کودتای آمریکایی 88 یادتان هست؟

1388
خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران ( 20 شهریور)
 همه‌ این بلواهایی که در دوره بعد از انتخابات ۸۸ پیش آمد و پیش آوردند و دشمنان حمایت کردند، برای همین بود که شاید بتوانند پشتوانه مردمی انقلاب را ضربه بزنند و از انقلاب بگیرند.
بیانات در دیدار جمعی از نخبگان علمی (6 آبان)


 مساله‌ اصلی در این قضایای اخیر [فتنه سال ۸۸] اصل انتخابات بود؛ زیر سؤال بردن اصل انتخابات بزرگ‌ترین جرمی بود که انجام گرفت.
بیانات در دیدار جمع از بسیجیان (4 آذر)
 دیدید شما در اوایل همین حوادث بعد از انتخابات- این فتنه بعد از انتخابات- نخستین‌ کاری که شد، تردیدافکنی در کار مسؤولین رسمی کشور بود... این تردیدافکنی‌ها خیلی مضر است؛ دشمن این را می‌خواهد.
بیانات در دیدار جمعی از طلاب (22 آذر)
 یک عده‌ای قانون‌شکنی کردند، ایجاد اغتشاش کردند، مردم را به ایستادگی در مقابل نظام تا آنجایی که می‌توانستند، تشویق کردند؛ حالا تیغ‌شان نبرید؛ آن کاری که می‌خواستند نشد.
بیانات در دیدار مردم قم (19 دی)
 شما نگاه کنید از قبل از انتخابات سال ۸۸، در این 8-7 ماه تا امروز آمریکا کجا ایستاده است؟ انگلیس کجا ایستاده است؟ خبرگزاری‌‌‌‌های صهیونیستی کجا ایستاده‌اند؟ در داخل، جناح‌های ضد دین، از توده‌‌‌‌ای بگیر تا سلطنت‌‌‌‌‌طلب، تا بقیه‌‌‌ اقسام و انواع بی‌دین‌‌‌‌ها کجا
 ایستاده‌‌‌اند؟
بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (29 دی)
 وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبان‌شان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی می‌کنند، با عمل‌شان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال می‌برند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضع‌شان را مشخص کنند.
بیانات در دیدار پرسنل نیروی هوایی ارتش (19 بهمن)
به گمان من مهم‌ترین هدف از حوادث دوران فتنه بعد از انتخابات - این چند ماه- این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعی‌شان این بود. می‌خواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند و نتوانستند.
1389
خطبه‌های نماز جمعه (14 خرداد)
 شما دیدید فتنه‌ای به وجود آمد، کارهایی شد، تلاش‌هایی شد، آمریکا از فتنه‌گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرت‌های غربی دفاع کردند، منافقین دفاع کردند، سلطنت‌طلب‌ها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همه این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بیست‌ودو بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام (27 مرداد)
 خرابکاری‌های داخلی مخصوص امروز نیست. در سال ۸۲ بعد از قضایای عراق- حمله اشغالگران به عراق- اینجا در تهران چند روزی اغتشاش شد. آن زن سیاهپوست مشاور رئیس‌جمهور آمریکا که بعد شد وزیر خارجه او، صریحاً این‌جور گفت: ما از هر اغتشاشی و شورشی در تهران حمایت می‌کنیم.
بیانات در دیدار اعضای هیأت دولت‌ (8 شهریور)
 اگر این فتنه نبود، بلاشک کارهای گوناگون کشور بهتر پیش می‌رفت. اینها دشمنان را امیدوار کردند.
بیانات در اجتماع بزرگ مردم قم‌ (27 مهر)
 فتنه‌ سال ۸۸ کشور را واکسینه کرد؛ مردم را بر ضد میکروب‌های سیاسی و اجتماعی‌ای که می‌تواند اثر بگذارد، مجهز کرد؛ بصیرت مردم را بیشتر کرد.
بیانات در دیدار جوانان استان قم‌ (4 آبان)
 من در همین فتنه ۸۸ به بعضی دوستان قرائن و شواهد را نشان دادم؛ حداقل از 10 سال، 15 سال قبل از آن، برنامه‌ریزی وجود داشت.
بیانات در دیدار مردم استان گیلان‌ (8 دی)
 فتنه‌ سال گذشته جلوه‌ای از توطئه دشمنان بود... هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است.
