سودای ریاست‌جمهوری در سر شهروندان عادی در روز نخست نام نویسی؛

ثبت‌نام همه‌ساله اعظم طالقانی و دیگر زنان آشنا و گمنام برای نامزدی ریاست‌جمهوری، تاکنون نتوانسته شورای نگهبان را مجاب سازد تا تکلیف «رجل سیاسی» را مشخص کند. شاید تلاش زنان برای ثبت‌نام در تمام دوره‌ها به نوعی درخواست از جامعه هم باشد تا مقامات را مجاب به تغییر قانون کند.
با توجه به ادامه ثبت‌نام زنان در این دوره‌ این سوال همیشگی باز مطرح می‌شود که آیا مشکل قانونی برای ریاست‌جمهوری زنان وجود دارد یا خیر.
بازتاب در رسانه‌های بین‌المللی
ایلنا- رسانه‌های بین‌المللی از آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خبر داده و به تحلیل این رقابت پرداختند.


رسانه‌های بین‌المللی خبر آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را منتشر کردند.
بلومبرگ در گزارشی از آغاز ثبت‌نام‌ها خبر داد. این پایگاه خبری این گزارش را با تیتر «نامزد‌های ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کنند و روحانی به پیروزی مجدد می‌اندیشد»، منتشر کرد و نوشت: ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که قرار است ماه آینده برگزار شود، آغاز شد. این انتخابات زمان مناسبی برای ارزیابی میزان موفقیت یا شکست سیاست‌های روحانی در ارتباط با دنیای غرب خواهد بود.
این پایگاه خبری افزود: تا اواسط دیروزبیش از ۷۰ نفر برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت‌نام کردند.
فارین پالیسی خبر آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را با تحلیل رقابت احتمالی سیدابراهیم رییسی رییس آستان قدس رضوی و حسن روحانی رییس‌جمهور ایران‌
منتشر کرد.
فارین پالیسی با اشاره به بیانیه رییسی در رابطه با نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد روحانی برای انتخاب مجدد یک رقیب جدی از اصولگرایان پیش‌روی خود می‌بیند.
با توجه به ادامه ثبت‌نام زنان در این دوره‌ این سوال همیشگی باز مطرح می‌شود که آیا مشکل قانونی برای ریاست‌جمهوری زنان وجود دارد یا خیر