مرثیه‌ای برای امت اسلامی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
لحظات پرخیر و برکت ماه ذی الحجه الحرام، روح انسانها را در میان دریائی از نور و معرفت، غوطه ور ساخته و تبلوری از معنویت و عرفان است که انسانها را با راز خلقت آشناتر می‌کند.
عید سعید قربان نقطه اوج این معنویت مجسم است که یادآور خلوص و از خودگذشتگی ابراهیم خلیل(ع) و فرزندش اسمعیل(ع) است. هر ساله میلیونها نفر از سراسر جهان برای برگزاری مراسم حج ابراهیمی به مکه سفر می‌کنند. تا با اجرای مناسک روح بخش حج، نمادی از پیوستگی و انسجام دنیای اسلام و زیر پرچم پرافتخار اسلام را به نمایش بگذارند.
افسوس که سالهاست رژیم فرقه‌ای عربستان با در پیش گرفتن روشهای قرون وسطائی، موانعی در مسیر حج قرار داده که از محتوای واقعی آن تدریجاً تهی شده و همواره با مشکلاتی همراه بوده است.


تلفات سنگین هزاران نفری زائران خانه خدا در منا طی سالهای گذشته و قتل عام صدها تن در حج خونین در دهه‌های گذشته یادآور بی‌کفایتی رژیم آل سعود در برگزاری مراسم حج بوده است. اندیشمندان و علمای برجسته جهان اسلام بارها موضوع تشکیل یک ستاد نظارتی برای همفکری اندیشمندان جهان اسلام در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم حج را مطرح کرده‌اند ولی تاکنون کوچکترین اقدامی در جهت بهره مندی از دیدگاههای صاحبنظران و سایر دولتهای اسلامی در این زمینه صورت نگرفته است. حج، بزرگترین نمادی است که انعکاس دهنده عزت و عظمت دنیای اسلام است و هرگونه خدشه‌ای به آن قابل پذیرش نیست.
آل سعود اگرچه خود را متولی امور حج معرفی می‌کند و عنوان خادم‌الحرمین را برای خود برگزیده، ولی عملکردی دقیقاً مغایر با چنین عنوانی را به نمایش گذاشته است. از جمله، خادم الحرمین باید بیشترین تلاش برای رعایت اصول و معیارهای مرتبط با حج را صورت دهد و قطعاً لازم و واجب است حرمت حرم و حرمت ماه‌های حرام از جمله ذی الحجه را به جد رعایت کند ولی دنیای معاصرشاهد جنایات جنگی و شرارتهای بی‌حد و مرز دربار سعودی علیه مسلمانان در گوشه و کنار جهان است که حتی در ماه‌های حرام نیز متوقف نشده و با شدت و دامنه‌ای بیشتر ادامه یافته است.
جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن و حملات سعودی‌ها علیه زنان و مردان بی‌گناه و بی‌دفاع یمن این روزها به قدری گسترش یافته که حتی مسلمانان راهم به اعتراض و مخالفت واداشته است اما سوال جدی این است که چرا مخالفت و اعتراضی را در دنیای اسلام در سطح حکومت‌ها علیه اینهمه شرارت و جنایت شاهد نیستیم؟ چرا باید فریاد اعتراض غیرمسلمانان و نهادها و سازمانهای غیراسلامی در این زمینه به گوش برسد ولی از اعتراض و مخالفت دنیای اسلام خبری نباشد؟ چرا سازمان همکاری‌های اسلامی، اتحادیه عرب و سایر نهادها و سازمانهای اسلامی در این زمینه دچار سکوتی مرگبار شده‌اند و کمترین واکنش قابل ذکر در جهت دفاع از مظلومان و موضع گیری علیه جنایتکاران جنگی را شاهد نیستیم؟ حتی جنایاتی که در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، بحرین و سایر کشورهای آسیائی و آفریقائی توسط گروههای تروریستی به نام اسلام طراحی شده، بودجه تمامی آنها توسط ارتجاع عرب و به ویژه سعودی‌ها تامین می‌شود. این یک اتهام نیست بلکه حقیقت آشکاری است که حتی متحدین و حامیان آل سعود هم به آن اعتراف می‌کنند ولی برای تبرئه خود، از این قبیل جنایات به صورت فریبکارانه‌ای فاصله می‌گیرند. این برای راس آل سعود که خود را خادم‌الحرمین می‌نامد در دنیای معاصر ننگ بزرگی است که هزینه‌های تقریباًّ تمامی طرح‌های ضداسلامی و ضدانسانی علیه سایر ملت‌ها و دولت‌های مسلمان از دربار سعودی تامین و تضمین شده و می‌شود.
همگان به خاطر دارند که بندر بن سلطان و ترکی الفیصل با سفر به تل آویو از مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌خواستند به هزینه عربستان برای نابودی حزب‌الله و حماس وارد عمل شوند. صهیونیست‌ها از هر فرصتی برای جنایت و شرارت علیه مقاومت اسلامی بهره برده‌اند ولی حاضر نشدند بعد از جنگ 33 روزه علیه لبنان و جنگ 22 روزه علیه غزه و حماس، با طناب پوسیده آل سعود به درون چاه بروند.
دنیای اسلام با چنین شرارتهائی از جانب خادم الحرمین چه برخوردی کرده و فردا چگونه می‌تواند پاسخگو باشد؟ آل سعود با چنین کارنامه سیاهی چه حرفی برای گفتن دارد که هنوز هم بیشترین شرارتهایش در ماه‌های حرام نیز استمرار یافته و بلکه تشدید شده است؟
اکنون در آستانه عید سعید قربان، جا دارد فعالان سیاسی جهان اسلام در این موضوع به بررسی و اظهارنظر بپردازند تا راهکاری جامع، جدی و عملی برای مقابله با شرارتهای مستمر خادم الحرمین را مشخص و پیگیری نمایند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: برنامه احداث 50 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید مقامات سعودی خطیب مسجدالحرام را بازداشت کردند کارشناس عراقی: آمریکا در صدد افزایش پایگاه‌های خود در عراق است دروغگویی؛ریشه بسیاری از مشکلات مرثیه‌ای برای امت اسلامی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست در گفت‌وگو با سی ان ان ظریف: آمریکایی‌ها باید از خواب ناز بیدار شوند سید ضیاء الدین دری کارگردان سینما و تلویزیون در خانه ابدی آرام گرفت واکنش شدید مراجع و علمای قم به جریان انحرافی تجمع فیضیه حوزه علمیه استقلال می‌خواهد همزمان با جشن بزرگ عید قربان انجام می‌شود قربانی بیش از 1000 راس گوسفند در کهریزک رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی، مثبت و قابل قبول است پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام: فلسفه برائت از مشرکان هوشیاری در مقابل سیاست شیطانی آمریکاست