خطبه‌های نماز جمعه تهران (15 بهمن)
 32 سال است که علیه ملت ایران و علیه انقلاب و علیه امام جنگ روانی وجود دارد. دروغ گفتند، تهمت زدند، شایعه پخش کردند، سعی کردند ایجاد اختلاف کنند، سعی کردند راه‌ها را در داخل منحرف کنند. هدف‌هایی که آنها دنبال می‌کردند، در درجه اول، سقوط انقلاب و سقوط نظام جمهوری اسلامی بود.
 1390
بیانات در سالگرد رحلت امام خمینی (14 خرداد)
 دشمنان ما تصور می‌کردند با رحلت امام، آغاز فروپاشی این نظام مقدس کلید زده خواهد شد. آنها خیال می‌کردند امام که رفت، بتدریج این شعله خاموش خواهد شد... 10 سال بعد امیدوار بودند نتیجه بدهد. سال ۷۸ که آن حوادث پیش آمد، آن کسی که این حوادث را خنثی کرد، مردم بودند... موج دوم، باز یک برنامه‌ریزی 10 ساله بود تا سال ۸۸. به نظرشان فرصتی به دست
می‌آمد.
بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران ( 13 تیر)
 این انقلاب زنده است، لذا از خودش دفاع می‌کند، غالب هم می‌شود، پیروز هم می‌شود، برو برگرد هم ندارد، کمااینکه در سال ۸۸ دیدید این کار اتفاق افتاد.
بیانات در دیدار مسؤولان نظام (16 مرداد)
 آنها فتنه ۸۸ را برای زمین زدن جمهوری اسلامی تقویت کردند، یا تدارک کردند، یا لااقل پشتیبانی و تقویت کردند.
بیانات در اجتماع مردم بجنورد ( 19 مهر)
 در فتنه ۸۸، چند روز بعد از انتخابات به آن عظمت، یک عده‌ای آمدند اظهار مخالفت کردند، یک عده هم از این فرصت استفاده کردند؛ سلاح گرفتند، کار را به آشوب و تشنج کشاندند، پایگاه بسیج را گلوله‌باران کردند. حرف ما این بود:  آن کسانی که به نام آنها این کارها انجام می‌گرفت، باید همان وقت اعلامیه می‌دادند، اعلام بیزاری
 می‌کردند.
بیانات در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ۹ دی (21 آذر)
 فتنه‌ ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود... هدف‌های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمی‌شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که این حرکت، حرکت ۹ دی بود.
1391
بیانات در اجتماع مردم شیروان‌ (24 مهر)
 هم در سال ۷۸، هم در سال ۸۸ - با فاصله‌ 10 سال- نقشه و توطئه‌ دشمن یک جور بود. در هر دو مورد سعی‌شان این بود که بتوانند ثبات سیاسی را در کشور به هم بزنند؛ سعی‌شان این بود که تلاطم ایجاد کنند.
بیانات در دیدار کارکنان‌ نیروی هوایی ارتش (19 بهمن)
 [آمریکایی‌ها] از فتنه داخلی حمایت کردند، به فتنه‌گران کمک کردند، در سطح منطقه با ادعای مبارزه با تروریسم به کشوری مثل افغانستان لشکرکشی کردند... عوامل آنها، همپیمان‌های آنها، جاسوسان رژیم صهیونیستی، دانشمندان را در جمهوری اسلامی ترور کردند صریح، اینها حاضر نشدند حتی محکوم کنند، حمایت هم کردند.
بیانات در دیدار مردم آذربایجان‌ شرقی (28 بهمن)
 ... آمریکایی‌ها نشان بدهند که زور نمی‌گویند، نشان بدهند که شرارت نمی‌کنند... آنچنان که در فتنه ۸۸ دخالت کردند، از فتنه‌گران پشتیبانی کردند، شبکه‌های اجتماعی را در خدمت فتنه‌گران قرار دادند.
