طلای سوم، ارمغان هادی برای ایران

روز دوم بازی‌های آسیایی با کسب مدال طلا توسط پرویز هادی در رشته کشتی و دو مدال برنز فرزان عاشورزاده در تکواندو و علیرضا پاکدامن در شمشیربازی همراه بود.
بازی‌های آسیایی جاکارتا دیروز در رشته‌های مختلف ورزشی پیگیری شد و ورزشکاران کشورمان با حریفانشان به رقابت پرداختند.
باز هم کشتی، باز هم مدال
روز دوم بازی‌های آسیایی هم مانند روز اول با مدال‌آوری کشتی برای کاروان ایران همراه بود. کشتی آزاد کشورمان در روز اول توانسته بود در پنج وزن، دو مدال طلا و یک برنز کسب کند. دیروز هم کشتی یک نماینده داشت؛ پرویز هادی، آزادکار سنگین‌وزن کشورمان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر حریفانش روی تشک رفت. هادی که مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد، ابتدا سومیت از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد، در ادامه در یک‌چهارم نهایی مقابل اولگ بولتین از قزاقستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در نیمه‌نهایی نیز انشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا و کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل ازبکستان را ۱۱ بر ۸ شکست داد و فینالیست شد. هادی برای رسیدن به دومین مدال طلای خود در این رقابت‌ها باید از سد ژی‌وی دنگ دارنده دو مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان در سال ۲۰۱۳ بگذرد. او دیروز روی تشک رفت و حریفش را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد تا سومین طلای کاروان ایران در جاکارتا را کسب کند.


موفقیت‌های کشتی در روز اول و دوم بازی‌های آسیایی سبب شد تا بار دیگر سفره دل اهالی کشتی باز شود و آن‌ها نسبت به بی‌توجهی‌هایی که به این رشته پیش از بازی‌های جاکارتا صورت گرفته بود، انتقاد کنند. در همین راستا مجید خدایی، عضو شورای فنی کشتی آزاد دیروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «موضوعی هست که باید به آن اشاره کنم. مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیش از آغاز بازی‌ها به همه رشته‌ها سر زدند غیر از کشتی، اما در جاکارتا این کشتی بود که اولین مدال‌های طلای کاروان را گرفت و جایگاه ایران را در جدول رده‌بندی تغییر داد. واقعاً نمی‌دانم مسئولان چه زمانی قرار است با کشتی آشتی کنند!»
باخت مصلحتی فوتبال هم چاره‌ساز نشد
روز پایانی مرحله گروهی فوتبال بازی‌های آسیایی دیروز برگزار شد، رقابت‌هایی که با حوادث عجیب و غریبی همراه بود. تیم کشورمان که در گروه F. قرار دارد دیروز برای فرار از صدرنشینی و عدم رویارویی با تیم کره در مرحله بعد مقابل میانمار با پنج تغییر نسبت به بازی با کره شمالی به میدان رفت و در دیداری انتقادآمیز ۲ بر صفر بازنده شد، مسئله‌ای که کرانچار پس از پایان بازی آن را تأیید کرد: «انجام تغییرات به خاطر عدم بازی با کره هم می‌تواند نظر درستی باشد». با این حال این باخت مصلحتی و عمدی هم برای شاگردان کرانچار چاره‌ساز نشد تا با توجه به شکست ۳ بر صفر عربستان مقابل کره شمالی در بازی همزمان، تیم کشورمان با چهار امتیاز و با توجه به تفاضل گل بهتر صدرنشین شود. کره شمالی با قرار گرفتن در رده دوم و عربستان به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله بعد صعود کردند. تیم کشورمان با توجه به صدرنشینی در مرحله یک‌هشتم نهایی روز پنج‌شنبه با کره‌جنوبی دیدار می‌کند، تیمی که برخلاف تیم کشورمان که با زیر ۲۱ ساله‌ها به بازی‌های آسیایی آمده با تیم زیر ۲۳ ساله‌ها و سه سهمیه بزرگسال در جاکارتا حضور دارد تا از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کند. چون سون هیونگ مین (ستاره تیم ملی بزرگسالان خود و باشگاه تاتنهام انگلیس)، جو هیون وو (دروازه‌بان اصلی کره در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه)، هوانگ هی چان (ستاره تیم ردبول سالزبورگ اتریش)، هوانگ اوی جو (بازیکن ۲۵ ساله با ۱۱ بازی ملی) و لی سئونگ وو (مهاجم تیم هلاس ورونا ایتالیا) از جمله ستاره‌های این تیم هستند.
برنز تکواندو و شمشیربازی
تکواندو و شمشیربازی هم دیروز هر کدام یک مدال برنز برای کشورمان کسب کردند. فرزان عاشورزاده دارنده مدال طلای دوره گذشته بازی‌های آسیایی پس از پیروزی مقابل حریفانی از تاجیکستان و ویتنام در نیمه‌نهایی مقابل نیاز پولاتوف از ازبکستان ۱۵ بر ۱۳ باخت و به مدال برنز رسید. فریبرز عسگری، سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است: «فرزان احساسی عمل نمی‌کرد، فینالیست می‌شد». علی پاکدامن که تا نیمه رقابت‌های سابر شمشیربازی بالا آمده بود، در این مرحله با شکست مقابل حریف کره‌ای به مدال برنز رسید.
سایر مسابقات
علاوه بر تکواندو، کشتی و فوتبال، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کبدی، هندبال و تیراندازی هم به مصاف رقبایشان رفتند. تیم ملی کبدی بانوان در دومین دیدار خود مقابل بنگلادش قرار گرفت و با نتیجه ۴۷ بر ۱۹ حریف خود را شکست داد تا صعودش به مرحله بعدی را مسجل کند. تیم کبدی مردان هم ۳۶ بر ۲۰ مقابل پاکستان به برتری رسید. تیم هندبال، اما مقابل بحرین با نتیجه ۲۹ بر ۲۳ مغلوب شد. در تیراندازی هم الهه احمدی، پرچمدار کشورمان در رشته تفنگ ۱۰ متر به مقامی بهتر از هفتمی دست پیدا نکرد و آرمیتا صداقیان، جوان‌ترین عضو کاروان ایران که رقابت نزدیکی برای کسب مدال در این ماده داشت به مقام چهارمی بسنده کرد.