قصد رئیس‌جمهور شدن ندارم


رئیس شورای شهر تهران درباره شائبه تغییر شهردار تهران در پی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرد: همه تلاشمان را می‌کنیم که تغییر مدیریتی در تهران نداشته باشیم. به گزارش ایسنا محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درمورد جلسه هم اندیشی صبح دیروز اعضای شورای شهر گفت: دیروز در این جلسه درمورد سه موضوع انتصابات، تعیین تکلیف بانک شهر و قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران صحبت شد.وی با بیان این‌که شورای شهر تهران همه تلاش خود را انجام خواهد داد که در شهرداری تهران تغییر مدیریت نداشته باشیم، گفت: ما در این جلسه در مورد قانون و نه شهردار تهران صحبت کردیم و چون مصوبه به مجلس برگشته است.وی با بیان این‌که بحث دیگر ما بازنشستگی پرسنل شهرداری است، گفت: در مورد شهردار تهران قرار شد همه اعضا تلاش کنند تا هم ترازی لحاظ شود.
هاشمی در گفت‌و‌گو با ایلنا نیز درباره این‌که بسیاری از فعالان اصلاحات می‌گویند پارلمان اصلاحات به سیاستگذاری جبهه اصلاحات می‌پردازد و قرار نیست کارهای اجرایی در این نهاد باشد بلکه شورای عالی سیاستگذاری به این کار خواهد پرداخت اظهار داشت: حزب کارگزاران به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب و میانه‌‌‌‌‌رو مطرح است و من هم به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب فعالیت می‌کنم و فعال هستم. بحث شورای جدید سیاستگذاری به صورت جدی هم‌اکنون در میان گروه‌های اصلاح‌طلب و میانه‌‌‌‌رو مطرح است و اعضای آن در حد شصت، هفتاد درصد تعیین شده‌اند که این افراد نمایندگان احزاب در این شورا هستند. یک بخش انتصابی هم در این میان وجود دارد که این افراد هم توسط آقای خاتمی انتخاب می‌شوند. انتخاب این افراد و چگونگی انتخاب آنها باقی مانده که در حال ساماندهی است. تعدادی از اعضای عضو شورای هماهنگی هم به صورت جدی دنبال راه افتادن پارلمان اصلاحات هستند که این موضوع هنوز نهایی نشده است.
وی درپاسخ به این سؤال که قصد رئیس‌‌جمهوری شدن ندارید گفت: نه، چون می‌‌‌‌دانم ریاست جمهوری کار بسیار سختی است. مسئولیت‌پذیری در نظام جمهوری اسلامی کار بسیار سخت‌تری نسبت به سایر نظام‌ها و کشورهای دیگر است. اگر فردی می‌گوید من می‌خواهم رئیس‌جمهوری بشوم، واقعاً اشتباه فکر می‌کند. باید شرایط و فضا به گونه‌ای باشد که به آن فرد به زور بگویند آقا برو رئیس‌جمهوری بشو و ما به غیر از شما فرد دیگری برای تصدی این مسئولیت نداریم.