1392
بیانات در حرم مطهر رضوی (اول فروردین)
 در مساله‌ انتخابات و غیرانتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد- که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود- همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. ممکن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد که من شخصی مایل به آن هستم اما باید تمکین کنم.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ (25 اردیبهشت)
 ان‌شاءالله شورای محترم نگهبان طبق وظایف قانونی خود، آن کسانی را که صلاحیت دارند، به مردم معرفی خواهد کرد. همه هم باید تابع قانون باشند. آنجایی اشکال پیش می‌آید که تخلف از قانون انجام می‌گیرد. سال ۸۸ اشکالاتی که وارد شد، خسارتی که به کشور وارد کردند و نگذاشتند کشور و ملت طعم آرای 40 میلیونی را درست بچشد، به‌خاطر تخلف از قانون بود.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم (22 خرداد)
 بحمدالله روال انتخابات تا امروز روال خوبی بوده است. یکی از نکات برجسته و مثبتی که انسان مشاهده می‌کند- با خبرهایی که داریم، با اطلاعات آشکاری که وجود دارد- این است که گفتمان مردم در این انتخابات، گفتمان قانون‌گرایی است؛ با هر کسی صحبت می‌کنند، مصاحبه می‌کنند، مردم از تبعیت از قانون می‌گویند؛ این خیلی حادثه‌ باارزش و برجسته‌ای است؛ قانون‌گرایی. از بی‌قانونی مردم لطمه دیدند؛ در سال ۸۸ عدم تبعیت از قانون، لگد زدن به قانون، به کشور لگد زد؛ این را مردم دیدند... .
بیانات در دیدار مسؤولان نظام‌ (30 تیرماه)
 مقاطع تحویل مسؤولیت دولت‌ها جزو مقاطع خوب کشور و تاریخ سیاسی ما است. این جابه‌جایی دولت‌ها یکی از منت‌های بزرگ الهی است بر ما؛ یکی از فرصت‌های بزرگی است که در اختیار ما است ...البته این فرصت تبدیل می‌شود به تهدید، اگر چنانچه جور دیگری عمل شود؛ مانند آنچه که در برخی از کشورها انسان مشاهده می‌کند، که جابه‌جایی قدرت‌ها با زورآزمایی، با خونریزی، با خشونت همراه است که خوشبختانه در کشور ما اینجور نیست. البته در سال ۸۸ بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه‌ یک چنین پرتگاهی قرار دادند، یک مشکل اینچنینی را برای کشور تدارک دیدند... .
بیانات در دیدار دانشجویان ‌(6 مرداد)
 یکی از برادرها به قضایای سال ۸۸ و این حرف‌ها اشاره کردند. من خواهش می‌کنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح می‌کنید، مساله‌ اصلی و عمده را در این قضایا مورد نظر و در مد نگاه‌تان قرار دهید؛ آن مساله‌ اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیرقانونی و به شکل غیرنجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند؛ این را چرا فراموش می‌کنید؟
بیانات در دیدار مردم آذربایجان‌شرقی (28 بهمن)
 بحث سر ملت آمریکا و مردم آمریکا نیست، آنها هم مثل بقیه‌ مردمند؛ بحث سر رژیم آمریکاست، بحث سر دولت آمریکاست. چطور می‌شود این چهره را با بزک و آرایش تغییر داد در مقابل چشم ملت ایران؟
خود ما ملت ایران چه کشیدیم؟ از زمان کودتای بیست‌وهشتم مرداد، نزدیک به 30 سال، بیست‌وپنج‌- شش سال، حکومت ظالمانه‌ محمدرضا- از بیست‌وهشتم مرداد [سال] ۳۲ تا سال ۵۷- و بعد هم از پیروزی انقلاب، مرتب آزار و اذیت و بدجنسی و خباثت نسبت به ملت ایران. حالا مردم تحریم اخیر را می‌بینند؛ اینها از اول انقلاب تحریم را شروع کردند... آخری آنچه مردم به چشم‌شان دیدند، فتنه‌ سال ۸۸ است. رئیس‌جمهور آمریکا با کمال وقاحت ایستاد و از فتنه‌گران در تهران حمایت کرد؛ حالا هم اخیراً دارند حمایت می‌کنند... .
1393
بیانات در حرم مطهر رضوی (اول فروردین)
 ...کشوری که در طول قرن‌های متمادی با حکام مستبد و دیکتاتور گذران می‌کرده است، آنچنان با مردم‌سالاری و شرکت مردم در انتخاب صاحبان قدرت، آشنا و در هم ‌آمیخته شده است که بعد از گذشت ۳۵ سال از هیجانات اول انقلاب، مردم وقتی نوبت انتخاب می‌رسد، ۷۲ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند؛ قدر این را باید دانست. من به شما جوان‌ها و به همه عناصری که صاحب فکرند در سرتاسر کشور عرض می‌کنم
 این نعمت بزرگ را ناسپاسی نکنیم؛ همچنان که در سال ۸۸ این نعمت ‌الهی را عده‌ای ناسپاسی کردند.
