاح می‌توانند عملیات‌های بیشتری را خنثی نمایند.»
این تصمیم به صدها هزار نفر از نظامیان ترخیص شده از یگان‌های رزمی نیز اجازه خواهد داد که سلاح در اختیار داشته باشند.
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین هم در این باره به نقل از روزنامه صهیونیستی«اسرائیل الیوم» نوشته، بر اساس این تصمیمات، افسران و نظامیان سابق یگان‌های ارتش دیگر مجبور به ارائه مجوز حمل سلاح و یا تحویل اسلحه‌های خود پس از اتمام دوره خدمت شان در قالب نظامیان ذخیره نخواهند بود.
سرقت از پادگان‌های رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر خبر رسیده، سرقت اسلحه از پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی طی چند ماه گذشته به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.
روزنامه عبری زبان «معاریو» در گزارشی ضمن‌اشاره به این رویداد، نوشته: «ارتش اسرائیل برای مقابله با سرقت اسلحه یگان نظامی محرمانه‌ای را تشکیل داده است. ماموریت این یگان انجام تحقیقات در مورد شیوه‌های سرقت اسلحه از پایگاه‌های نظامی و شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام است.
 فرار سربازان صهیونیستی از پادگان‌ها یکی دیگر از چالش‌های فراروی مقامات نظامی صهیونیست به شمار می‌رود.
بیست و دومین راهپیمایی بازگشت
ارتش صهیونیستی روز گذشته بیست و دومین راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه تحت عنوان «جمعه انقلابیون برای قدس و اقصی» را سرکوب کرد. فلسطینیان برای جلوگیری از دید نظامیان صهیونیست، لاستیک خودرو آتش زده و بادبادک‌ها و بادکنک‌های آتشین آماده کردند تا به طرف شهرک‌های صهیونیستی بفرستند.
دو فلسطینی در شرق اردوگاه العوده در شهر رفح در جنوب غزه حین نزدیک شدن به مانع مرزی و یک شهروند دیگر هنگام شرکت در راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره به ضرب گلوله صهیونیستی، مجروح شدند.
آمارهای رسمی فلسطینی از شهادت 180 نفر و زخمی شدن 18هزار و 500 تن دیگر از آغاز تظاهرات‌های حق بازگشت فلسطینیان در تاریخ 30 مارس(10 فروردین) تاکنون حکایت دارد.