بیانات در دیدار مردم قم (17 دی‌ماه)
 نسل سوم انقلاب را نتوانستند از انقلاب روى‌گردان کنند. نهم دى را همین جوان‌ها، همین نسل سوم انقلاب به راه انداختند؛ آن حادثه‌ عظیم را به‌ وجود آوردند؛ آن سیلى محکم را به‌ صورت کسانى نواختند که سعى‌شان این بود که مسیر حرکت اسلامى را با ایجاد فتنه منحرف بکنند؛ این کار را چه کسى کرد؟ جوان‌ها کردند، نسل سوم انقلاب کردند.
1394
نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام (29 مهر)
 دولت ایالات آمریکا، در قضیه‌ هسته‌ای و نه در هیچ مساله‌ دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در 2 نامه به اینجانب مبنی بر اینکه قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرفداری‌اش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله‌ نظامی و حتی هسته‌ای- که می‌تواند به کیفرخواست مبسوطی علیه وی در دادگاه‌های بین‌المللی منتهی شود- پرده از نیت واقعی سران آمریکا برداشت.
بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى (20 اسفند)
 مرحوم آقای طبسی در فتنه‌ [سال] ۸۸ همه‌ ملاحظات را کنار گذاشت و آمد وسط میدان؛ رفاقت‌ها و رودربایستی‌ها و مانند اینها را کنار گذاشت؛ مواقع زیادی ما از ایشان این حالت را دیدیم؛ انسان صریح، مؤمن، قاطع. اینها آن چیزهایی است که در حفظ شخصیت افراد و در تاریخ زندگی افراد می‌ماند؛ در حساب الهی هم اینها باقی است... .
بحمدالله انتخابات، سالم بود و همیشه سالم بوده انتخابات. این نشان داد بی‌اعتباری حرف کسانی را و اقدام کسانی را که یک وقتی یک انتخاباتی مثل سال ۸۸ را نامعتبر دانستند و آن فتنه‌ مضر و مهیب را برای کشور به ‌وجود آوردند؛ به‌خاطر اینکه متهم کردند کشور را به اینکه انتخابات انتخابات ناسالمی است؛ نه، انتخابات سالم بود؛ هم امروز سالم بود، هم دوره‌های قبل سالم بود، هم سال ۸۸ سالم بود، هم سال ۸۴ سالم بود؛ انتخابات سلامت داشت.
1395
بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان (12 تیرماه)
 من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنتی و از این حرف‌هایی که می‌زنند، مطرح نیست؛ من به این اسم‌ها اصلاً اهمیتی نمی‌دهم و توجه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ اما روی مساله‌ فتنه حساسم. حالا البته اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند اما یک عده‌ای سردمداری می‌کردند، یک عده هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟
بیانات در دیدار مردم قم (19 دی‌ماه)
 دشمنان در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حساس و دقیقی بود، [اما] ناگهان حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد.
1396
بیانات در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام (20 اردیبهشت)
 ...اگر کسی علیه امنیت این کشور بخواهد قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد؛ این را بدانند. آن صهیونیست پول‌دار آمریکایی خبیث که گفت من گرجستان را با 10 میلیون دلار توانستم زیر و رو کنم، در سال ۸۸ به فکر افتاد که جمهوری اسلامی را هم این‌جوری [کند]. ببینید این خطای در تطبیق و این حماقت در شناخت به کجا می‌رسد که جمهوری اسلامی با این عظمت را، ملت ایران با این عظمت را مقایسه کنند با کشورهای دسته چندم دنیا.
بیانات در دیدار مردم قم (19 دی‌ماه)
 همه قانون را معیار بدانند؛ ما از بی‌قانونی ضرر می‌کنیم، ضربه می‌خوریم. سال ۸۸ دیدید؛ اینکه کشور در سال ۸۸ دچار خسارت شد- سال ۸۸، هم خسارت مادی پیدا کردیم، هم آبروی‌مان در دنیا به خطر افتاد- به‌خاطر چه بود؟ به‌خاطر بی‌قانونی.